Ska köpa till grabben???

Medlem
Ska köpa till grabben???

Ska köpa ett begagnat Gameboy till min son men det finns ju både Advance, Micro och Color och kanske fler..
Jag har ingen aning vilken som är bra för honom?
Någon som har tips på vad som skulle passa en 4 åring?
Han gillar Pokemon bla.

Tack på förhand!

Inaktiv

En begagnad DS skulle jag nog satsa på. Behöver inte gå loss på så mycket och det finns en drös med spel och mer lär det komma med tanka på bra dom säljer nu.

Medlem

Tack! Den är inte för avancerad för en 4-åring?
Förlåt men jag har nollkoll på Nintendo...

Inaktiv

Gamboy spel är ju lika avancerat som ett DS spel.... Grafiken är bättre och kanske även du har lite nöje att spela det
Samt inne faktorn kanske inte blir så stor "mmm även 4 åringar måste ha inneprylar"

Inaktiv

Ja, spelen är nog likvärdiga Gameboy men grafiken är bättre, spelar väl ingen roll för en 4åring dock. Men som sagt kommer det komma mycket mer spel till DS än Gameboy.
Men ska du satsa stort så köp en Wii, det skulle ni gilla båda två. han borde ju klara av Wii sports och kanske nått Wii play lir. Och det kommer säkert nått pokemon aktigt lir till Wii.

Medlem

Finns många bra spel till GB Advance men eftersom DS kan spela de spelen också är den bättre. Men det kanske är svårt för en fyraåring att hantera en stylus?

Och ja, Pokemon kommer till Wii, det blir det första Wii-spelet med online multiplayer och kommer att lira med DS-pokemon.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Tack för hjälpen!
Det blir en DS till grabben och PS3 till pappa.

Over and out

Skrivet av Hellpower:

Tack för hjälpen!
Det blir en DS till grabben och PS3 till pappa.

Over and out

Det låter som att pappan drar nitlotten

Medlem
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av Hellpower:

Tack för hjälpen!
Det blir en DS till grabben och PS3 till pappa.

Over and out

Det låter som att pappan drar nitlotten

Hahaha
Det beror ju på vad för spel man gillar.
Det jag har sett från Motorstorm, F1 mm räcker för mig.8)

Medlem

Jag tycker Nintendo borde köpa Rare då skulle vi kunna få en uppföljare till det största racingspelet genom tiderna: Diddy Kong Racing!

Jag läste någonstans att ett Diddy Kong Racing faktiskt är på väg, inte ifrån Rare utan Nintendo. Minns inte om det var till Wii eller DS och eftersom det är första gången jag hört talas om det ska man ju inte ta det för lag, men man kan ju - och vill - hoppas

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Jag läste någonstans att ett Diddy Kong Racing faktiskt är på väg, inte ifrån Rare utan Nintendo. Minns inte om det var till Wii eller DS och eftersom det är första gången jag hört talas om det ska man ju inte ta det för lag, men man kan ju - och vill - hoppas

Det kommer till DS. Inte omöjligt att det komer en Wii-version också om DS-spelet säljer bra.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Nintendo behöll ju rättigheterna till alla de spel som Rare utvecklade exklusivt till deras konsoller, så spel kommer det nog. De kanske bara inte blir lika bra.

On topic. Tycker en DS verkar helt ok till en 4 åring. Den har spel för alla åldrar, så det blir nog inte så svårt att hitta några åt honom.

1
Skriv svar