Wii - Bra GC spel?

Medlem
Wii - Bra GC spel?

Får mitt Wii från OnOff på fredag å Zelda kommer oxå införskaffas men finns det några bra GC spel som man kan växla Zelda med? Tyckte inte det fanns så många andra Wii spel vid releasen som var intressanta tyvärr.

Skulle uppskatta om ni skrev och gav länk till spel som ni tycker är riktigt bra GC spel

(Har dreamcast med massor av NES spel så känns inte så intressant att köpa dem igen till Wii)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Tja, Metroid prime spelen är bra, Super smash bros är ett roligt multiplayerspel, Metal gear solid: the twin snakes är remaken till PS1 spelet som enligt mig är grymt bra.


signatur

Videomupp

Medlem

baldurs gate dark alliance
Prince of Persia 3 - The Two Thrones
mariocart double dash
need for speed underground 2
star wars 2 the original trilogi
Legend of Zelda - The Wind Waker
King Kong
Resident Evil

är några av mina favoriter på GC
samtliga har fått mycke bra betyg, och flera av dom är riktigt billiga

king kong kostar bara 99 kr på webhallen.se

Medlem

Rogue Squadron 2 & 3, snyggt och storslaget Star Wars-spel där man flyger omkring med X-Wings bl.a, utspelas under de klassiska Star Wars-filmerna.
Super Smash Bros: Melee, hysteriskt kul beat em up, särskilt med flera spelare.
Resident Evil 4. Grymt snyggt och mer actionbetonat än tidigare Resident Evil-spel.
Burnout 2, ett av de bästa racingspel som finns, oavsett plattform.
Sen kommer Super Paper Mario också, sista spelet Nintendo gör till GC skulle jag tro.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

MGS: TTS tycker jag personligen inte är skoj alls, ångrar det köpet bittert! Alla Resident Evil spelen är suveräna, framförallt Remaken, Zero och 4an. De andra är bara ett kärt återseende. Så gillar du Resident Evil-spelen finns de alla till Gamecube (mja, nästan iaf)

Killer 7 och Beyond Good & Evil är givna. Båda bör vara ganska billiga ifall de går att få tag i (BG&E har jag för mig är svårt).

Medlem

tack för alla svar


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

1
Skriv svar