Vilka spel har du på Virtual Console?

Inaktiv
Vilka spel har du på Virtual Console?

Skulle vara kul och se vilka spel som är poppulära här och ge gärna ett snabbt betyg för att tippsa anndra om framtida inköp där

Själv fick jag min Wii idag så har inte hunnit skaffa några än men det komemr nog

Medlem

super mario bros och super mario world
Zelda: A link to the past så fort det släpps i europa

behöver inga betyg, har man en wii ska dessa finnas där även om man inte spelar dem


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hoppas du menar ifall man inte har orginalen. För jag tänker då aldrig köpa dessa spel när jag har cartridge i min hylla.


signatur
Medlem

mmm sant fast de kostar ju inte så mycket...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jo men att boota upp ett PAL Zelda 3 på en NTSC Snes så att spelet går i 130% speed eller nåt är guld värt.


signatur
Inaktiv

NES: Zelda, Exitebike
SNES: Super Mario World, Donkey Kong
SEGA: Sonic
N64: Mario 64, Zelda: Ocarina of Time

Alla spel utom Exitebike och Sonic har varit toppen! Har dock spelat Zelda (1), SMW och DK sedan innan (10 år sedan).

Efter att ha spelat Zelda: Ocarina of Time blev jag dock grymt besviken på Zelda: TP. Fasen vad dom har kopierat. Helt otroligt att utvecklarna inte kommit längre på 8 år!

Inte så mycket kopierat, ändå? Mycket mer skillnader än likheter, imo.

Ontopic, Super Mario 64 och Ecco the Dolphin hittills. Min USB-sticka har dött så jag kan inte köpa fler just nu

Medlem

OT!: Spelade OoT 98 och TP 06. Anser att jag hade roligare när jag spelade TP än OoT. OoT är väldigt kul, bra och så men tidvis jävligt tråkigt och sen va det otroligt roligt med lite nya saker. Gällande kopiering... Jag märkte fan inte mycket som fanns i TP som inte fanns i Majoras Mask (när man plockat prylar från OoT).

Roligaste va Spinner, claw-shot (dual) och Ball'n'chain.

"Bomb-pilar" kommer från Link's Awakening btw (på tal om kopiering).


signatur
Skägg.
10 Chambers

Har införskaffat Super Mario, Zelda, Zelda: Ocarina of Time. Ice Climber ligger risigt till också. Har alla förutom Ocarina i original, på vinden.


signatur
Medlem

NES: Kid Icarus, Zelda 1, Zelda 2
SNES: Super Castlevania, Zelda 3

Jag har zelda 1 komplett till NES i underbart skick. Vågar inte röra den så jag var tvungen att köpa Zelda 1 till VC och spela där igenom


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Inaktiv

har just nu , mario 64, mariocart 64, super mario world, sonic, streets of rage, golden axe, r-type 3,
f zero och sim city. finfina retro spel hela högen.

1
Skriv svar