Hur långt är zelda?

Medlem
Hur långt är zelda?

Jag köpte The Legend of Zelda - Twilight Princess till Gamecube för några dagar sen. Har spelet i 3 dagar och har totalt 16 timmar speltid. Är just nu
i

undervattnets templet

. Så hur långet är det kvar av spelet?

Lite andra frågor:

Kan man springa runt och köra free roming efter man har spelet ut det?

Vart får jag det andra svärdet?

Hur kan jag få 2000 rupees? Kan ha max 300 nu


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

du kommer få svar på alla dina frågor om du fortsätter spela

Medlem

Första gången jag spelade tog det runt 50timmar o komma fram till slutbossen och då hade jag inte hittat alla Poe´s.

Du kan springa runt och köra free roming på alla platser du klarat av typ.

Andra svärdet får du tidigare än du anar...

2000 rupees kan du aldrig bära på en gång, 1000 är max du kan bära om du hittar största (penga)pungen.

Medlem

okej då måste jag fråga vart man får tag i den större pengapungen då jag är rätt trött på att få 50 och 100 rupesar utan att kunna spara dom

Medlem

Ja det är för mycket rupees överallt. Så går det när inte Tingle är med med sina hutlösa priser


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv
Skrivet av sirdavva:

okej då måste jag fråga vart man får tag i den större pengapungen då jag är rätt trött på att få 50 och 100 rupesar utan att kunna spara dom

Den första (600 Rupees) får du av

Agitha, när du ger henne den första "golden bug". Hon finns antingen i sitt hus i Castle Town eller på fältet du kommer till om du går ut genom den södra utgången från Castle Town

.

Golden Bugs söker du bäst på natten, då kan man se dom lysa på rätt långt avstånd. Du hör även ett ganska distinkt, metaliskt ljud när du har en i närheten, dom är inte speciellt svåra att hitta. Du kan använda bomerangen eller clawshot för att fånga sånna som sitter på klippor eller flyger i luften

.

Den största (1000 Rupees) får du också av

Agitha, när du samlat alla 24 golden bugs

.

För att svara på frågan som ställdes av TCn så tog det mig 37 timmar att ta mig till sista bossen. Dom 3 första templen tog av nån anledning mest tid att klara kändes det som.

Jag hade spelat ca 15 timmar när jag kom till

Lakebed Temple

.

Medlem

jag håller med de första templen tog helt klart mest tid.

sen måste jag fråga hur ni gör för att strycka över hela texten för att inte avslöja saker för de som inte vill veta?

Jee
Medlem
Skrivet av sirdavva:

sen måste jag fråga hur ni gör för att strycka över hela texten för att inte avslöja saker för de som inte vill veta?

[ spoiler]avslöjande text[/spoiler ]
Utan mellanslag blir

avslöjande text


signatur

Eller inte?

Medlem

I see

För att svara på rubrikfrågan så måste jag säga att jag tycker att spelet var för kort. Har precis klarat det, eftertexterna tog slut för bara några minuter sedan och jag klarade spelet på under 35 timmar. Hade räknat med att jag skulle få hålla på ett bra tag till. De första tidsangivelserna på hur långt Zelda var lång väl mellan 60-80 timmar, dom måste ha varigt riktigt dåliga dom som spelade då.

Men det är väl det enda jag egentligen har att klaga på, samt att musiken var lite tam.

Men det var fortfarande ett underbart spel
Zelda FTW

Medlem

Du gnäller på musiken i TP? Den är ju helt underbar! >_< Precis som Zelda ska vara. ett litet extra plus för att dom remixat lite OOT låtar

Medlem

nej jag tyker inte om det.... det är inga låtar som fastnat i huvet, det enda som är någorlnda bra är de gamla OoT låtarna men dom är väldigt bleka... usch det kunde dom gjort bättre

Medlem

Shit va snabb du måste va Sirdavva, jag spelade om det på Wii efter att klarat det på GC innan och det tog 31 timmar andra gången. Plockade allt utom alla fiskar.
Du kan ju inte fastnat någonstans med sådan tid, körde du med guide eller?

Musiken är ju underbar om man bortser från Malo Mart affären eller va den heter, den är hemsk heh

Medlem

jag tycker att det är synd att dom har tagit bort orginal world map låten. Annars är musiken väldigt bra


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Gaara:

Shit va snabb du måste va Sirdavva, jag spelade om det på Wii efter att klarat det på GC innan och det tog 31 timmar andra gången. Plockade allt utom alla fiskar.
Du kan ju inte fastnat någonstans med sådan tid, körde du med guide eller?

Musiken är ju underbar om man bortser från Malo Mart affären eller va den heter, den är hemsk heh

visst fastnade jag på ställen men det var ett typiskt Zeldaspel så det tog inte så lång tid att komma på vad det var man skulle göra.

Bt
Medlem

Anledningen till att de första tre templen tar tid är att det är så mycket mellan som ska göras. Tog mig 43 timmar men då gjorde jag en del sidomål under tiden samt en del idle tid.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

sant, jag vet att jag jagade varenda skattkista i de första templen.... men pallade inte leta skattkistor med rupes i sen eftersom jag bara hade 300rupes påsen

Inaktiv

Tog tre veckor, ~60 timmar. Jag har allt förrutom några buggs och 3 hjärtan. Men hade jag spelat för klara det så snabbt som möjligt så gissar jag på ~30 timmar. Men zelda vill man njuta av!

Helt underbart spel!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag och min sambo jobbar lite skeva tider men försöker oss lira igenom hela tillsammans.
Vi har väl lirat ca, 46h nu och har fixat hela

mirror of twillight

efter

city in the sky bossen

. Tycker att vi har haft ett ganska bra tempo igenom hela spelet och har väl max ägnat 3 av dessa timmar till att ta onödiga kistor, onödiga små uppdrag, fastna och 1 timme till enbart fiske ungefär(ja hon var ute med vovven ). Har som sagt flytit på hela tiden och har de varit något oklart om vart man ska eller vad man ska göra på ett ställe så har de inte tagit så många min innan man fattat.
Så förstår inte riktigt hur folk kan enns hinna läsa igenom alla dialoger och se alla scener på ca, 31h?

Hur som helst är spelet helt underbart. Stört skönt att de kör alla mellan sekvenser direkt i motorn utan att de för den delen ser fult ut

Spelet känns väldigt välplanerat och grym kontroll med Wiimoten. Snacka om att de tänkt till för man får ju nya moves och items med jämna mellanrum som öppnar upp helt nya vyer av gameplay.

Som sagt jag tycker att de känns som jag har spelat igenom minst 3 spel iomed tiden med Zelda. Och de blir aldrig tråkigt.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem
Medlem

Har spelat i ~25h och precis kommit fram till

Öken världen

. Helt klart ett av dom bästa spelen jag spelat

En annan cool sak jag hittade igår var

Stället där man kan hyra en båt och åka nerströms. På vägen ska man skjuta måltavlor som ger olika poäng. Hur kul som hellst

. Just det som är så kul med zelda, man får göra massa olika saker utanför mainquesten. Ifall man vill! :heart:

Medlem

spelat ca 39 timmar klarade 6e templet förut idag och då har jag även klarat "golden bugs questen" och "Malo Mart side questen" och "hot spring water questen " och även jagat poe souls och heart pieces


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

1
Skriv svar