Zelda GC samma som Zelda Wii?

Inaktiv
Zelda GC samma som Zelda Wii?

Hej jag har en undran, om zelda till GC är lika dant som den till Wii? eller om grafiken är bättre eller att inte wii kontrollen funkar på samma sätt?

vore fint att få svar på de, så man slipper köpa både till GC o Wii hee

Tjooo

Games rule the world:P

Medlem

tror det är samma men är som sagt va styrningen som är olika (GC stöder inte Wii-styrningen)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Wii-versionen är spegelvänd. Men GC-versionen saknar widescreen-stöd.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Link är vänsterhänt i GC-verisionen (som han alltid varit?) medan i Wii-verisionen så är han högerhänt, skulle det kunna vara för att Wii-moten hålls i högerhanden?

Medlem
Skrivet av sirdavva:

Link är vänsterhänt i GC-verisionen (som han alltid varit?) medan i Wii-verisionen så är han högerhänt, skulle det kunna vara för att Wii-moten hålls i högerhanden?

Ja det stämmer, men det är hela spelet som är spegelvänt, inte bara Link.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

De har speglat spelet för att folk är helt handikappade. Hur blir det för vänsterhänta då? Min bror tex kommer inte spela Wii versionen då den är för högerhänta när han är vänsterhänt.


signatur
Medlem

Är inte han lika handikappad som alla andra då?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Bara för att orginalet är naturligt för honom så är han inte handikappad. Jag skulle inte heller ha nåt emot att svinga med vänstern. Folk kanske kan lära sig att använda båda händerna då oxå.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Bara för att orginalet är naturligt för honom så är han inte handikappad. Jag skulle inte heller ha nåt emot att svinga med vänstern. Folk kanske kan lära sig att använda båda händerna då oxå.

Jo sa ju att han inte tänkte spela Wii versionen för den var omgjord till högerhänta, just pga att alla är handikappade och inte kan svinga med vänster. Blir han inte då per din definition lika handikappad?

Men jo är ganska löjligt att göra så, speciellt då spelet bara använder rörelser som knappsubsitution så man kan hålla grejjerna med vilken hand/fot/svans man vill


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag är vänsterhänt och svingar wiimoten i vänstern, inget som stör att Link inte använder samma hand. Onödigt att spegelvända spelet tycker jag.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

men dom måste spegelvända hela spelet om dom har spegelvänt link, annars blir det MASSOR som måste omprogrameras väl?

Medlem
Skrivet av sirdavva:

men dom måste spegelvända hela spelet om dom har spegelvänt link, annars blir det MASSOR som måste omprogrameras väl?

Jo det är därför de gjorde hela spelet så. Men onödigt att göra Link högerhänt i överhuvudtaget tycker jag.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

ja, jag tror inte så många högerhänta hade klagat om dom slog med höger fast Link med vänster direkt

1
Skriv svar