Varför välja Wii när PlayStation 3 finns?

Medlem
Varför välja Wii när PlayStation 3 finns?

Nu när båda konsolerna finns är det dags att sätta potatis på alltihop. Här följer mina åsikter och tankar över det hela.

En sak jag inte har förstått, all denna uppståndelsen med Nintendo Wii. Vad är det för kul att stå och vifta med armarna och leka att man är med i spelet? Jag råkade titta på tv en dag och såg att dom recencerade "Wii Sports". Det var en tjej som spelade det och viftade med armarna som om att hon vore nått slags ufo.
Men till den generella fråga, varför välja Wii?
Konsolen har inget att komma med, varken tekniskt eller spelmässigt. Grafiken kan jag jämföra med N64, ialla fall dom spelen jag har sett.
Tekniskt sett är den ung. lika bra som ett Xbox, plus att den levererar mycket sämre grafik än den gamla xboxen. Jag menar, att folk väljer att köpa en konsol som aldrig (och då menar jag aldrig) kommer att kunna prestera någonting i samma klass som Xbox 360 och PlayStation 3. När väl det nya "Mario Galaxy" släpps till Wii så kommer den antagligen bli uppståndelse, men hallå... sitta och spela ett spel som hela spelidén går ut på att besegra en och samma boss i alla spel, det är för patetiskt, samma sak igenom alla år som gått har det inte förändrats nånting i Mario spelen, grafiken är likadan, spelidén är likadan och det är fortfarande samma värdelösa spel. Och att folk som är över 20 år köper Nintendos nya konsol och alla spel därtill, Mario Party och alla andra löjliga spel som finns till den, är bara skrattretande.
Har ni inte hört talas om PlayStation 3? Eller det kanske är för avancerat för er? Är det för bra för er? eller är det för snygg grafik för att ni ska kunna spela PlayStation 3? Eller nej vänta, det är för dyrt... Men då kan jag då säga "Smakar det så kostar det". Det roliga är att Nintedo aldrig, aldrig och åter aldrig kommer att kunna leverera samma grafik, känsla och oerhört många spelhärliga timmar framför tv:n som ett PlayStation 3. Och snälla, kom inte med dumma kommentarer om den nya gyro kontrollen, att den är så revolutionerande och allt. Bullshit. Värdelös kontroll som känns urlöjlig att ens titta på, och dessutom är det enda nya med Wii, grafiken har alltid varit likadan, barnslig. Inte undra på att Nintendo har en väldigt stor "barnstämpel" på sig. Har Nintendo liksom inte fattat någonting under alla år? Nintendo har gått längre och längre bak i speluveckling, till skillnad från Sony som avancerar hela tiden till nya nivåer. Har jämfört titlar av samma spel till Wii och Ps3 och jag säger då att det är inte sant vilken sjuk skillnad det är. Därför vill jag hylla Sony för att dom har skapat den mest avancerade konsolen och tagit fram en maskin som verkligen kan prestera nånting, till skillnad från Nintendo som aldrig kommit med någonting nytt, allting är likadant på alla sätt och vis, och att komma med en ny kontroll och kalla det revolution, tillåt mig att garva läppen av mig.. LÄNGE LEVE SONY !

Jee
Medlem
Skrivet av Skatbo:

Grafiken kan jag jämföra med N64, ialla fall dom spelen jag har sett.
Tekniskt sett är den ung.

Länk till ett sådant spel tack.


signatur

Eller inte?

