Wii lan adapter?

Medlem
Wii lan adapter?

För att ansluta en wii till internet, behöver jag en wii Lan Adapter då?

Eller kan jag ansluta direkt i konsollen?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

vi kabel så behöver du en adapter, om du inte har något wlan tillgängligt

Medlem

Wii har ett inbyggt trådlöst nätverkskort som du kan använda om du har en trådlös router eller en WiFi adapter(ifrån Datel eller Nintendo) inkopplad i din dator.

Har du redan trådlöst hemma så kan du alltså gå in på inställningar i din Wii och sedan ansluta den till ditt trådlösa nätverk hemma utan att du behöver köpa till någonting.

Men om du vill ansluta via nätverkssladd så får du invänta och köpa en adapter som du får koppla in i en av din Wii's USB portar.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

ok då lär jag behöva en sån då.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

får inte igång internet med min wiiiiiii.....
Kör med den wii specifika lanadaptern som finns att köpa och kollar direkt från wiiiiiin in i uttaget i väggen. Har gjort alla inställningar korrekt, skrivit in IP,GATEWAY,SUBMASK och DNS men får det endå inte att funka....
Errorcode 52120 säger den bara. Har sökt mig fördärvad över internet men antingen skrivs det om wireless, eller så har dom ingen aning..

Så jag vänder mig till experterna här på fz istället, jag vet att ni kan hjälpa mig

Så....HJÄÄÄÄLP!!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Man ska aldrig köra direkt från väggen då det i 99% av fallen leder till gråt. Då ip numret du får av din ISP knuts till mac adressen till det som används först, dvs inget annat kommer funkar att koppla direkt till väggen. Detta löses enklast med en router som går att få tag i ganska billigt. Beroende på ISP så får man annars vänta 30 min eller så utan någit inkopplat i jacket alls, eller så måste man ringa till deras support och be dem nollställa mac adressen så du kan koppla in en ny enhet. Detta kommer du även behöva göra första gången du ska stoppa i din router förmodligen.

Iallafall de erfarenheter jag har med bredband


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

så om jag kopplar i min wii och väntar 30 min ska det funka?

ska skaffa mig en råjjter då


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

inte "ska" det _kan_ funka. Stor skillnad. Men förmodligen måste man ringa supporten och be dem nollställa mac adressen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Beror ju på vad för "Bredband" man använder sig av och vilken ISP(leverantör). Exempelvis Bredbandsbolaget via bredbandsuttag ger dig tillgång till 5 olika IP nummer.

Vet inte vad du har för ISP Soulless. Men du skriver att du kopplade direkt in i väggen så jag antar att det är någon form av LAN i huset och inte ADSL(med modem).


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

bredbandsbolagets 10mbit lan, stämmer bra


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag satte bara in en trådlös nätverksadapter skit. Sen flöt internet på utmärkt.

Inaktiv

Nu kräker jag snart på detta. Köpte en sån här
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010051519

Borde inte denna ha samma funktion som Wii:s lan-adapter?? Fick inte den att funka iallafall....
Är det några inställningar som ska göras, eller är jag bara korkad som tror att få det att fungera

Medlem
Skrivet av svempa69:

Nu kräker jag snart på detta. Köpte en sån här
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010051519

Borde inte denna ha samma funktion som Wii:s lan-adapter?? Fick inte den att funka iallafall....
Är det några inställningar som ska göras, eller är jag bara korkad som tror att få det att fungera

Varför skulle den fungera till en Wii?


signatur
Inaktiv
Skrivet av cammo:

Varför skulle den fungera till en Wii?

Denne har exakt samma funktion som Wii:s och borde funka - väl?:(

Medlem

så, skriver fran min wii nu. routern gjorde suse men bara om jag tilldelar ipn manuellt. men det var iof inga problem


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Kul för dig
Ska inte ipn tilldelas automatiskt?? Ok, var hittade du ip-numret som du ska ange då?

Medlem

Jo routern delar i vanliga fall automatiskt ut ipn till vad som helst som ansluts. Men av nån anledning ansluter inte min Wii då.

Så från routern har jag manuellt tilldelat ett "fast" IP till min wii. Sen var det bara att skriva in detta ip i min wii, tillsammans med routerns ip och submask och dns. (submask och dns är samma som routern ansluter till internet med)

Funkar helt felfritt nu faktiskt
Dock inte så mycket man kan göra med sin wii på internet för tillfället men jag hoppas det kommer mera framöver.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Ursäkta min okunnighet.
Hur och var anger jag manuellt ett "fast" ip till wii:n?

Medlem

antar att det beror lite på vilken router du har. Jag har själv aldrig använt en router förrens idag men det var väldigt enkelt.
Men du borde ha en manual till din router där det står.

Själv öppnar jag webbläsaren och går till adress: http://192.168.1.1 och där kan jag logga in på min router och komma åt inställningar för den


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Tusen tack. Då hittar jag, men ännu inte slut med eländet. Mitt lösen är för mig okänt, får kolla upp det.
Just nu kan jag inte använda min wii överhuvudaget, kattfan bet sönder sladden till sensor-staven inatt!!!!
Blir akut-jaga en ny sådan idag, måste ha innan helgen.....
aaaarrgghhh

Medlem

kattjääävel!!!!

men om ingen ändrat användare/lösen på din router så borde det vara default, vilket bör vara admin/admin

Testa iaf, annars borde det gå att göra en hard reset och nollställa routerns inställningar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

*puh* Vilka rundor o vändor. Dagens hjälte är
www.rejoy.se
De hade en sensorbar hemma (inte orginal) och skickde den med xpress A-post, fick den igår. Helgen räddad.
Jag provade nu koppla in Wii:s egen lan-adapter, den fungerade direkt. Tusen tack för hjälpen!!!

Ps, ringde EB-games, efter att de pratat med sin leverantör så fick de sig ett gott skratt, vi har den FEMTE katten som tuggat sönder sladden till sensor-baren. Sanslöst, men de kunde inte ordnra fram någon ny sensor till oss så snabbt som rejoy.

Medlem

härligt

jag köpte zelda i torsdags så min helg är då räddad också


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

spelar det nu

Inaktiv
Skrivet av [NiS:

StarCroW"]Wii har ett inbyggt trådlöst nätverkskort som du kan använda om du har en trådlös router eller en WiFi adapter(ifrån Datel eller Nintendo) inkopplad i din dator.

Har du redan trådlöst hemma så kan du alltså gå in på inställningar i din Wii och sedan ansluta den till ditt trådlösa nätverk hemma utan att du behöver köpa till någonting.

Men om du vill ansluta via nätverkssladd så får du invänta och köpa en adapter som du får koppla in i en av din Wii's USB portar.

Jag har jag en lan-adapter, men internet funkar inte ändå. Det blir typ errorcode. Kör med wii lan-adaptern direkt från wiii:n in i uttaget i väggen. måste man har en router eller?!?:down::(

Inaktiv

Ja, du måste ha en router, andra änden ska in i den nämligen, så har jag det.
Wii-Lan-Adapter ifrån wii till routern, funka direkt!

Inaktiv
Skrivet av svempa69:

Ja, du måste ha en router, andra änden ska in i den nämligen, så har jag det.
Wii-Lan-Adapter ifrån wii till routern, funka direkt!

Då ska jag köpa en då, tack.:)

Skägg.
10 Chambers

Någon som vet om alla usb-nätverkskort fungerar till Wii eller om det bara är vissa specifika.


signatur
1
Skriv svar