Ska wii köpa eller?

Inaktiv
Ska wii köpa eller?

Jag och min bror funderar på att köpa en Nintendo Wii. Vi är båda uppväxta med Nintendo 8bit och tillhör den gyllene generationen med Super Mario, Bucky Ohare, Sonic o.s.v. men efter den lilla gråa lådan har varken jag eller brossan rört en Nintendo maskin. Nintendo Wii verkar vara hur bra som helst för en gammal gamer som mig som sedan länge flytt till PCn. Det som stör mig är att jag inte vet om jag har för höga förväntningar på Wii, hur pass roligt man kan ha med den egentligen och hur maskinen egentligen fungerar. Hjälp en förvirrad Windows slav någon?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

Jag tycker absolut att du ska köpa Nintendo Wii *tummenupp*. Den e ju inte alltför dyr. Du kmr garanterat få en annan spelkänsla än pc


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

imo inte värt att skaffa än, dåligt spelutbud


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Har man levt genom minst ett tidigare konsolsläpp vet man att just antalet spel vid släppen sällan är samma antal som vid slutet av konsolens livslängd. Så bra där, Molotov.
Hur som helst. Nintendo Wii är ju en ganska innovativ konsol med unika kontroller, inte minst. Finns en handfull riktigt köpvärda titlar ute redan nu, och jag skulle tro att det finns flerdubbelt av den varan mot sommaren i år.
Gillar min Wii skarpt själv, också en PC-geek av rang sedan tidigare. Fördelen med Wii (förutom priset, vid inköp) enligt mig är att konsolen erbjuder väldigt annorlunda spel/spelsätt än vad PC kan prestera i dagsläget. Medan de andra konsolerna konkurrerar med råkraft, något som en PC slår dem i vilken dag som helst, går Nintendo mot en mer unik upplevelse.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Håller med [Molotov], det finns ju typ inga bra spel till wii förutom Zelda och det kan man ju köpa till cuben istället det blir ju samma sak typ

Medlem

Håller med Nolite


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Nolite:

Har man levt genom minst ett tidigare konsolsläpp vet man att just antalet spel vid släppen sällan är samma antal som vid slutet av konsolens livslängd. Så bra där

Du var inte född under gamecubens livstid då? Knappt 4-5 spel värda att nämnas.:up:

Medlem

Jag tycker hellre att du/ni ska satsa på 360 eller PS3. En 360 Premium går att få tag på för under 3000kr, jämför man de med Wii som går på runt 2800kr så är 360n mer prisvärd. PS3 är dyr men då är den lite mer än bara en konsoll. Jag sålde min Wii, efter att ha klarat ut Zelda så stod den bara och dammade, hellre väntar jag tills spelutbudet är större och priset på konsollen är lägre. Idag så är 360n den mest prisvärda konsollen men har man pengar och om man vill spendera dom på något extra så är PS3 utan tvekan den bästa konsollen

Medlem

Var själv riktigt sugen på Wii förut, men har nu insett att det endast finns 2-3 spel som ens verkar värda att testa. Kan tänka mig att Wii är jävligt kul till en början, men sen när man vant sig vid kontrollen och spelat igenom spelen finns det inte mycket mer att göra.

Personligen kommer jag fortsätta spela på min 360 då det släpps nya och bra spel för jämnan. Bara att hoppas att det blir så med Wii också, först då börjar konsolen bli intressant.

Medlem

den står mest o damma ;|


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Håller med Mahone. I mitt fall känns det lite ruttet att köpa en konsol för ett ända spel. Jag pratar givetvis om Zelda. För min del finns det inget annat spel som tilltalar mig.

Visst, Warioware verkar kul om man är några stycken. Lägg bara till den extra kostnaden för kontroller.

Har inga planer på att köpa en Wii än på ett bra tag.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

köper wii för att det finns kul gamecube spel, och några bra Wii spel och mycket bra retro spel på virtual console.

på 360 som jag har redan är det krigs spel till förbannelse, å det är man så trött på. andra världskriget om å om igen..

det enda jag har nöje av på 360 är några bilspel, retro spelen på xbox 360 arcade är ett skämnt,

av cirka 40 spel så är väl kanske 10 kul,
jag vet för jag har tagit hem vartenda retro spel på arcade..