Medlem

Hört talas om typ, "Smaken är som baken, den är delad"? Bara för att du inte förstår eller tycker om en sak betyder det inte att varenda som köper den produkten är barnslig, dålig eller dylikt. Det betyder att dem prioterar annorlunda, grafiken är inte allt och jag kan klart se att det skulel vara kul att ha en Wii, så man får testa några nya kontroller, men en PS3:a skulle inte sitta fel heller för att MGS4 kommer åt det hållet. Spela på din PS3:a när den kommer, för det är ganska enkelt att ignorera dem du inte förstår dig på


signatur

Videomupp

Medlem

Ser att det står "Länge leve Sony!" längst ner, får Fanboy fibbar så jag undviker att läsa resten.


signatur

<3

Medlem

Bra grafik innebär inte bra spel.


signatur
Medlem

är playstation fan också.
men att helt blint låsa sig på en konsol är ju inte direkt smart.

hade varit kul att ha en Wii, en Ps3 och en Xbox360,
och haft en inbiten Playstation, Xbox och Nintendo fan,
och dolt märket på varje maskin,
och tittat på när varje person testar alla 3 maskiner utan att veta vad han lirar på och sen höra vilken som varit roligast.

Tyvärr är många personer ursäkta utrycket *märkesbögar*
allting som inte har just *det märket* måste ju vara skit.

Medlem

Fyfan vad instängd du är. Nej Nintendo har ju aldrig kommit med något nytt, så var det ja.

Du är som en jehovas på morgonen.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Nu är det nämligen så här, att grafiken har en oerhört stor roll när det gäller spel. Man märker tydligt vem som lägger ned mest jobb på konsolernas prestanda. Hur roligt är det på en skala att spela när det ser hur tråkigt ut som helst, som det faktiskt gör med Wii. När man köper ett spel kollar man väl ändå också på hur det ser ut då man inte alltid har chansen att prova det före. Man dras automatiskt till det som ser bäst ut, så fungerar det helt enkelt. Alla som anser att Wii är bättre är de som inte har upptäckt vad ps3 har att erbjuda. Jag ser ingen anledning i att välja Wii som kanske har något liknande spel som även ps3 har, när det ser tusen gånger bättre ut på ps3. Nintendo har fastnat i det gamla mönstret med Mario och följer fortfarande samma stil, bara för att det var lyckat förr. Det är pinsamt när de inte hänger med i utvecklingen, det är nedvärderande för spel och konsol-utvecklingen.
Snälla kom med en riktig väsentlig anledning till varför Wii? För jag förstår verkligen inte det, det är ingen som har haft en riktig god anledning. Övertyga mig!:P

Inaktiv

Hm.. om jag försöker tänka tillbaka på vilka spel som jag uppfattat som riktigt snygga så är de enda jag kommer på (för tillfället) #Metroid Prime till GC och #Another World från 1991 till PC.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem
Skrivet av Nadde:

Nu är det nämligen så här, att grafiken har en oerhört stor roll när det gäller spel.

Ja titta bara på hur underbart vackert Zelda TP är, Man blir rörd till tårar vissa stunder! Fast du kanske menar antal polygoner och pixlar o sånt tjafs?
Sen är det spelen som avgör för mig iaf. Både Wii och XB360 har en del bra och intressanta spel, PS3 har noll än så länge.
Varför välja PS3 när Wii och XB360 finns?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

säger bara en sak, handkontrollerna,

sony har ju inte kommit med nåt nytt nång gång,
bara matar ut nya konsoler med fräck grafik,

men grafiken är inte allt på en konsol,
spelkänsla och nytt sätt att manövrera gubbarna är också en viktig del i utvecklingen,

säg en anledning att lägga ut cirka 6000 kr på ps3 ?
det räcker inte med att bli bländad av grafik,

sony har inte bidragit ett piss i konsol utvecklingen.

Medlem

Nadde fint att du registerar ett nytt konto för varje post du gör. Måste vara smidigt. Eller är det bara jag som tycker Skatbo och Nadde är mistänkt lika?*

Hursomhelst det snackas om barn stämpel. Tja vad är barnsligast igentligen. Leka krig eller spela tennis. Ser inte vad som skulle vara särskilt barnsligt med det senare, eller vad som är särskilt vuxet med det föregående. Nintendo har en ganska hög nostalgi stämpel hos många och säljer ganska bra på det, men dem skulle aldrig kunna leva på det, utan Zelda är faktiskt fantastiskt bra äventyrs spel, precis som mario är riktigt bra platforms lir.

