Medlem
Wii Webläsare

eftersom ingen tydligen kunnat prova Wii s webläsare än, vet nån hur den kommer funka,

kommer man kunna surfa på nätet som på en vanlig pc, eller kommer det vara begränsningar på vad man kan göra med webläsarn ?

Den stöder java, flash och sånt, så du borde kunna se det absolut mesta med den. Sidor som optimerats för Internet Explorer (fy skäms!) kommer förstås inte att fungera perfekt.

Jag vet dessvärre inte hur det går med att se typ .wmv-filmer och dylikt, då det ibland kräver codecs som de kanske inte kan lägga in lagligt utan att betala MS. Jag vet heller inte ifall du kan spara bilder, filmer och andra saker på hårddisken eller SD-kort.

Flakmonkey

Men hur fungerar upplösningen? Jag menar Wii kör ju "bara" 480p så vitt jag vet... hur fungerar då sidor som FZ?

Inaktiv
Inaktiv

De flesta sidorna funkar fint på min qtek. det finns en del inställnigar i opera för att visa bilden så som du vill ha den, det ser inte ut som på en datorskärm, men det funkar bra och man vänjer sig snabbt. blir en stor skillnad om man jämför med explorer som lägger allt innehåll på sidan i en lång rad nedåt, så det är ett jävla scrollande, men med opera så visas sidan väldigt behagligt.

1
Skriv svar