+ att wii lär fungera, mot vad xbox 360 gör,
min första 360 låste sig ofta, byte den mot en annan, den låste sig, blev asförbannad å slänge ut skiten genom balkongen,

köpte en ny igen för nån månad sen i förhoppning att nu kan det bara inte bli fel, men ack nej, även den tredje 360n var en låsnings maskin..

så mitt förtroende för xbox 360 är helt kört i botten.

så wii får det blii. och möjligtvis ps3.

när det gäller xbox så ska man väl begära att den ska kunna köra sina egna spel ? när ps3 och wii verkar kunna klara det..

Medlem

du måste lida av otur


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nej, för få bra spel änn. Vänta på något bra erbjudande om en 6-8 månader.

Inaktiv

Skaffa en Japansk så får du många bra spel att välja på.

Medlem

Jag är också en sån där som hade NES/SNES på den gamla goda tiden. Efter det så fick det bli Amiga och därefter PC. Detta ändrades dock när Wii släpptes och jag har nu ägt en i ca 2 månader. Personligen tycker jag den är det perfekta komplimentet till PC'n. Som sagt tidigare, när jag vill ha grafik så snygg att jag gråter så spelar jag det på PC. Vill jag ha en avslappnad spelupplevelse i soffan så finns det inget som slår Wii och Super Mario World


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Snygg grafik + avslappnat spelande i soffan kan man få också )


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Wii dominerar åkt på en jädra förkylning och vad är då bättre än att sitta i soffan och hyra en kanot i zelda och dra ut och fiska


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Inaktiv
Skrivet av Lash:

Wii dominerar åkt på en jädra förkylning och vad är då bättre än att sitta i soffan och hyra en kanot i zelda och dra ut och fiska

Du ska ta det lungt när du är sjuk och inte sitta och vifta med två pinnar som en galning;)

Medlem

Rekommendar wii


signatur

Retro.

Inaktiv

har haft wii nåra veckor nu å snacka om lyckat köp.

hur nöjd som helst

Medlem
Skrivet av Molotov:

Snygg grafik + avslappnat spelande i soffan kan man få också )

Varför skulle man vilja spela PC-spel i soffan?
Som jag sa i en annan tråd. PS3 och XBOX360 har inget att erbjuda som inte en PC har.

Till trådskaparen! Kör på Wii, det är ett säkert köp!
Det finns få köpvärda spel i nuläget men fler är på väg och utbudet lär bli stort.

Medlem
Skrivet av TheEdge|Jinx:
Skrivet av Molotov:

Snygg grafik + avslappnat spelande i soffan kan man få också )

Varför skulle man vilja spela PC-spel i soffan?
Som jag sa i en annan tråd. PS3 och XBOX360 har inget att erbjuda som inte en PC har.

Till trådskaparen! Kör på Wii, det är ett säkert köp!
Det finns få köpvärda spel i nuläget men fler är på väg och utbudet lär bli stort.

då har du inte hittat rätt saker, finns massor med som XB360 och PS3 kan erbjuda som PC inte kan, då det till PC oftast är en sunkig port eller riktigt tråkigt jämfört med konsolversionen imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

jo, nu när konsoller börjar få webläsare också då finns de ännu mindre anledning till å ha en pc,

iallafall för mig.

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av TheEdge|Jinx:
Skrivet av Molotov:

Snygg grafik + avslappnat spelande i soffan kan man få också )

Varför skulle man vilja spela PC-spel i soffan?
Som jag sa i en annan tråd. PS3 och XBOX360 har inget att erbjuda som inte en PC har.

Till trådskaparen! Kör på Wii, det är ett säkert köp!
Det finns få köpvärda spel i nuläget men fler är på väg och utbudet lär bli stort.

då har du inte hittat rätt saker, finns massor med som XB360 och PS3 kan erbjuda som PC inte kan, då det till PC oftast är en sunkig port eller riktigt tråkigt jämfört med konsolversionen imo.

Ge mig konkreta exempel där XB360 och PS3 levererar vad en PC inte kan. (Förutom det givna att titeln inte finns på PC.)