Hursomhelst, anledningen till att välja Wii är exakt den samma som för att välja Xbox360 eller PS3. Man gillar spelen som är exklusiva. Så enkelt är det, strunta i allt lull lull som flashig grafik eller kontroller. Gillar du inte spelen så gillar du inte din konsoll, så enkelt är det.

Samt att grafiken kanske spelar stor roll för dig, men för många andra gör det inte det, utan det finns otroligt många faktorer som gör ett spel bra.

*Ett tips, använd styckeindelning, "Wall of text" suger rätt hårt att läsa, och när allt man får ut av det är "Jag är en fanboi, jag är en fanboi, jag är en fanboi" så blir man knappast gladare.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Men plz..För det första är jag Nadde och Skatbo två helt olika personer, för det andra om inte playstation har bidragit till spelutvecklingen, vem har? Inte nintendo i alla fall. och om det inte är grafiken där det även ingår fler saker att göra i spelen. Om sånt inte spelar någon roll så kan alla lika gärna spela nintendo 64, lr varför inte amiga.
Oh dear lord, kanske dags att jämföra de två så märker man den kolossala skillnaden mellan spelen. Hur kan man missa en sådan sak? Då kanske en synkontroll är något att rekommendera. Grejen att spel handlar ju om att det ps3 framför, och inte nintendo som ständigt förlitar sig på Mario och Zelda. Vakna upp, det är en ny tid nu. Alla tycks ha fastnat i det förflutna. Jag trodde att sådant skulle utvecklas, inte stanna i tiden och försämras, vad är då meningen med nya nintendo Wii om det alltid ser likadant ut. Nämn några bra faktorer som existerar i deras spel? Jag kan då inte se några. Om du nu även behöver styckeindelning så har vi nu bekräftat att synkontroll är något nödvändigt.

Medlem

olika men ingen av er kan använda styckindelning i någon större utsträckning... nice going...

och snälla... var bara tyst... du får älska fin grafik och massa pixlar osv... men snälla.. många här på Nintendo-forumet vill ha eller har en Wii och uppskattar den för vad den är.. sluta försöka tvinga på oss din syn av hur en konsoll ska vara... Vi kanske ska börja införa att alla svenska hushåll får en gratis ps3? Alla får samma lön och alla som inte tycker som du/ni skickas till "arbetsläger" kanske? Vi kan springa ut och slå sönder alla butiker/affärers glasrutor som säljer Wii? Samlas på torgen å bränna upp allt som inte är senaste grafiken!

Låt andra ha sin åsikt, du har inget att hämta här så enda anledningen jag kan komma på att du är här är för att du vill tjaffsa.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Wardancer. Jag vill lägga till en sak där.
Har du sett skillnaden alls mellan Wii och PS3?
Satt och tittade idag på Virtua Tennis 3 och Wii Sports på Tennisavdelningen.
En normal person vill ju spela ett spel med inlevelse och grafik, och i detta fall så kan du inte säga något annat.

Grafiken i spelen är en total skillnad. Gubbarna i Wii sports ser ut som en tjock stolpe med en sten som är vadå? benen? herregud...
Sen kollar man på Virtua Tennis, det är inte ens jämförbart. En normal person väljer naturligtvis PlayStation 3 framför Wii efter en sådan jämförelse, det var en sån skillnad att man kan uttrycka "ROFL" om du nu vet vad det är, kan inte göra någonting annat.

Kan folk inte bara inse fakta, Nintendo har ingenting nytt, bara en dosa som har fått mycket kritik på att vara ostabil och väldigt frustrationsbenägen att spela med.

Och precis som nadde sa, att folk inte bryr sig om grafik, sätt er ner med Nintendo 64 och spela erat Super mario och Zelda om ni nu tycker att det är så himla nostalgiskt och bra.

Att vända en Nintendofan att inse sanningen i detta är som att köra en bil utan bensin, lika stor chans att lyckas!

