Hon dog för en Wii.

Inaktiv
Hon dog för en Wii.

Lite lustigt hur vad folk gör för en Wii.
Jag läste här (http://wiisweden.blogspot.com/2007/01/kvinna-dog-fr-wii.html) att en tjej dog av att druckit för mycket vatten i en tävling. Nu tycker jag dock tävlingen lät rätt harmlös, men ändå.
Sen kan man ju undra om hennes anhöriga stämmer radiokanalen.

Medlem

Typ bröt hon inte ett par av döds synderna när hon gjorde det där? typ Lust, Gluttony, Greed/Avarice & Pride?

Inaktiv

Jag tror hon ville vinna det till sina barn, ska tydligen ha 3 stycken. Jag blir bara förvånad att det gick som det gick, visste faktiskt inte ens att man kunde dö av vattenförgiftning.

Inaktiv

Människokroppen behöver diverse salter och mineraler. Men eftersom hon inte pissa så borde hon inte bli av med det :S
Kanske att koncentrationen blev för hög av rent vatten...

Medlem

Det hade inte hjälpt om hon pissat. Om man dricker tokmycket vatten på kort tid så rubbas balansen av något som heter elektrolyter i kroppen vilket i värsta fall är dödligt. Idrottare som t.ex marathonlöpare måste se upp med det.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Eftersom hon inte vann utan en annan gjorde de utan att dö så måste hon nästan haft dåligt med något i kroppen.... mineraler, salter eller något annat nyttigt... tyvärr...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Lanny eller så var hon helt enkelt bara mer känslig. Alla har inte riktitg samma förutsättningar


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

jo, så kan de oxå vara... trist hur som


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

läskigt säger jag

Medlem

Det är väldigt tråkigt det som hände. Men som tidigare nämnts är elektrolytbalansen enormt viktig för kroppens funktion, och om man dricker för mycket vatten rubbas denna och personen kan vara illa ute om hjälp inte fås illa kvickt..

1
Skriv svar