Internet adapter.

Inaktiv
Internet adapter.

Sitter på jobbet och kollar runt lite på nätet om vart man kan köpa internetadaptern till wii så man kan tanka hem lite goa klassiker. Men jag hittar inget, varken på webhallen.se eller inom tillbehören på nintendo.se

Någon som har koll när den kommer, eller den kanske redan finns?


signatur
Jee
Medlem

Jag har aldrig hört talas om någon internet adapter. Det räcker väll bara att koppla in en nätverksladd?


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Finns det en nätverksanslutning i wiin? Har inte sett någon och polarn sa att man var tvungen att ha en internet adapter till wiin om man inte har trådlöst internet.


signatur
Inaktiv

Släpps första veckan 2007 i USA, sen när den kommer till europa är väl en annan sak...

[http://www.nintendo.com/consumer/systems/wii/en_na/acc/wiiLAN...]

Inaktiv

Sgt.Yngve först vill jag bara säga att jag diggar ditt namn Yngve som ligger på utrotningslistan för namn sen tackar jag för svaret. Får ringa webhallen, game etc och höra när dom får in dom.


signatur
Medlem

den här adaptern är det ifall man inte har ett trådlöst närverk då eller?

Jee
Medlem

Mjo. Tror den funkar precis som den till Nintendo DS. Man kopplar in den i en USB-port i en dator som har internet. Är inte helt säker men tror det är så det funkar.


signatur

Eller inte?

Medlem

Nä nu är nog Jee ute och cyklar skulle jag tro =).
Det finns 2 olika adapters man kan använda. Och den som kommer i Januari i USA är den man kopplar in nätverks sladd i.
Medans den första är den man kopplar in i enns dator.
Skriver lite information åt er här under kanske hjälper något?

Tänk dock först på att du kan köpa en trådlös-router och ansluta din Wii till internet via istället för följande adapters. Dessa adapters är mest till för folk som inte vill använda trådlöst till sina övriga maskiner i hemmet.

1. WiFi USB Adapter - Fungerar som så att du kopplar in adaptern i en ledig USB port i din dator som är ansluten till internet. Adaptern fungerar sedan som en trådlös accesspunkt för din Wii genom att dela ut internet trådlöst till din Wii (är nämligen inbyggt trådlöstnätverkskort i Wii).

Denna adaptern finns redan ute på marknaden men marknadsförd imot Nintendo DS och Sony PSP. De modeller som folk i Sverige verkar använda är Nintendos egna " NINTENDO WI-FI USB CONNECTOR " eller " Datel - WiFi Max ".
Finns som sagt ute redan så sök runt lite så hittar ni utan problem butiker ni kan beställa ifrån.
Nackdelen med dessa trådlösa adapters är att avståndet imellan Wiin och din adapter som krävs för att få en stabil anslutning är avsevärt mindre än med trådlös-router. Hört olika siffror om vad som fungerar och inte fungerar men väggar och annan utrustning kan tänkas försämra förbindelsen mycket.

2. Wii Ethernet adapter - Detta är den adaptern Yngve länkade till här över.
Detta är en liten adapter med ett vanligt TP-uttag på som du kopplar in i en USB port på din Wii för att använda vanlig nätverkssladd för att ansluta din Wii till internet.
Detta är ända sättet att ansluta Wii med kabel istället för via det trådlösa nätverkskortet. Men som sagt så är den inte släppt ännu.

Hoppas de kan vara till någon hjälp och klargöra en del.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Jee
Medlem

Det va NINTENDO WI-FI USB CONNECTOR jag tänkte på. Men jag tänkte inte på att man inte kan koppla in en nätverkssladd i Wii:n i vanliga fall så jag fattade inte vad han menade.
Trodde han menade något liknande Nintendo GameCube Modem Adapter.


signatur

Eller inte?

Medlem

aaa okej då är jag med

Inaktiv

Snackade med webhallen nyss och dom sa att lan adaptern ska komma senare i januari. Bara att invänta då.


signatur
Medlem

kanske i samband med nästa leverans av Wiis?

Inaktiv

Varför inte köpa en vanlig Dlink router? :S

Inaktiv

varför? jag har två lediga portar på mitt modem så varför skaffa router.


signatur
Medlem

Kopplade in min WiFi MAX adapter idag.
Kan berätta att jag har datorn ca, 7-8meter ifrån Wii:n och i ett annat rum med väggar imellan. Får ändå in signalstyrka "Väldigt bra" och uppnår även maxhastigheten.
Trevlig liten pryl faktiskt som gör att jag slipper ändra om mitt nätverk här hemma som inte vill ha nått med trådlöst att göra =).


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem
Skrivet av Navigate:

varför? jag har två lediga portar på mitt modem så varför skaffa router.

Tja ditt modem är således en router, så det kan tyckas onödigt att skaffa en till ja.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Medlem

Fan jag får upp ett Error medelande när jag försöker koppla upp min Wii mot nätet...

återkommer när jag fattat vad som är felet

1
Skriv svar