Wiinja Modchipp till Wii

Inaktiv
Wiinja Modchipp till Wii

Det ska tydligen finnas ett fungerande modchipp till Wii kallad Wiinja...

Ser ut som det funkar på filmen, men det är ju rätt så lätt att fejka...

Wiinja

Inaktiv

Det har kommit ett chip till, som ser mer lovande ut. inget lödande eller nått, bara att trycka i.
http://wiisweden.blogspot.com/

Medlem
Skrivet av jimmi:

Det har kommit ett chip till, som ser mer lovande ut. inget lödande eller nått, bara att trycka i.
http://wiisweden.blogspot.com/

Finns att förboka i Sverige:
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=512&xSec=79&jssCart=...

Det är dock lödning som gäller fast inte så komplicerad sådan. Man kan också använda sladdar för att ansluta kortet.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Wow, det gick fort.

Medlem

Så kass av Nintendo att inte ge oss regionsfritt från början


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Det blir inte regionsfritt med chippen heller, bara möjligheten att ta backup på sina spel så du slipper nöta på orginalskivan...

hur som helst kanske pratet i denna tråd sluta snart, annars kommer det någon och skiker war** och då låser en mod tråden.

Medlem
Skrivet av jimmi:

Det blir inte regionsfritt med chippen heller, bara möjligheten att ta backup på sina spel så du slipper nöta på orginalskivan...

Finns ju alltid möjligheten att kopiera sin egna skiva som är från en annan region och använda den, det borde väl fungera?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv
Medlem
Skrivet av cribba:
Skrivet av jimmi:

Det blir inte regionsfritt med chippen heller, bara möjligheten att ta backup på sina spel så du slipper nöta på orginalskivan...

Finns ju alltid möjligheten att kopiera sin egna skiva som är från en annan region och använda den, det borde väl fungera?

Nej.

Inaktiv

Trist att folk inte kan betala för spel. Hur kommer det sig att folk tror att "backup" är det ultimata substituerade ordet för "warez"? BS.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

De modchip som finns funkar ej på nya Wii-enheter. Något nytt chip i de Wii-enheter som säljs nu.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Nolite:

Trist att folk inte kan betala för spel. Hur kommer det sig att folk tror att "backup" är det ultimata substituerade ordet för "warez"? BS.

Bah... Jag tror nog att folk pröjsar för spel värda att betalas för...

Men när man inte kan ladda ner nån demo o testa tveksamma spel innan man köper dem för en femhundring så kommer jag med gott samvete använda mitt chippade wii och testa massor av spel innan jag köper pärlorna.

Sen när jag köpt mitt spel för dyra pengar vill jag kunna göra backup av det och nöta på den istället.

Medlem

Det finns och kommer alltid finnas "backup"-lösningar till alla konsoller.

Medlem

Verkar vara lättare att fixa än GameCube, där tog det ett tag innan dom hittade något bra chip.

Medlem

Det är ungefär samma system, därav snabbheten.

Inaktiv
Skrivet av Hyndan:

Men när man inte kan ladda ner nån demo o testa tveksamma spel innan man köper dem för en femhundring så kommer jag med gott samvete använda mitt chippade wii och testa massor av spel innan jag köper pärlorna.

Sen när jag köpt mitt spel för dyra pengar vill jag kunna göra backup av det och nöta på den istället.

Är troligen bara personer som "lever" på barnbidrag eller veckopeng som hänvisar ~500kr till "dyra pengar". Man undrar ju varför du köpt en konsol överhuvudtaget istället för att göra servetter av återvunna tidningar.

Men det är klart, spelutvecklar glädjer sig nog för att du får "demo-testa" deras spel helt igenom och att du sen gör det mogna övervägandet att inte köpa spelet.

Det är ju konsten (och inte vinstintresset, eller hur M$, ($)Nintndo och $ONY?), framför allt, som driver spelutvecklingen framåt. Eller? :\


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Nolte: Nej en femhundring går jag naturligtvis inte i konkurs av men jag är heller inte intresserad att spendera den på skit som jag aldrig kommer att använda senare. Av de många spel jag testat har bara 3 varit intressanta nog att köpa. Några är jag riktigt glad att jag inte slängt bort mina pengar på.

Min ekonomiska situation är inte alls lik den du sarkastiskt och lite orelevant beskriver i ditt inlägg. Och jag är glad för dig att du känner att du kan lägga dina stålar på något som bara kommer att damma i hyllan.

Medlem

Helt enig med Hyndan!
Hade nu nintendo lagt upp något bra nerladdningställe för demo . så löser det nog kanske hälften av all "backup" som det diskret heter på detta forumet (:

Medlem
Skrivet av Vogon-Jeltz:

Helt enig med Hyndan!
Hade nu nintendo lagt upp något bra nerladdningställe för demo . så löser det nog kanske hälften av all "backup" som det diskret heter på detta forumet (:

Håller med. Jag köper till 100% ALDRIG ett spel som jag inte ens fått prova en demo på...

Sen att ladda ner och "demo-spela" fullversionen av spel; bottom line: Olagligt. Om man vill följa lagen eller ej är ju upp till varje person.

Personligen tycker jag att mod-chip är en bra grej
då du faktiskt slipper repa sönder dina originalskivor som du aldrig kan byta mot en ny skiva. Det tycker jag att man som ägare till ett spel har rätt att göra.

Men att många använder det för att ladda ner och spela icke köpta spel är ju inget att hyckla om. Och jag hyser inga tvivel om att säkert 80% av de som här säger sig "bara" använda det till "backup" av egna spel bara säger så för att få en "legit" anledning att prata om mod-chip på FZ's forum.

My 2 cents...

1
Skriv svar