Inaktiv

Förklara för mig då? vad är nintendo? Alltså det är ju ingen som har svarat vad det finns att uppskatta med Wii? Om den är så himla underbar och jätterolig, förklara då exakt vad det är som gör den till det.
Jag tvingar inte på någon nåt, jag argumenterar för vad jag anser är bättre med ps3 och än så länge har ingen övertygat mig motsatsen för ingen har kommit med något konkret svar, endast något taget ur luften.
Du verkar ju tänka helt ologiskt, vem har påstått att man ska skänka dem, handlar om att ps3 helt enkelt har ett högre värde än vad wii har. Snacka om melodramatisk, du överdramatiserar ju allt till en nivå som är helt utanför det vi talar om.
Det är ju du som försöker hindra mig från att uttrycka mina åsikter. Och nej, jag är här för att bevisa min synvinkel på det hela och inte låta mig övertygas av folk som inte ens har ett riktigt svar, utan bara svamlar.
Om grafik och sådant inte är viktigt, då kan man lika gärna sitta ned och spela pacman, eftersom alla är fast i det gamla.

Medlem

Herregud, du kan inte sakligt framföra Wii vs PS3 utan du ska osta in dina satans fanboyskommentar.

Smaken är som baken och t ex är jag mest intresserad av X360 och Wii. Är du för "vuxen" för att ha kul? Drick ditt svarta kaffe och försök använd fina ord medans jag smackar tyskar i fejan med hjälp av en wii-kontroll.

/Puddy

Inaktiv

Nåt mer att säga än att smaken är som baken. Fortfarande ingen med något konkret svar utan endast massa svammel kring mina åsikter.
Jadu det råkar faktiskt vara så att jag är mer formell och anpassar mig efter min ålder. Jag har inte fastnat i den barnsliga fasen som det kanske är dags att komma ur och gå vidare till vuxenlivet någon gång.
Ingen verkar kunna tänka själv eller försöka jämföra dem. Allting i samhället utspelar sig på att göra utföra jämförelser mellan allt för att bedömma vilket som blir klassad som bäst. Om vi inte hade använt oss av de tillvägagångssätten hade ingenting gått framåt, absolut ingenting. Allt grundar sig på att jämföra för att kunna vidareutveckla till något bättre. Och det är vad de har lyckats med ps3.
Exempel såg jag nyss en reklam på rayman rabits, hur stor barnstämpel ska man behöva sätta på dem egentligen. De finns ingen som helst variation.

Medlem

Jag kan förståss bara säga vad som gör att jag tycker att Wiin ser mer intressant ut än PS3:an, och det är som många andra nämnt kontrollen. Jag ser Wiin som en billig konsoll som ger vad jag betalar för, spelglädje. Jag personligen lever mig nog mer in i ett tennisspel där jag själv svingar racketet, än en handkontroll. Du kommer nog inte få mer svar i kategorin "Vad gör Wiin bra" än just kontrollen. Gillar man inte det så är det väl så. Vissa prioriterar Grafik över en nyare kontrollstil, and thats fine, eftersom jag gärna vill ha mer grafik i spelen efter jag skaffat en 360. Men om jag själv kunde svinga bössan i GoW eller Halo på ett bra sätt, ja då skulle jag nog förlåta lite sämre grafik.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Va en liten gubbe som ser ut som ett klot visar väl ingen som svingar ett rack? Det skapas ju ingen känsla i spelet om det ser hemskt ut. Det är samma sak som att man lika gärna skulle kunna sitta och spela med små färgglada färgduttar på en duk eller någon annan röra och säga att det är roligare för att man kan röra dem på flera ställen istället för att det ser bra ut.
Playstation råkar faktiskt leverera allt samtidigt.
Hur ska de som har svårt att hantera två saker samtidigt spela med den delade kontrollen? Blir ju lika segt som att sitta och zappa kanaler på tv:n, vilket inte bringar mig någon glädje. Så jag undrar hur alla definerar glädje, snacka om lättroade..

Medlem
Skrivet av Nadde:

för det andra om inte playstation har bidragit till spelutvecklingen, vem har? Inte nintendo i alla fall..

Styrkorset, axelknappar, rumbelpack (=skakfunktion) ,dansmattan, ljuspistolen och analogstyrspak?

