Medlem
Virtual console

Har laddat hem Super Mario World och insåg då hur kul det är att lira retro spel som var guld värda på sin tid. Jag hoppas vi i europa också får njuta av Zelda: A link to the Past snart.

Sen kan jag drömma mig bort och hoppas att höjdare som Final Fantasy III och Shadowrun (SNES) också släpps nån gång men det är nog inte så stor chans.

Det finns sååå många bra spel på snes som jag minns från när jag var barn. Bara att få spela super mario world igen var ju hur mäktigt som helst!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

jo SNES-tiden var härlig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Det lilla antal retro spel som hittils släppts på virtual console som sim city, mariospel, sonic medmera är mycke bättre än den skiten xbox 360 har släppt på sitt arcade live,

bara gamla Doom å nåt mer spel är bra på 360 arcade, resten är ren dynga,

och nu har även min tredje xbox 360 börjat låsa sig, så nu åker 360n i soptunnan och Wii kommer in i värmen.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

Det lilla antal retro spel som hittils släppts på virtual console som sim city, mariospel, sonic medmera är mycke bättre än den skiten xbox 360 har släppt på sitt arcade live,

bara gamla Doom å nåt mer spel är bra på 360 arcade, resten är ren dynga,

och nu har även min tredje xbox 360 börjat låsa sig, så nu åker 360n i soptunnan och Wii kommer in i värmen.

Nja, mortal kombat och street fighter är ju rätt sköna lir, samt Lumines. Men det finns mycket skit på xbox live arcade.

Medlem

Sen så är det ju så att Virtual Arcade är redan testade titlar, även om NES hade mycket skitspel så släpper man ju inte dem på VA


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

Det lilla antal retro spel som hittils släppts på virtual console som sim city, mariospel, sonic medmera är mycke bättre än den skiten xbox 360 har släppt på sitt arcade live,

bara gamla Doom å nåt mer spel är bra på 360 arcade, resten är ren dynga,

och nu har även min tredje xbox 360 börjat låsa sig, så nu åker 360n i soptunnan och Wii kommer in i värmen.

Dynga? Contra, Smash TV är ju underbara. Sen nya spel som Atomic Tank och Assault Heroes är ju riktigt underhållande. Samt snart kommer ju Worms HD <3


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Nja, mortal kombat och street fighter är ju rätt sköna lir, samt Lumines. Men det finns mycket skit på xbox live arcade.

SF på XB Live är tydligen riktigt dåligt. SF2 på Wii VC däremot är riktigt bra


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

det är synd att det som släpps på xb arcade ofta är dom gamla arcad versionerna och inte dom "förbättrade" konsolversionerna.

tex vart jag väldigt besviken nu senast på paperboy.

nej VC är helt kart bättre Arcade fast arcade har några godbitar iaf.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

jupp på retro sidan så är Wii överlägsen.

och eftersom mina 3st 360 maskiner bara har varit problembarn med låsningar å annat skumt, då är valet enkelt, det blir Wii. och eventuellt Ps3.

för det minsta man kan begära av en spelkonsoll är att man ska kunna spela på den, eller hur ?

1
Skriv svar