Medlem
ds lite import

fick lönen idag och tänkte köpa en ds lite. funderar även på import, så är det nån som vet nån bra sida att importera ifrån?

Av egen erfarenhet skulle jag råda dig att köpa ifrån Sverige istället. Det blir lättare att reklamera ifall det blir något fel på den, du slipper rätt så höga fraktkostnader och tullrisk. Dessutom måste du ändå ha en svensk laddare, eller en omvandlare för uttag.

Spel är en annan fråga. Med rådande spelpriser i Sverige och hela Europa är man nästan dum om man inte importerar allt på den vägen

Medlem

från sverige blir det inte. bor i england nu så.

men ett bra ställe att importera spel ifrån då?

Medlem
Medlem

tycker inte det är nå¨värst billigare man får från dom där sidorna, varför lovordar alla dom där som nå supersidor man får billiga spel på.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

www.play.com kanske? Är den inte i England. Kan missta mig där, men gratis frakt är det iaf ;). Värt att kolla iaf


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

att köpa konsollen från play.com var inte mycket billigare än att köpa den på game, inte tillräckligt för att vänta nån extra dag iaf.

dock tjänar man väl en 5 pund per spel, vilket ju är trevligt.

Inaktiv

Jag köpte några spel till mitt DS av en tjej på tradera som importerade spel ifrån asien (de är på engelska). Hon och hennes kompisar har nu startat upp sidan www.importeradespel.com där alla ds-spel kostar 240kr och GBA-spel kostar 80-130kr. Frakten är obefintlig och här sparar man hundralappar! Jag beställde precis Castlevania Doublepack (GBA) för 130kr. Det är löjligt billigt!

Tänkte bar tipsa om ni vill spara riktigt mycket pengar. Sidan är dock helt ny så det kommer in fler och fler spel hela tiden.

Medlem

Kollade runt på den sidan, den känns väldigt väldigt skum

"Playstation 2:
+ 50 valfria spel!!!
2999 Kr (inkl. frakt)"

"Wii spel kostar 50 kr st. "

Nej du. Det tror jag inte på.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Inaktiv

Ja det låter lite skumt. De spelen jag köpte till DS såg ut som originalspel men det kanske bara är otroligt välgjorda kopior. Jag har bara kikat på DS-sektionen och inte sett PS2-priserna.

Medlem

Lätt att det är snyggt gjorda piratkopior på Wii spelen. Inte ens i Asien lär Wii spelen kosta 50:-. Rekommenderas ej.

Medlem

Lictor är importkungen. Han köper allt från USA och Asien, så fråga honom om du skulle undra något. Han är som ett orakel för allt vad svenska distributörerna hatar.


signatur
Medlem

Gällande DSen kan du köpa den var du vill då alla nintendos handhelds är regionsfria.


signatur
Inaktiv

Jag hittade en rätt bra sida där ett ds kostar 115 dollar.
Jag undrar om den här sidan är bra?

Den verkar bra

http://www.pandutronic.com

1
Skriv svar