Inaktiv
Hur är den??

Kan ni som lyckades få en berätta för oss som inte fick, hur ni tycker Wii:n verkar.

Bättre, sämre eller ungefär som väntat?

Det är ungefär som väntat. Det tog lite tid innan man vande sig vid kontrollen och det känns ovanligt att vifta med den i spel. Men det är kul. Mycket kul. Kan ioförsig bro på att erfarenheten kommer ifrån just Zelda

Medlem

aaa Zelda tycker jag är precis som jag förväntat mig att det ska vara, samma sak med Wii

Flakmonkey

Som väntat... men då har jag precis som peak bara spelat Zelda och om man ska gå på rapporterna från övriga världen så är ju Zelda det överlägset bästa spelet till Wii... och det är också ett spel som hade varit precis lika roligt att spela med en vanliga handkontroll känns det som... Måste nog testa spel som Red Steel för att komma med någon mer rättvis rapport ^^

Medlem

Hade höga förväntningar och den slog dem! Skulle fått Zelda i brevlådan i fredags men fick aldrig de så bara lirat Sports.

Det roliga är att det tillför något nytt och jag har aldrig varit något större fan av den klassiska konsolkontrollen till mer avancerade spel än t.ex Super Mario.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Mina förväntningar infriades till större delen :).. Lite besviken på grafiken i Red Steel och Call of Duty 3, men annars var det toppen! Ovant med kontrollen dock..

Skrivet av Nosnos:

Som väntat... men då har jag precis som peak bara spelat Zelda och om man ska gå på rapporterna från övriga världen så är ju Zelda det överlägset bästa spelet till Wii... och det är också ett spel som hade varit precis lika roligt att spela med en vanliga handkontroll känns det som... Måste nog testa spel som Red Steel för att komma med någon mer rättvis rapport ^^

Jojo, men Zelda visar ju att det verkligen går att spela på detta sätt vilket jag var orolig för Jag känner också att kontrollen i spelet har stooora möjligheter för förbättrad integrering av kontrollen, vilket bådar gott inför framtiden.

Det är faktiskt det intryck jag har: kontrollen fungerar! Jag har redan klockat sessioner på timmar i sträck utan att bli svettig eller känna att jag längtar tillbaka till en vanlig kontroll. Om det höjer inlevelsen är jag inte så säker på, men det är ett klart bra kontrollsätt. Ifall det tar över världen kommer jag inte att klaga. Nu vill jag som du säger testa ett FPS Får skaffa ett senare.

Inaktiv

Det låter ju helt klart lovande!!

Vad jag har förstått så lär jag få vänta tills i januari då nästa sändning kommer.

Frågan är om jag kan vänta med Zelda tills dess eller om jag skall köpa det till GC så jag kan köra det i julledigheten.

Vad säger ni som kört just Zelda på Wii:n. Är kontrollen så pass häftig så att man bör vänta eller är det marginell skillnad så man kan ta Zelda till GC och satsa på andra spel till Wii:n?

Medlem
Skrivet av Stubbe47:

Det låter ju helt klart lovande!!

Vad jag har förstått så lär jag få vänta tills i januari då nästa sändning kommer.

Frågan är om jag kan vänta med Zelda tills dess eller om jag skall köpa det till GC så jag kan köra det i julledigheten.

Vad säger ni som kört just Zelda på Wii:n. Är kontrollen så pass häftig så att man bör vänta eller är det marginell skillnad så man kan ta Zelda till GC och satsa på andra spel till Wii:n?

Jag tror inte Zelda till GC kommer vara mycket sämre än wii.
Det släpps den 15e. Så ni som inte fick tag på Wii men har en GC hemma kan spela zelda om några dar ändå.

Medlem

Jag skulle nog vänta med Zelda tills du får en Wii, tycker kontrollen gör så mycket


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Zelda till Wii vs GC
Wii, roligare och lättare att sikta och fiska. Widescreen.
GC, manuell kamerakontroll (saknas på Wii).


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Flakmonkey
Skrivet av Stubbe47:

Vad säger ni som kört just Zelda på Wii:n. Är kontrollen så pass häftig så att man bör vänta eller är det marginell skillnad så man kan ta Zelda till GC och satsa på andra spel till Wii:n?

Jag tycker inte kontrollen bidrar med något jätteviktigt... visst var det kul att svinga i början, men efter ett tag så blev det ändå att man satt i soffan och gjorde små rörelser för att slåss, precis som om man lirade med vanlig handkontroll... fiskandet är nog roligare med Wiis handkontroll iofs ^^

Nu har jag iofs inte spelat igenom Zelda, men om nyhetens behag dog av efter 3-4 timmar så lär den inte komma tillbaka

Inaktiv

Jag har lirat i 8 timmar och kontrollen är helt underbar när det kommer till att sikta på mål med slangbella/boomerang!

Jag önskar iofs att vanliga svärdslag inte gjordes med att vifta/skaka med kontrollen.
Hopp attacken "Z+A" blir mer och mer populär ju fler timmar man spelar i sträck, det är skönt att den finns!

Jag ska pröva med att köra med sensorn under TV:n och se om det blir bekvämare när man ligger i soffan och lirar.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

blir alla som har Wii riktiga biffar ?

tänker på all träning alla tomtar får

Medlem

Åkte iväg å köpte Call of Duty 3, ser helt okej ut och efter 5-10 min så kan man inte göra annat än att älska kontrollen


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

1
Skriv svar