Medlem

PC pwnz teh 5h17, ffs. (+wii för lite skön fotölj-gaming)
Enda som nämnda kan leverera är en exaktare hårdvara, vilket ger(läs: borde!) en garanti till god fps, och inga komplikationer med kompatibilitet etc, men det krävs väl en xtreme-noob för att inte kunna hanskas med en PC. Stor nackdel är ju som någon nämnde kanske att en del utvecklare väljer att knarka och porta en del spel till pc över en helg.. vilket ger resultat därefter (yes, i'm looking at you, re4, bl.a). O så ej att glömma så kan du JOBBA, vilket du definitivt inte kan på, oavsett hur efterapande den är, 360/ps3. /cheer

(Inte riktat åt någon, lite patriottjut bara )

OT!: Vii rekommenderar Wii! Krävs väl att man är lite nintendolagd. För det är väl än dock den stil, bland de bra titlar, som lådan generallt levererar.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av TheEdge|Jinx:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av TheEdge|Jinx:
Skrivet av Molotov:

Snygg grafik + avslappnat spelande i soffan kan man få också )

Varför skulle man vilja spela PC-spel i soffan?
Som jag sa i en annan tråd. PS3 och XBOX360 har inget att erbjuda som inte en PC har.

Till trådskaparen! Kör på Wii, det är ett säkert köp!
Det finns få köpvärda spel i nuläget men fler är på väg och utbudet lär bli stort.

då har du inte hittat rätt saker, finns massor med som XB360 och PS3 kan erbjuda som PC inte kan, då det till PC oftast är en sunkig port eller riktigt tråkigt jämfört med konsolversionen imo.

Ge mig konkreta exempel där XB360 och PS3 levererar vad en PC inte kan. (Förutom det givna att titeln inte finns på PC.)

vad menar du med att jag ska ge konkreta exempel på vad xb360 och ps3 kan leverera som pc inte kan där du sen säger att titeln inte finns på pc.
det är ju det som är hela grejen PC får inte alla bra titlarna (ibland får PC en dålig portning eller en framstressad-version), vad trodde du det handlade om?
Det är precis samma sak tvärt om, det finns saker som PC-leverar som konsolerna inte kan dock så börjar det imo minska rejält.
Det är väll bara Battlefield 2 jag kör just nu jag körde också WOW för ett tag sen, nå sånt tar ju PC konsolerna lätt.

så jag undrar lite hur du menar egentligen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Hur är det med antalet Wii konsoler i Sverige just nu? Får man vänta länge innan man får ett exemplar?

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av TheEdge|Jinx:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av TheEdge|Jinx:
Skrivet av Molotov:

Snygg grafik + avslappnat spelande i soffan kan man få också )

Varför skulle man vilja spela PC-spel i soffan?
Som jag sa i en annan tråd. PS3 och XBOX360 har inget att erbjuda som inte en PC har.

Till trådskaparen! Kör på Wii, det är ett säkert köp!
Det finns få köpvärda spel i nuläget men fler är på väg och utbudet lär bli stort.

då har du inte hittat rätt saker, finns massor med som XB360 och PS3 kan erbjuda som PC inte kan, då det till PC oftast är en sunkig port eller riktigt tråkigt jämfört med konsolversionen imo.

Ge mig konkreta exempel där XB360 och PS3 levererar vad en PC inte kan. (Förutom det givna att titeln inte finns på PC.)

vad menar du med att jag ska ge konkreta exempel på vad xb360 och ps3 kan leverera som pc inte kan där du sen säger att titeln inte finns på pc.
det är ju det som är hela grejen PC får inte alla bra titlarna (ibland får PC en dålig portning eller en framstressad-version), vad trodde du det handlade om?
Det är precis samma sak tvärt om, det finns saker som PC-leverar som konsolerna inte kan dock så börjar det imo minska rejält.
Det är väll bara Battlefield 2 jag kör just nu jag körde också WOW för ett tag sen, nå sånt tar ju PC konsolerna lätt.

så jag undrar lite hur du menar egentligen

Den här diskussionen (med alla quotes) kan bli rätt lång, jag tror vi båda fått fram våra åsikter iallafall hehe. Bottom line, en Nintendo Wii är ett bättre kompliment till PC'n än vad 360'n och PS3 är. IMO levererar Wii'n helt enkelt mer nytt än vad PS3 och 360'n gör.

Men för att blidka alla Sony och M$ lovers lite; självklart vore det grymmaste en konsol med Nintendo Wii's innovation och med PS3/XBOX360's prestanda och spelutbud.

Medlem
Skrivet av Proffezor:

Hur är det med antalet Wii konsoler i Sverige just nu? Får man vänta länge innan man får ett exemplar?

Var ju uppe på diskussion för inte så länge sedan nu... Stämmer det hella (oerhört sannolikt) Så ska det väl redan nu vara ett nytt rus av Wii-konsoller? Är ju april nu och nytt år (för vissa udda typer) att skriva ned fina försäljningssiffror. :S


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

12
Skriv svar