Tror du Sony hade kommit på alladessa saker själva till sina kontroller ?

Sony är bara ett gäng copycats! visst jag äger en Ps 2 och gillar spelen till den, MEN! när det kommer till orginella tankar och nyskapande så har Nintendo faktist bidragit till mycket, tacka dom för att ens Spelkonsoller finns i den utsträckningen det är idag.

Kolla bara månader innan E3 mässan i år, Nintendo presenterar sin kontroll, strax innan E3 kommer Sony med sin gyrokontroll, WOOT!? ingen av spelutveklarna visste att Sony skulle lansera den typen av kotroll. Dom hade fått en med skakfunktion att programera till, men vänta nu vad hände med den egentligen ? visst ja dom var tvungen att ta bort den pga att den kunde störa gyron. Copycats ? HELL YEAH!

Så ta reda lite på spelhistorien innan du säger nått om den young lad.
Så slippe du skämma ut dig.

Medlem

Copycats säger du.. Säg nån som INTE kopierar ideér? Alla gör allt för att lyckas, kalla Sony för Copycats om du vill, I dont care. För att gå tillbaka i historien, vem gjorde ljudchipet till SNES? Jojustdeja, de var SONY, och varför? Nintendo var desperata, dom hade ingen annan att vända sig till och jag är evigt tacksam att det aldrig varit något riktigt sammarbete mellan SONY och Nintendo, att sony gick sin egen väg med PlayStation, se vart dom är idag, dominerar spelmarknaden, PS2.an som har sållt i 111 miljoner exemplar världen över, och säljer bra fortfarande, dom har ett väldigt stort utbud av spel. Det är framgång.

Men det du sa om copy, de e sant, dom har skapat det mesta av det du sa, men när det gäller att utvecka konsoler så har dom fasiken inte gjort mycket.

Kolla på deras konsoler, har dom utvecklats? Kan jag inte påstå, dom har fortfarande den dära känsla i sina spel "Jaså, detta är för 3+ till -7".
Att dom inte utvecklats i den fasen är mycket märkligt. Men de är klart, vill man vara barn så visst, jag fattar fortfarande inte att folk är så himla kära i Nintendo fortfarande fast det finns konsoler som kan prestera .... 20ggr mer än Wii kan, minst. Inget spel jag har sett till Wii imponerar, däremot en hel del till PS3, inte alla men den största majoriteten, över 95% av allt jag sett till PS3 är utom dess like och är absolut inte jämförbart med Wii på något sätt.

Och att dom har en sån himla urusel hårdvara i Wii är mig en gåta. Om dom vill kunna nå en nivå när det gäller spel så lär man väl ha lite "Hårdvara" att leka med? Man kan ju förtusan jämföra hårdvaran med datorer från 96....Dom verkar förlita sig på sina gamla retro spel.

PS3 däremot har en sjuk hårdvara för att vara en konsol, det kommer naturligtvis ta år att pressa ur den riktiga kraften ur maskinen, men redan nu har dom spel som är det absolut snyggaste jag sett, och att spela PS3 på en HD-TV med total surround skulle vara totalt oslagbart, en nivå med grafik, känsla och ljud som Wii aldrig skulle kunna leverera.

Medlem

Vart svårt att slita sig ifrån denna tråden när man väl läst igenom några inlägg.

Asså för det första så snackar trådskaparen om grafiken på PS3 är så pass mycket bättre etc..etc.. Javisst det är prestanda skillnad som hette duga. Men har du aldrig hört talas om PC?
Jo varför ska du gå och köpa en PS3 när du kan köpa en duglig speldator och få ännu bättre grafik och den senaste tekniken inom spelgrafik?

Detta är näst intill samma jämförelse som du gör mellan Wii och PS3.

Det finns inga som helst chanser för dig att kommentera imot att PC:n har bättre grafik än PS3 och ännu fler möjligheter än vad PS3 har.
Du kan till och med köpa en kontrol som ser ut som Sonys och lira spel med ännu snyggare grafik. Du behöver inte köpa en ny maskin heller för att spela nya spel utan du bara uppgraderar din PC med ny hårdvara när det behövs ;).

