Är det någon här som har Nintendo Virtualboy (1995-1996)?

Inaktiv
Är det någon här som har Nintendo Virtualboy (1995-1996)?

Nintendo Virtual boy, en äkta 3D/VR-konsol tillverkades under åren 1995-1996 och som aldrig har sålt i Europa! Väldigt cool och udda spelkonsol.

Det vore kul att veta vilka av er som äger en Nintendo Virtual Boy?

Själv har jag en stor Virtualboy samling som jag har samlat i några år. Har några konsoler och spel till salu, se mer info här: [http://www.virtualboy.se].


signatur

Min Nintendo virtualboy-samling: www.virtualboy.se, Game&watch-samling: www.kellen.se/gameandwatch

Medlem

Virtual boy var väll en rejäl flopp, varför folk vill ha en sån är väll för att det är så skrattretande fult å dåligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Tja, det är ju därför man :heart: den Nintendo-maskinen, att den är så väldigt annorlunda konstruerade och nyskapelse, samt mycket udda, jämför med det övriga spelkonsolerna som inte vill sticka ut ordentligt. Men ett stort undantag är ju dagens Wii, som där Nintendo äntligen tog en högvinst till sist... Dom hade verkligen tur för den kunde ha också floppat rejält som Virtual boy.

Det är ju synd att Virtual boy floppar, bara för att var ju att den var långt före sin tid. Hade den kommit ut idag med funktioner som t.ex flerspelare-läge, Wlan, färgskärm och kombinerat med Wii's unika styrkontroller så hade det blivit en jättegigantisk succe skulle jag tro.

Jag spelar rätt mycket Virtual boy om dagarna och tycker det är väldigt facinerade att se 2D-Mario i en 3d-värld där han spelar tennis (Mario's Tennis) eller spelar honom i en 3D-plattformsspel (Mario Crash), Ungerfär som att titta på den kommande 'Simpsons The Movie' där figurerna är i 2D men bakgrunden är i 3d.

... Mina VB-spelfavoriter är förrutom Mario-spelen också 'Space Squash', '3D Tetris', 'Galactic Pinball' och 'Insmouse No Yakata'.

Snart är det nypremiär för min virtualboy-hemsidan www.virtualboy.se, då det kommer att innehålla massa bilder och spelrecensioner, samt webbbutik där man kan köpa Virtualboy och tillbehör, spel m.m.

Ta gärna kontakt med mig via epost för mer information om maskinen!

GLAD PÅSK!


signatur

Min Nintendo virtualboy-samling: www.virtualboy.se, Game&watch-samling: www.kellen.se/gameandwatch

Flakmonkey

Faktiskt aldrig testat virtual boy, men vill gärna göra... inte för att jag tror att det ska vara bra eller så, utan för att den verkligen var så annorlunda

1
Skriv svar