Vad tycker ni om er Wii's.. Nöjda eller besvikna ?

Medlem
Vad tycker ni om er Wii's.. Nöjda eller besvikna ?

Själv har jag bara Wii Sports men ack vad nöjd jag är, jag anser att priset är rätt skäligt och är väl en person som hellre vill ha roliga spel än super-duper grafik.

Som sagt, Jag är hel nöjd.
Wii Sports som man får med känns som ett spel som är som gjort för att man ska få lite känsla över den nya controllern, visst det kanske kan ta ett tag innan man bemästrar det hela 100% (Jag är vänsterhänt men kör med standart höger inställningarna i Wii Sports ändå, funkar klockrent)

Wii =


signatur
Inaktiv

Jag är super nöjd! Och just nu väntar jag på Wiis webbläsare.

Flakmonkey

jag är nöjd med konsolen som sådan. Zelda är underbart. Resten av spelutbudet är dock under all kritik imo.

Medlem

Jag har Wii Sports, Zelda och Wii Play. Jag är helnöjd!
vaeför missnöjd med spelutbudet Nosnos? Bästa och flesta release-spelen någonsin imo.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Flakmonkey

Jag tycker inte spelen jag testat är tillräckligt bra helt enkelt, förutom Zelda då... Har iofs bara lirat en 7 st hittills, men tycker de håller en rätt låg klass. De är alla väldigt roliga i början tack vare kontrollen, men sen när det inte känns något speciellt att spela med kontrollen längre, utan mer bara som ett annorlunda sätt att spela jämfört med vanlig kontroll, så försvinner glansen. Det enda som håller är Zelda och det är tack vare att det inte lever på kontrollen, hade varit kul att spela med en gammal NES-handkontroll

Inaktiv

Är rätt kluven till min Wii. Wii sports är rätt så kul men det faller ju efter en halvtimme så.. sen så köpte jag call of duty 3 men jag måste säga att jag inte gillar kontrollen där alls då den är allt för oprecisis och jobbig. Går lixom inte att strafe:a på det sättet man är van vid i vanliga skjutspel.. Men det är innovativt vilket jag gillar och sen möjligheten att kunna ladda ner gamla nintendoklassiker gör mig ju alldeles våt i brallan.. synd bara att man måste ha en specialkontroll till det som går lös på några hundra... men aja, det är en rolig konsol som lär fixa många bra spelår. Dock är jag lite kluven efter att ha sett spelutbudet hittills å releaselistorna på vad som komma skall...

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Fråga: hur strafear man i Call of Duty 3?q

Det är en fråga som jag oxå har ställt mig. Kontrollen känns ju faktiskt begränsad på det sättet. Jag kan bara tänka mig att det blir en usel spelupplevelse i ett FPS om man inte kan strafea. Om det är så, så är man ju tillbaka på ruta ett i klass med första upplagan av castle wolfenstein...


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

ehhh... vet inte hur du/ni brukar strafea men jag kan göra de likadant i cod3 som i wow, cs, quake, mm.... Om du/ni tycker att man sikter oprecis, testa att flytta om diodbaren, jag testade och fick de fin fint!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

flytta om? hurdå? jag har min ovanför tv:n . ska ja sätta den under lr vadå?

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Fråga: hur strafear man i Call of Duty 3?q

Nunchuckens joystick sköter ju rörelser, wiimoten sköter siktandet.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Det låter ju precis som i alla FPS på konsol? Borde funka bra isåfall.

Medlem
Skrivet av Fjeddie:

flytta om? hurdå? jag har min ovanför tv:n . ska ja sätta den under lr vadå?

Flytta så att remoten inte har några problem att hitta dioderna.

I Rayman får man ett text som varnar att man är för långt bort, borde finnas i samtliga Wii spel.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Asså Wii sports ftw! Lira singelplayer "då det inte fanns fler kontroller..." Men fan va kul vi hade! Baseball sög då det endast var en kass replika av tennis "fast sämre". Hade dock förväntat mig mer av tennisen dock.

Boxning äger allt o alla fan va kul
Bowling nästan för seriöst tror fan man lirar på riktigt :S

Zelda bara lirat i 2 timmar sen testa vi träningar på sports, men zelda är ju zelda kan inte bli kasst

+++++ för mitt Wii iaf

Just det..... en fråga
Kan man lira med en GC kontroll eller måste man köpa Wii mote classic för att lira GC spelen?

Medlem
Skrivet av Meshii:

Just det..... en fråga
Kan man lira med en GC kontroll eller måste man köpa Wii mote classic för att lira GC spelen?

Du kan lira med din GC-kontroll.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:
Skrivet av Meshii:

Just det..... en fråga
Kan man lira med en GC kontroll eller måste man köpa Wii mote classic för att lira GC spelen?

Du kan lira med din GC-kontroll.

Öppna luckan på ovansidan av konsollen


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

vafan man börjar ju med att öppna alla luckor för att se vad för roligt som döljer sig där under... du borde sett att det finns GC ingångar då

Inaktiv

Då jag aldrig ägt ett GC så kan det vara svårt att veta hur de ser ut
Ägt NES, SNES "vann det i SM '92 kom top 25" samt N64
Sen har jag lirat mer PC spel, Wii återinförde mig in till himmlen igen

Medlem

Jag som inbiten konsolmotståndare måste säga att jag är såld!!!

Har alltid STARKT ogillat de små fyrkantiga lådor med knappar på, och har varit mycket nöjd med min underbara PC med tangentbord och mus.

Jag är nu helt såld och att sitta med familjen och lira WII för tankarna tillbaka till ungomens glada dagar då man satt med kompisarna och plågade den stackars joysticken spelandes summer olympiad.

Underbart roligt och fan vad kul att spelandet har blivit en social sysselsättning igen!!!

Medlem

Jag är nöjd, har spelat Wii-sports dagligen sedan jag fick tag på maskinen. Länge sedan jag spelade sådant beroende framkallande spel.

Medlem

haha ja det är lite knäppt att Wii-sports är så roligt som det är, sen är ju Zelda en höjdare... har väl lirat lite mer än 30 timmar nu

Medlem

tycker hela spelutbudet till Wii förutom zelda verkar vara under all kritik


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

jag håller inte med. Självklart är ju Zelda triumfkortet till Wii atm, men det kommer fler höjdarspel senare och redan nu är det flera spel som jag gärna skulle ha. CoD3 har jag och tycker inte att det är så dåligt som många säger, visst det är lite svårt innan man lärt sig kontrollerna ordentligt men dnär en granat sprängs brevid din jeep så du flyger ur och slaget börjar ger en speciell rush.

Hejja Wii

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]tycker hela spelutbudet till Wii förutom zelda verkar vara under all kritik

Men du måste väl hålla med om att Wii-sports/Super monkey ball + några bärs med polarna är skitkul ?

Medlem

Fick Rayman : Raving Rabbids för någon dag sedan, riktigt kul om än lite enformigt ibland.. FPS (om man nu kan kalla de så) delarna är riktigt roliga, Wii Sports känns mer och mer som ett "lära känna din konsol" spel även om Bowlingen är hur kul som helst


signatur
Medlem

mm jag håller med Bowlingen på Wii Sports är kungligt

Inaktiv

Helt såld!

Wii + Component kabel
Wii Sports
Wii Play
Red Steel
The Legend of Zelda: Twilight Princess

Medlem

hur är Red Steel egentligen....? vill ju prova alla spel som verkar bra innan det kommer ännu fler

Inaktiv

Har Wii sports och zelda TP samt några gamla GC spel. Är nöjd med konsollen. Håller med Hyndan om att det är skönt att Nintendo Wii blivit så socialt accepterat av hela familjen. Spelade häromdagen med min farsa som annars är en ganska stel person som inte brukar vara i närheten av tvspel eller datorspel. Men med Wiit fick han spela golf och bowla osv och han sa t o m: "detta är ju riktigt kul!" så jag fick mig en liten son och farsa stund med honom för en gångs skull! Om jag skall snacka om Zelda TP så är det skoj och styrningen funkar bra. Men tycker att det är för lätt och för uppenbara lösningar som man stötte på i Ocarina of Time. Tycker spelet är aldeles för likt OoT men det är ju helt klart underhållande, men synd att man klarar sig förbi vissa grejer bara för att man känner igen lösningen så väl från N64 spelet. Nästa spel jag skall ge mig på är väl Wario ware eller rayman. Får se hur det blir.

Medlem

Jag har hört, inte säker på om det är sant, att det finns 3st olikasvårighetsgrader i Zelda TP. Om man döper sig till Link blir det medelsvårt, om man heter Zeldablir det svårare och om man heter något annat blir det lättare. Nån som kan bekräfta om det stämmer?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

12
Skriv svar