Som du ser här så fungerar det inte att bara hårddra prestanda = kul.
Alla har olika smaker och tänker olika.
Själv har jag en PS2a och gillar de titlar som släpptes till den. Har också en Nintendo Wii här hemma och kort sagt köptes den för att den enligt mig är sjukt rolig att spela på.
Spel som Zelda: Twillight princess är riktigt kul tycker både jag och sambon. Grafiken kvittar helt här. Att sedan kunna köra retro spel ifrån föregående generationers konsoler är ett stort plus...Då jag själv tycker att det finns massor av guldklimpar som än idag är riktigt roliga att spela.

Möjligtvis kan ett inköp av en PS3 infinna sig också när den släpps här i Sverige. Men det är inte för grafiken eller prestandans skull de köpet skulle infinna sig. Det skulle helt vara upp till spelen som släpps till maskinen. Är dessa roliga och inte bara trista repriser med bling* bling* grafik så kan de lika väl bli en PS3a.

Sedan att jämföra Wii sports tennis med ett renodlat tennis spel som virtua tennis är nog det dummaste jag läst.
Wii sports är nintendos egen producerade familje underhållnings spel. Det är inte tänkt att ha bländande grafik där gubbarna ser ut som människor och rör sig som i verkligheten.
Spelet är byggt för att vara enkelt, roligt och underhållande. Att stå med 4 vänner och vifta febrilt för att inte missa bollen är utan problem än så länge roligare än att sitta och rulla tummarna och trycka på ett par knappar för att få "snygga" "grafiska" "människor" att smasha in bollen. Detta har väl iallafall alla som levde på 80-talet redan testat i form av Nintendos "Tennis" till NES (läs trista repriser).

ps. angående grafik ---Läs lite tester på DX10 och de nya gkorten till PC. De finns redan en kommentar som dykt upp lite varstans inom hårdvaru scenen "PS3 graphics is already outdated"
Givetvis tar det år innan prestandan är uttömd ur PS3an men den är som sagt redan gammal hårdvaru & prestanda mässigt sett.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Jag förstår era argument med att PS3:an har bäst hårdvara, och det är det nog ingen som kan argumentera emot. PS3:an kommer vinna grafikkriget i slutändan. Men varför gå på alla folk som gillar Wii:n, kontrollen och nintendos spelstilar (plattform, minispel som går ut att hela tiden slå sina egna poäng tec) och kalla dem barnsliga? Är inte hela poängen med att det finns 3 next-gen konsoller att man ska få välja sin spelstil som passar konsollen? Man kan inte alla tycka lika, och så är det. Att gå att säga att alla som äger en Wii är lättroade och lever i det förflutna är som att säga att varenda Xbox 360 ägare är hjärndöda slavar till Bill Gates


signatur

Videomupp

Medlem

[NiS]StarCroW, intressant inlägg.
Jag har själv haft dator sedan 1996 och alla Sony konsoler och ett Super nintendo, när det var aktuellt dvs..

Det du sa om att man kan få en dator istället för ett PS3 är ett frågetecken, låt mig så skapa om frågan litegrann: Vart får man en dator som är tekniskt sett bättre än ett PS3? Har du överhuvud taget tittat noga på vad Cell och RSX kan prestera tillsammans? Jag skulle vara sjukt nyfiken på en dator för 6000 som kan prestera som ett PS3.
Sen använder en dator så mycket andra proccesser samtidigt som man spelar på den, vilket en konsol inte gör, dvs drar inget minne, cpu och onödig hårdvara.

Har en ny dator själv, AMD Dual Core, 7900GT och 2GB minne etc, men spelmässigt så kan inte den prestera lika mycket som ett PS3. Det är bara ren fakta.

Och dessutom, jag jämför två konsoler som tillhör "The next Generation" och kan då bara säga att Nintendo verkligen icke hör dit, för det enda nya dom har kommit med är sin gyro kontroll, inget annat. Grafiken är i pricip detsamma, childisch !

