Vad tycker ni om VC utbudet?

Medlem
Vad tycker ni om VC utbudet?

Hej

Är supernöjd med mitt Wii och tänkte därför "testköpa" ett spel ur shopkanalen bara för att det går

Skummade igenom de spel som fanns att köpa och vart faktiskt besviken. Har ingen VC handkontroll och kände att det igentligen inte fanns nått spel som skulle kunna få mig att gå och köpa en.

Vart har nintendo gjort av klassiker som Sonic 2, Streetfighter 2, Super Mario Bros 3 mm. Japsen fick ju hur många godbitar som helst i sin shopkanal. Känns som att Nintendo tänkt lite fel när det gäller lanseringstitlar för den europeiska shopkanalen. Det vore kul att få se någon försäljningsstatistik på VC spelen.

Har ni köpt några VC spel och VC handkontroller?


signatur

Wii code: 5902-1749-7534-0253

Jag har ingen Classic Controller, men köpte Ecco the Dolphin eftersom det går att köra med Wiimote. Har ingen ork att koppla i GC-kontroller i min Wii, ännu. Förutom Donkey Kong Country och Super Mario 64 har vi ett ganska visset utbud just nu, men bättre spel är på väg. På fredag om två veckor släpps Super Probotector och Super Castlevania IV, till exempel

Jag längtar tills de riktiga klassikerna börjar komma in. Metroid, Super Metroid, Zelda: ALTTP, OoT och Majora's Mask, Mario Kart, Wave Race. Pilotwings. Super Mario World. Med flera.

Medlem

Jag har DKC och Mario 64. Kul att N64-spel renderas i högre upplösning än på N64
Probotector och Castlevania IV blir givna köp sen.
Är det inte tänkt att det ska komma nya spel varje fredag? Kanske inte från Nintendo varje gång iofs.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Jo, det kommer imorrn och nästa fredag också. Tyvärr inte lika bra titlar men uppdateringar är alltid välkommet

Jag längtar tills Opera kommer!

Medlem

När var det opera skulle komma ?

Medlem
Skrivet av Xzet:

När var det opera skulle komma ?

Tidigt nästa år tror jag.
Nu finns några fler spel på VC. Är Gunstar Heroes och Ristar bra? De verkar intressanta.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv
Skrivet av Xzet:

När var det opera skulle komma ?

23:e December enligt Bergsala.

Inaktiv

köpte mario 64 å gunstar heroes, bra spel båda 2. ja e rätt missnöjd med nes utbudet hittills även fast det är såpass nytt, samma med snes. känns som att f-zero kunde man väntat med. ska köpa mig en vc kontroll snarast möjligen...om street fighter 2 dyker upp kan ni väl vara vänliga och ringa marinbasen i karlskrona å sjukskriva mig i sisådär ett år.

Medlem

Förhoppningsvis kommer det ju lite fler.. Jag hade gärna sett A link to the past och Super metroid!

Inaktiv

Super metroid.... Mmmmmmmmm

Medlem

jag såg på någon sida (kommer inte ihåg vilken dock, argh!) att det ska tillverka de klassiska sneskontrollerna fast med en GC kontakt om jag minns rätt. Inte Nintendo som tillverkar dessa såklart men kanske att föredra då jag är lite orolig för hur classickontrollerna ser ut på undersidan.....

Medlem

Orkar inte leta rätt på URL men det fins adaptrar för NES- och SNES-kontroller på GC så man kan spela VC-spel på Wii med sådana kontroller.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

asså.... måste få hem mit WLAN men går det inte att köpa Ice climber? :S Ett spel jag måste bara ha!

Medlem
Skrivet av Meshii:

asså.... måste få hem mit WLAN men går det inte att köpa Ice climber? :S Ett spel jag måste bara ha!

Det kommer nog så småningom.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:

Orkar inte leta rätt på URL men det fins adaptrar för NES- och SNES-kontroller på GC så man kan spela VC-spel på Wii med sådana kontroller.

jag fattar inte riktigt, finns det addaptrar med en GC-kontakt fast som ser ut som NES/SNES kontroller?

Inaktiv
Skrivet av sirdavva:
Skrivet av yonaz:

Orkar inte leta rätt på URL men det fins adaptrar för NES- och SNES-kontroller på GC så man kan spela VC-spel på Wii med sådana kontroller.

jag fattar inte riktigt, finns det addaptrar med en GC-kontakt fast som ser ut som NES/SNES kontroller?

GC -> NES

GC -> SNES

Medlem
Skrivet av sirdavva:
Skrivet av yonaz:

Orkar inte leta rätt på URL men det fins adaptrar för NES- och SNES-kontroller på GC så man kan spela VC-spel på Wii med sådana kontroller.

jag fattar inte riktigt, finns det addaptrar med en GC-kontakt fast som ser ut som NES/SNES kontroller?

http://www.retrousb.com/wii.html


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

haha awsome Have to get those

Inaktiv

VARFÖR!!! Ska man betala i euro när dollarn är kass satan!
Sen hatar jag wii points systemet... 1000 wiip 10 euro, 2000 20 euro, osv. Köper man 5000 p borde det ju vara billigare än 1000 vid samma köptillfälle för att man ska lockas att köpa mer men neeee...

Så muppigt! 20 euro (~181kr) för 2000 p blir ju 45 kr per spel. Hmmm betala ju 50 kr när man skulle hyra skiten back in the days så varför inte

... borde ha varit dollar ist

Medlem

finns det nåt datum för realeser av nya VC spel?

1
Skriv svar