Precis införskaffat Wii, vilka spel är bäst?

Inaktiv
Precis införskaffat Wii, vilka spel är bäst?

Fick precis min Wii och köpte även spelen Rayman Raving Rabbids och Excite Truck.

Vad jag kan säga så här långt är att Raving Rabbis e så jävla skoj!! Det, ett par öl å några poalare på fredag kommer bli helt underbart!
Men Excite Truck suger ganska kraftigt, finns absolut inget tilltalande om det. Men på GAME (där jag köpte allt) sa de att jag hade 10 dagars öppet köp, innebär det att även öppnade spel också är 10 dagars öppet köp? Vad ska jag då ha istället? (Zelda är beställt på nätet och kommer imorgon på posten)


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Madden (om man gillar amerikansk fotboll) är riktigt jävla skoj!

Redsteel, trots sviktande omdömen, är fortfarande ett roligt spel med fräscha och nya, om än lite svåra och otympliga kontroller.
Men efter man spelat igenom det så är det inte så mycket värt längre.

Btw, jag säljer mitt redsteel nu då jag spelat igenom det så är du intresserad säg bara till


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Bah, Excite Trucks verkar ju asroligt ifall man är sugen på old school arcade action. Vilket jag gillar Trist om det inte var ditt spel, bara. Jag tror att jag är med dig på Red Steel annars Soulless, bara man inte förväntar sig att det ska vara det bästa sedan Prey tror jag man kan ha kul med det. Men jag har inte spelat det så det är ren spekulation. Min teori lyder så att recensenter varit övertaggade på spelet och när det verkligen inte lever upp till hypen sågar de det mer än förtjänat. Nåväl, back on topic.

Zelda: TP är ett måste ifall du ens har ett litet, litet tycke för äventyrsspel. Det är långt, vackert och väldesignat in i minsta detalj. Inte the next coming som många utsett det som, men bättre än det absolut mesta på många år.

Wario Ware: Smooth Moves ifall du gillar minispel och vill ha mer av den varan. Call of Duty 3 säger vissa har dålig kontroll, jag tror att det är en vanesak - att det känns väldigt annorlunda och klumpigt till en början, men efter några timmars försök blir väldigt roligt när man lär sig att det inte är något "vanligt" FPS. Det är intrycket jag fått av såna som spelat det dessa timmar.

Medlem

Ska köpa zelda imorgon faktiskt
Byter nog in mitt redsteel samtidigt, få nån hundring för det iaf.

Sen är jag sugen på raving rabbids eller monkey ball, som förfest spel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Mars är ju en riktigt trevlig månad för oss Wii-ägare tror jag. Sonic:SR, SSX Blur, Godfather Black Hand Ed. samt Prince of Persia Rival Swords. Själv lär jag plocka upp (fan vad amerikaniserat språkbruk man börjar få ) på releasedagen. Funderade på SSX men det verkar få runt 7 i snittbetyg så tvekar lite.
Wario Ware är roligt. Rayman e schysst, särskilt om man har folk att spela med (se upp, man kan bli riktigt svettig av det ). Zelda är väl ett spel som borde ingå till alla konsoler, egentligen.
Have fun.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

är sugen på tiger woods när det släpps också...

Sen hoppas jag verkligen att det kommer ett seriöst hockey spel, samt ett seriöst baseball spel. Gärna med stöd för spel online.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Wario är utan tvekan världens häftigaste party-spel!
Man måste bara klara igenom alla minispel innan man får tillgång till multiplayer. Det tar sisedär 4 timmar.
Sen är det full fräs, ett flak öl yammieee

Inaktiv

Tack så mkt för alla tips, får nog kolla upp redsteel som alla snackar om.


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Mistag av dig att köpa nu. Jag köpte Wii på relesedagen och nu sitter den och sammlar damm. Finns INGA spel att köpa i huvudtaget. Det rådet TOTAL spel torka. (VC RÄCKNAS F*N INTE)

Medlem

Heavy har kanske missat releaserna under mars? De som finns nu räcker nog mars ut iaf... Nu förutsätter jag att man inte kan sitta å spela 10-12 h om dagen utan närmre 2-3 h om dagen...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Sitter endast med Zelda hittills (tillräckligt med dess timmar, egentligen xD) och VC. Dock är jag intresserad av Monkey ball och warioware men saknar folk att spela med, tyvärr. Spel jag däremot ser fram emot är Metal Slug Anthology och inte minst Smash Bros Brawl.. Om de kunde ta o släppas någon gång

Om inte Cod var så dyrt så hade det ju varit något att testa. Appropå det, suger lite att de gick ut tidigt med att wii-spelen skulle vara så mycket billigare än andra spel, var en fempoängare i sig.. Men ändå står de där i hyllan och kostar lika mycket som en 360-titel. wtf..


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Monkey Ball är sjukt roligt. Multiplayer delen är hur skön som helst, och singleplayer är intressant. Rekommenderat köp!

Medlem

Säger bara att spelet med kaniner som kan dansa är ett spel du inte får missa! Både roligt som singelplayer och multi.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Wii måste få en fungerande freeloader eller så dör den! Alla bra spel finns ju i Japan!

Inaktiv

exite truck är ungefär som twisted metal ?

Inaktiv

äsch alla bra spel finns i japan ? du menar högvis med bra och mindre bra rpg ?
klarar mig bra utan dom

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

äsch alla bra spel finns i japan ? du menar högvis med bra och mindre bra rpg ?
klarar mig bra utan dom

Tror det snarare var riktat mot den mängd anime-spel som ingen utanför japan borde känna till typ.. Tack vare våran vän bittorrent så sitter vi väl en o annan tex europé och smygdreglar över cam'ade in-game videos på youtube.

Annars håller jag med. ^^


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

gillar du flygspel så är heatseeker och blazing angels kul.
need for speed är kul också,
red steel har iaf jag sketkul med,
många klagar på det, men inte jag.

Medlem

Gudfadern ska vara grymt har jag hört.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

Gudfadern ska vara grymt har jag hört.

Gudfadern detta skämt till spel var redan ägt innan det släpptes, Mafia är det som gäller

finns dock inte till Wii


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar