En fråga om Wiis HDD!

Inaktiv
En fråga om Wiis HDD!

Hej är det möjligt att spara sina GC sparningar på Wiins HDD? Eller måste jag köpa ett minneskort?

Medlem

hmmm, du kan sätta in dina GC memorycards till Wii'n men direkt överföring mellan GC och Wii finns nog inte


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Svar nej. Och det är inte en HDD utan ett flash-minne på 512MB i Wii om man ska vara petig.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

jo, fast man kan ju köpa till
http://www.webhallen.com/prod.php?id=67618
399 kr för 2gigs minneskort
eller
http://www.webhallen.com/prod.php?id=67619
199 kr för 1gigs minneskort

om man vill ha mer minne än det 512 megs flashminne som är inbygtt i Wii.

Medlem

Ja man kan spara det mesta på SD-kort, t.ex VC-spel men inte GC save filer tyvärr. Kanske med en ny firmware-uppdatering.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Jee
Medlem

Kanske lite OT:
Om jag köper ett VC-spel och sedan tar bort det från minneskortet. Kan jag då ladda hem det igen om jag skulle få för mej att ta bort det eller betalar man varje gång man laddar hem något?


signatur

Eller inte?

Jadå, en logg sparas över dina köp så det är bara att ladda ner dem igen, utan extra kostnad

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Jadå, en logg sparas över dina köp så det är bara att ladda ner dem igen, utan extra kostnad

Vart sparas denna logg? på minnes kortet? kan jag då från mitt minneskort ladda ner ett spel jag köpt på andra konsoller?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Den sparas antingen i flashminnet eller på Nintendos huvudserver. Det senare kan vara ett alternativ för att ingen ska kunna modifiera en loggen manuellt och lägga till spel. Du kan inte spara spel på ett minneskort eller ladda ner dem hos kompisar. Av en ganska given anledning

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Den sparas antingen i flashminnet eller på Nintendos huvudserver. Det senare kan vara ett alternativ för att ingen ska kunna modifiera en loggen manuellt och lägga till spel. Du kan inte spara spel på ett minneskort eller ladda ner dem hos kompisar. Av en ganska given anledning

Hehe tänkte faktiskt mer åt "What if my wii broke" hållet, vore ju trist om det lagrades INNUTI konsollen och att allt förlorades om konsollen gick kaputt.

Det mest logiska vore ju om man hade något sorts konto och att alla köp lagras som du säger, på deras huvudserver. Frågan då är bara hur inloggningen av kontot på konsollen ska gå till.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Man kan INTE kopiera över och spela VC spel på andra enheter än den man köpte VC-spelet från. Om sin Wii går sönder inom garantitiden tror jag Nintendo ordnar på nått sätt så man kan ladda ner de spel man köpt igen på sin nya Wii.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Jee
Medlem

Låter bra. Så ungefär som Steam. Kan ju vara bra om man inte vill köpa till ett extra minne.


signatur

Eller inte?

Medlem

extra minnen kostar knappt nåt

Skrivet av yonaz:

Man kan INTE kopiera över och spela VC spel på andra enheter än den man köpte VC-spelet från. Om sin Wii går sönder inom garantitiden tror jag Nintendo ordnar på nått sätt så man kan ladda ner de spel man köpt igen på sin nya Wii.

Man ska kunna ordna det efter garantitiden också, vad jag hört åtminstone. Det kvittar nog för dem så länge bara en konsol åt gången kan spela spelen.

Fast jag kanske hört helt åt skogen?

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Den sparas antingen i flashminnet eller på Nintendos huvudserver. Det senare kan vara ett alternativ för att ingen ska kunna modifiera en loggen manuellt och lägga till spel. Du kan inte spara spel på ett minneskort eller ladda ner dem hos kompisar. Av en ganska given anledning

Du kan kopiera din VC spel till ditt SD kort, men som sagt inte spela dem på någon annan enhet än just din Wii. Lär väl inte dröja så länge innan någon haxxar det.
Vilka VC spel du köpt har nintendo data på så du slipper fundera på det.

1
Skriv svar