Man tröttande snabbt!

Medlem
Man tröttande snabbt!

Första 2dagarna spelade ungarna hej vilt med Wii:n. Både Zelda och Wii sports.

Men nu sitter de hellre framför Pc:n och och kör n64emulator med Mario64.

Jag längar efter webläseren som släpps den 23:e

Wii !!

Medlem

det kommer säkert bli fler än ni som kommer att tycka att det är kul i början,
och sen bli van vid det och hellre sätter sig ner i lugn och ro igen och lirar som vanligt på pc eller annan konsol.

Medlem

Knirk du kan spela Wii'n precis som på en vanlig konsoll med, du behöver inte stå upp och vifta som en tok utan enkla handleds rörelser klarar det mesta du behöver göra om det nu faller dig i smaken bättre.

Men visst kommer folk nog tröttna på den, men det gör man ju med alla spel om man bara har det att spela. Så knappast unikt för Wii.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Bör dock tilläggas att man i spel som Wii Sports etc är tänkt att vifta som en tok. Annars är man en verktygslåda

Zelda och såna spel däremot är duktigt roliga att spela genom att lugnt sitta i fåtöljen och vifta lite där. Det är inte ett dugg mer ansträngande än att spela med vanlig kontroll och fortfarande en riktigt bra kontrollmetod. Jag kan faktiskt påstå att jag inte för en sekund längtar tillbaka till en vanlig spelkontroll, även om de fortfarande fungerar riktigt bra.

Synd på ungarna däremot. Men man kan väl inte vinna alla.

Medlem

Word, vill inte spela med annan spelkontroll än den Wii har :heart:


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

När man spela typ zelda på wii måste man sitta med den pekandes mot TVn hela tiden eller kan man sitta bakåt lutat och inte alls sikta mot tvn osv, känns inte som ergonomin är det bästa så fall.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Just i Zelda behöver man inte rikta den mot teven hela tiden. Men jag gillar ändå att göra det. Om det blir skönt eller inte beror nog på i vilken ställning man är, men sitter man riktad emot teven fungerar det väldigt bra att rikta den ditåt. Jag har som sagt aldrig känt att kontrollen är jobbig eller instängd att spela med.

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Första 2dagarna spelade ungarna hej vilt med Wii:n. Både Zelda och Wii sports.

Men nu sitter de hellre framför Pc:n och och kör n64emulator med Mario64.

Jag längar efter webläseren som släpps den 23:e

Wii !!

Så med andra ord är Wii:n nu ledig? vafan!? nu får ju DU spela!

vad gnäller du för?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

seniil...
hur lyckas du överhuvudtaget lira nånting med den hjälmen eller va de nu är som är nertryckt över ögonen på dig...

kusligt ju om du kan lira och är bra....

Medlem
Skrivet av Knirk:

seniil...
hur lyckas du överhuvudtaget lira nånting med den hjälmen eller va de nu är som är nertryckt över ögonen på dig...

kusligt ju om du kan lira och är bra....

Hjälm?! HJÄLM!? ffs. Det är BANDAGE! underksatta inte kraften av bandage!:evil:

Som svar på frågan: Hur kunde Luke träffa sin flygande tränings-sfär?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

He used his 1337 ninjar skillz!

Medlem

hehe, så du och luke skywalker är jedis fast ingen vet att du är en jedi ?
coolt.

Medlem

Nej ninjor, ser väl vemsomhelst


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Första 2dagarna spelade ungarna hej vilt med Wii:n. Både Zelda och Wii sports.

Men nu sitter de hellre framför Pc:n och och kör n64emulator med Mario64.

Jag längar efter webläseren som släpps den 23:e

Wii !!

Ladda ner Mario 64 på Wii, mycket bättre att spela på TVn


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Hmmm jag skulle gärna se om mega man 64 va nåt å ha så de får gärna lägga ut det spelet på VC åt mig eller någon av de gamla MM klassikerna överhuvudtaget. Han hör hemma på nintendo och inte på playstation

1
Skriv svar