Red steel åsikter??

Inaktiv
Red steel åsikter??

Någon som fick tag på Red Steel igår??
Vore roligt att få ta del av era åsikter angående spelet.

Bra eller dåligt?
Hur funkar styrningen?

Inaktiv

Jag fick tag i ett... Jag tycker det är roligare än vad många tidningar och hemsidor verkar skriva.. Styrningen är än så länge lite svår.. Snudd på för responsiv, men jag tror det är en vanesak.. Riktigt härligt att vrida till kontrollen lite och skjuta ner folket gangster-style :D.. Sedan zoomar man ju genom att föra kontrollen närmare tv:n.. Och vippar på bord gör man genom att dra nunchuken uppåt.. Ladda om gör man genom att skaka till den uppåt och neråt. Gillar kontrollsystemet! Handlingen är inte särskilt intressant dock och grafiken är inte direkt iögonfallande, men som förstapersonsskjutare är det roligt!

Medlem

Jag har hört att kontrollen blir bättre om man stänger av auto aim. Ett tips.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Flakmonkey

Det som man hört, och som jag själv märkt av när jag använt handkontrollen i tex Wii Play där man ska skjuta ankor som i Duck Hunt, är att kontrollen släpar efter en del... kan tänka mig att det är rejält irriterande i FPS där man måste vara mer exakt och snabb

Medlem

Största klagomålet jag har läst om Red Steel är att det ska vara segt och vrida bilden, har tyvär ingen wii själv så vill gärna veta era åsikter om detta?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skrivet av Nosnos:

Det som man hört, och som jag själv märkt av när jag använt handkontrollen i tex Wii Play där man ska skjuta ankor som i Duck Hunt, är att kontrollen släpar efter en del... kan tänka mig att det är rejält irriterande i FPS där man måste vara mer exakt och snabb

Är det så? Jag har inte Wii Play, men har inte märkt någon farlig delay när man siktar i menyerna eller Zelda. Men jag måste givetvis testa ett FPS som kräver reflexer innan jag kan säga något.

Men ontopic då, Red Steel hörs ha ganska dålig kontroll jämfört med Call of Duty 3. Jag tror fortfarande att det är en hyfsad shooter, men inget överbra spel. Kanske köper det till veckan, men en kontroll till står högre upp på listan.

Medlem

Kan säga att CoD3 har bra kontroll och inget att klaga på där UTOM när man satt en bomb och ska göra sista rörelsen så verkar de inte funka något vidare...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jag har inte märkt av seg respons i Wii Play. Inte mer än i Wii menyn iaf. I menyn till Zelda däremot.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Jag tycker att kontrollerna till Red Steel är mycket bra. Har inte testat CoD3, dock.

De tar ett tag att vänja sig vid, men känns väldigt tuffa när man väl kommer in i det

Som gammal PC-FPS:are så blir lätt joypad-finlirandet i t.ex. Resident Evil 4 rätt jobbigt, men med wiimoten blir pangandet ett nöje.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Inaktiv

Hmmm den som sa att kontrollen i CoD 3 va bra har någon superkontroll tror jag. Kass verkligen.. Seg och jobbig, svårt att strafe:a samt att när man ska vrida sig lite så brukar det bli så att man vridet sig 180 grader istället för 90 som man ville... Nae... FPS genren får de allt förbättra eller fortsätta låta den va på datorn..

Medlem

Fjeddie, testa att gå in i options och ändra sensitivity...

Nae... Fjeddie får allt förbättra sig eller hålla sig till datorn


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Det jag läst om CoD3 så verkar det inte vara någon höjdare, men en sak har det fått bra kritik för och det är just kontrollen.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv
Skrivet av LannY:

Fjeddie, testa att gå in i options och ändra sensitivity...

Nae... Fjeddie får allt förbättra sig eller hålla sig till datorn

jag sänkte rätt mkt men ändå inte speciellt mkt bättre..får väl kanske helt enkelt sänka helt å hållet nästan då:P

Medlem
Skrivet av LannY:

Kan säga att CoD3 har bra kontroll och inget att klaga på där UTOM när man satt en bomb och ska göra sista rörelsen så verkar de inte funka något vidare...

Jag har samma problem själv, får sitta o jucka som faen innan jag får ut sprintfaen :/

Inaktiv

Tycker det är lamt att jämställa PC "mus och tangentbord" mot Wii. Då musen med sin dpi äger det mesta redan 97 då Quake + mus blev sant. Att jämföra med sega analoga kontroller så som ps2 och gc går inte. Då det tar år att ens titta sig omkring.... Länge leve Wii moten den har iaf gett oss chans att försöka lira fps spel till konsoler!

Medlem

Det är ingen släpning på siktet i Red Steel, lika lätt att peka som i Wii menyn. Sen om man gillar att peka i kanterna av bilden för att vrida sig är väl en smaksak. Tycker faktiskt att Red Steel har bättre styrning än CoD3.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av LannY:

Kan säga att CoD3 har bra kontroll och inget att klaga på där UTOM när man satt en bomb och ska göra sista rörelsen så verkar de inte funka något vidare...

Jag har samma problem själv, får sitta o jucka som faen innan jag får ut sprintfaen :/

För mig går det jättelätt, jag höll på och lekte lite med sensitivity (hur det nu stavas) förut, kanske gjorde kontrollen känsligare då prova?

Medlem
Skrivet av sirdavva:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av LannY:

Kan säga att CoD3 har bra kontroll och inget att klaga på där UTOM när man satt en bomb och ska göra sista rörelsen så verkar de inte funka något vidare...

Jag har samma problem själv, får sitta o jucka som faen innan jag får ut sprintfaen :/

För mig går det jättelätt, jag höll på och lekte lite med sensitivity (hur det nu stavas) förut, kanske gjorde kontrollen känsligare då prova?

Ah ok får testa det om jag får problem med kommande spel. Cod3 och Red Steel ska jag byta bort.

Medlem

Varför då?

Jag fick CoD3 i julas, så jag har inte kommit så långt i det... men det verkar helt okej tycker jag

Medlem
Skrivet av sirdavva:

Varför då?

Jag fick CoD3 i julas, så jag har inte kommit så långt i det... men det verkar helt okej tycker jag

De 2 spelen är varken bra eller dåliga i mitt tycke, jag klarar dem 1 gång sen rör jag dem inte igen.
Därför kommer jag byta in till någe annat spel.

Medlem

Jag bytte in CoD3 och tog Rayman istället, CoD3 spelar man en gång sen är de oftast bra... men Rayman går köra på förfesten osv


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

okej näe jag har svårt att göra mig av med spel vet inte varför, har varit så sen jag fick mitt första TV-spel

1
Skriv svar