Dessutom så handlar det om nextgen, dvs Wii, PS3 och 360, inte dom nya grafikkorten och DX10.

Medlem

Det är ju tur att inte nadde är utveklare av kontroller. Då hade vi suttit med NES-kontrollen än idag. Hur ska folk kunna vrida två spakar samtidigt och dessutom trycka på knappar...

Skatbo är ju bara dum i huvudet. Så mycket är ju uppenbart. Man väljer konsoll utifrån vilka spel som lockar. Jag spelar inte på min NDS för den fantastiska grafiken, men jag skulle inte spela Trauma Center på PSP oavsett hur häftig grafik det än var. Antingen är du väldigt ung och tror att vi nått kulmen av grafisk härlighet eller så är du ingen gamer till att börja med. Gör något annat.

Medlem

Ja, de e sant, men Nintendo lockar ingenting, och NDS e ju nördförklarat.

Att sitta och spela samma spel om och om igen, konsol efter konsol, (syftar på nintendo) och fortfarande ha i princip samma grafik, är det ens kul? Och att kalla mig dum i huvet är väl din sak, jag kallar dig dum i huvudet likagärna, för du är tydligen en inbiten liten nintendo nörd som bara kan titta åt ett håll, snälla du, lär dig att se mer än nintendo, vi lever i 2000 talet nu, inte 80-talet, och köp dig en riktig konsol, för nintendo ds e då det sämsta som gjorts, där kan vi jämföra med PSP, lika stor skillnad där med.

Medlem
Skrivet av Skatbo:

NDS e ju nördförklarat.

Du hänger på FZ och argumenterar för en spelkonsoll som det vore en religion. Tror inte du behöver oroa dig för nörd stämpel, you've already passed the line.

Inaktiv

För att upplysa bland annat Karmalicious så använder man inte båda sparkarna samtidigt, de ersätter även pilarna. Man kan helt enkelt välja vilken av dem som är lättast. Resten av knapparna är till resterande rörelser. Och nintendos spak är ju till och mes lös, hänger på en sladd vid sidan om, hur retardes är inte det då?
Jaha så barnsliga spel med en lite fjollig kanin som man hoppar runt med, eller gubbar som ser ut som klot, är det något bra och utvecklat? Utveckling handlar om att något ska gå viiiidare och bli bättre, inte stanna där och se likadan ut hela tiden då är det ingen idé med en ny konsol. Fullkomligt meningslöst, och jag vet inte vad för IQ man har om man finner barnsliga spel roande? Det måste vara nåt fel då eftersom nintendos spel inte är speciellt krävande för tankevärksamheten, bara hoppa runt lite och se glad ut.

Medlem

Ok, folk köper DS och inte PSP. Sony redovisar inte ens sålda enheter utan skeppade enheter. Det kanske säger något. Att du säger att det är nördstämplat visar ju bara att du inte ska prata TV-spel öht. Det viktiga är alltså om det är "status" och trendigt att spela något, och inte om det är kvalitativa titlar vi pratar om. Gå och kör moppe och drick folköl.
Sluta genast upp med att vara patetisk och försöka få mig till nintendonörd. Att du menar att DS är det sämsta har gjorts vittnar om hur okunnig du är. Vi får ursäkta din okunskap p g a låg ålder antar jag?
Vidare är det ju skrattretande att du snackar om gamla slitna serier. Vad är det för titlar folk pratar om när det är PS3? MGS, FF, GT m fl. Titlar varav vissa funnit sedan 80-talet, och iaf under två generationers tid. Kanske är det för att det är näst intill alltid är kvalitativa satsningar som leverar om och om igen, precis som t ex Zelda och Mario.

Så det kanske är fel att kalla dig dum i huvudet. Du är bara okunnig.

Edit: Nadde: Jag syftade inte på Wiis kontroll som jobbig (jag tycker ingen kontroll är jobbig). Jag syftade på t ex (Dual) Shock och X0 kontrollerna. Där använder du två spakar och trycker på knappar samtidigt, något som är för svårt för vissa tydligen...

Skriv svar