Wii trasigt... :(

Inaktiv
Wii trasigt... :(

mitt wii har gett upp att läsa skivor, det ger ifrån sig ett klickande. Man höra att lasern initieras men sen så hörs bara massa klickande

Har hört av mig till återförsäljaren, men som jag misstänkte så finns inga wii i lager och jag kan för tillfället inte få ett nytt

det ända jag kan hoppas på nu är en vit jul. det skulle rädda en del av julen iallafall..

Ingen annan som har liknande erfarenheter av att wii klickar ibland vid laddning eller så?

//kapaved

Medlem

Borde inte nintendos kundsupport kunna hjälpa dig?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Det borde de definitivt göra. Ring Bergsala direkt imorgon och hör vad de har att säga. Nintendo har visat sin trevliga sida utomlands vad gäller trasiga Wiis så ifall du inte bryr dig om sparningar borde du ha en ny på en vecka.

Inaktiv

Jag ringde bergsala imorse och berättade om mitt problem. de sa att de inte kunde göra något utan att jag skulle vända mig till affären som jag köpt mitt wii av.

jag kanske skulle ringa bergsala igen och ställa på dem lite? jag tycker nog att de borde ordna detta åt mig.

detta känns trisst

Medlem

Jaha ska nintendo köra samma bullshit som microsoft att man ska skicka iväg den till tyskland eller nåt ? lagom kul nu innan jul att ens Wii pajar.. Ring bergsala å kräv lite.. säg att du stod 10 timmar å kampade i regn å blåsväder.

Medlem

Jo de verkade ju snabba och trevliga mot alla som fick sina wiis förstörda av patchen (vilket är ganska skumt igentligen, varför finns det inte någon form av factory reset knappar på skiten igentligen? Borde ju inte vara så svårt att ordna och skulle ju kunna fixa alla problem med mjukvara... dessutom perfekt för folk som vill sälja begagnat eller affärer som köper in dem begagnade)

Men ring och fråga om så mycket info dem kan ge dig, men då konsollen bara är några dagar gammal är det fortfarande återförsäljarens ansvar afaik. Så sa dem iallafall till min kompis när han köpte sin xbox360, att återförsäljaren hadde ansvar för utbyte och dylikt närmaste tiden, kommer inte ihåg om det var 1-2 veckor eller en månad. Efterdet var det bara microsoft supporten som gällde. Men det kan ju såklart skilja sig med nintendo.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Man kanske inte ska tappa Wiin i golvet brushaaaaaaan


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

ANledningen till att de som fick sin wii förstörd efter patchen var för att det var en firmware, och inte en vanligt patch, således går det inte att reseta om det skulle funnits en vanlig resetknapp. Och att de fick sina konsoller utbytta så snabbt i USA var antagligen för att det är nintendo själva som hanterar sådana ärenden och inte någon franchise som bergsala, sen har de en del andra regler att följa i USA.

Inaktiv

ring en massa gånger och säg: jag gick förbi *snyft* sahra och såg flera dö jag fick slut *snyft* på vattnet när jag var framme fanns det en massa kvar och då brakade huset och jag fick gå hem med en trasig

nä.. säg inte så.. en lite seriösare förklaring: ring ring ring ring och ring massa gånger!


signatur

My way is better than yours :D

Inaktiv

Jag har nu ringt till bergsala, service-avdelningen var inte pratsamma medans orderavdelningen var mycket mer vänliga.

Dock fick jag det svaret jag inte ville ha.
"Skicka in den så får du den reparerad"
om de nu inte har några wiis, har de då några reservdelar!? hmm, hade kännts bättre om de bara bytt ut den, skickat mig en ny.

Jag hade kunnat förstå att den gått sönder om jag tappat den hårt, men det har jag inte gjort :S

ska lämna den till affären imorron så ska de sköta inskickning. är dock rädd för att jag får vänta ett tag :S

Håller er uppdaterade när jag får veta mer.

Medlem

knappast har dom reservdelar som med mobiler och annan ny elektronik så är det mycket billigare att byta ut än att utbilda folk till att laga wii:n och ha reservdelar i varje land.

om du nu skickar ut den så som enligt rykten så kommer nästa sändning av wii:n nästa vecka och du får en ny från den sändningen..

Inaktiv

Vad är det för patch ni snackar om som pajjar Wii:n? gäller det bara usa eller europa/sverige?

Medlem

Det var några få i USA som firmwareuppdateringen inte avslutades ordentligt för vilket gjorde enheterna obrukbara. Nintendo lovade att det skulle åtgärdas innan Europa-releasen. Men denna tråd handlar väl inte om det utan om något mekaniskt fel på kapaveds Wii.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Idag hämtade jag mitt nya Wii, underbart att vara igång igen. detta var inte bergsalas förtjänst utan butiken som ordnade fram ett wii. Massa creds till er!

Medlem

en kompis till mig skickade in sin DSlite när den gick sönder, efter ett tag fick han en ny, sen många veckor senare fick han tillbaka den som han skickade in och de sa att den var lagad nu... Bergsala har nollkoll

detta på tal om att skicka in saker på reparation ifall ni undrar vafan jag fick för mig att skriva det här för

1
Skriv svar