Inaktiv
Wii komponent

Hej

Jag tänkte jag skulle beställa mig en komponentkabel till mitt wii,då jag inte är riktigt nöjd med bilden på min plasma 42".
Tycker Zelda förtjänar bättre bild om man kan pressa ur det.

Men nu till saken

I beskrivningen på Wii component cable står det så här:
"Youl cannot see Wii progressive display output when the Wii console system is hooked to a TV using any other kind of cable."

Vad menas med det?
Kan jag inte använda kabeln om jag har andra anslutningar till tv:n ipluggade ?

Har ju liksom en armé av andra kablar inkopplade,jag kanske har fått det helt om bakfoten?

Utan närmare kunskap i frågan skulle jag tro att de menar att det bara är med komponentkabeln som man kan se Progressive Display. Inte med någon annan sort ikopplad från Wii till teven.

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Utan närmare kunskap i frågan skulle jag tro att de menar att det bara är med komponentkabeln som man kan se Progressive Display. Inte med någon annan sort ikopplad från Wii till teven.

stämmer bra det, eller det är ju så det står på engelska.

Flakmonkey

Om man nu bara kunde hitta komponentkabeln någonstans.... itne haft den på någon av de ställen jag tittat på

Jag tror inte den släpps förrän den femtonde? Det var iofs bara vad jag hörde, jag har inte kollat upp det närmre. Köper en senare.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Jag tror inte den släpps förrän den femtonde? Det var iofs bara vad jag hörde, jag har inte kollat upp det närmre. Köper en senare.

De sålde slut i USA så de skickade dit en del av de som skulle komma till Europa-releasen
Men jag fattar inte varför det dröjer med RGB-SCART:en...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Går det inte med en "vanlig" komponent-kabel eller måste det vara en Wii-kontakt på ena sidan?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Går det inte med en "vanlig" komponent-kabel eller måste det vara en Wii-kontakt på ena sidan?

Rätt. Och Wii använder en ny sort som är anorlunda mot GC, så GC-kablar går ej heller.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Går kabeln/kablarna att köpa någonstans? Jag kan inte hitta ett enda ställe som har dem inne. Någon som vet vart de går att få tag på?

Inaktiv

Webhallen, men releasedatum är inte förens den 19:e.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv
Skrivet av yonaz:
Skrivet av Pretorian24:

Går det inte med en "vanlig" komponent-kabel eller måste det vara en Wii-kontakt på ena sidan?

Rätt. Och Wii använder en ny sort som är anorlunda mot GC, så GC-kablar går ej heller.

GC kabeln går att använda, men du måste skära lite för att få kontakten att passa.
Det går dessutom att bygga en egen med lite pill, kan leta på hur man gör om någon är intresserad.

Inaktiv

Det går även att bygga om en Datsun till en Cheva med lite tålamod. Keep it real


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv

Läs senaste SP så står d om tillbehören som kommer

Medlem

Lictor fick sin kabel och är mer än nöjd med den...

[http://www.hype.se/forum/nintendo/53351]


signatur
Inaktiv
Skrivet av Zuncan:

Det går även att bygga om en Datsun till en Cheva med lite tålamod. Keep it real

Nu var det ju bara ett par drag med en kniv som behövdes för att få till en schysst bild.

Här har du ett sätt som däremot är värdigt din jämförelse.
http://f3l1xthecat.blogspot.com/2006/12/making-practical-wii-...

Inaktiv
Skrivet av Gunner:

Lictor fick sin kabel och är mer än nöjd med den...

[http://www.hype.se/forum/nintendo/53351]

jo det är en skaplig skillnad.
http://wiisweden.blogspot.com/2006/11/skillnaden-mellan-kompo...

Inaktiv

aja..beställde en 3:e parts kabel nu från megastore,orkar inte vänta.Fick bli en från madkatz,återkommer med recension om den.

Inaktiv

Men gud vilken skillnad det var på plasman med komponentkablarna!!
Helt lyrisk..så skarpt..så klart..vilka fäger.
Hade inte ens sett att wii-kanalsfönsterna hade
tvbrus i sig om de inte var upptagna med spel eller dylikt.

rekommenderar lätt dessa 3:e parts kablar från madkatz

Inaktiv

Jag har fått tag på de riktiga Nintendo kablarna och det var inte en så värst stor skillnad på bilden, kanske lite skarpare. Men inte så mycket skillnad som de visade på gamespot.

Medlem

Du måste ha en kass TV eller kassa ögon


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Hur stor skillnad mellan olika märken är det på kablarna? Jag funderade på att importera från Storbritannien samtidigt som jag köper en Classic Controller därifrån (prisskillnad ~100kr), där jag hittade den här. Tror ni den duger?

Edit: för att inte tala om Madcatz, Fire Internationals och Nintendos officiella. Vad ska man välja? Jag kan inget om sånt här.

Medlem

fan jag måste skaffa en ny TV för att kunna köra komponentkabeln! funderar på att skaffa en platt-TV men jag har inte så bra koll på vilka som är prisvärda, någon annan kanske har mer koll än jag?

1
Skriv svar