Svårighetsgrad på Zelda?
Problemet med Zelda-bossar är inte att de är svåra utan hur man skall göra. Bossarna känns som ett skämt idag när man vet hur man enklast avrättar dem. Spelar alttp just för tillfället och bara plöjer mig igenom bossarna som jag tidigare (när jag va yngre) hade stora problem med (detta även efter ett par gångers varvning). Tror inte att det är många som tex plockade Phantom Ganon i OoT första gången de var där.
Jag spelade Zelda på Wii i veckan och det är väl som vanligt, det är en upplevelse och inte en utmaning. Och med det menar jag inte att det är lätt, bara att det bygger på så mkt mer än bara att precisionshoppa mellan plattformar mm.
Wii bjuder ju på svärdfighter med nya kontrollen, vilket var lite nice. Säkert roligare första timmen än den tionde iofs.
Wii bjuder ju på svärdfighter med nya kontrollen, vilket var lite nice. Säkert roligare första timmen än den tionde iofs.
Tvärt om har jag läst flera som sagt att spelet blir mycket bättre efter några timmar, att det är lite segt i början.
Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD
mm, jag läste att det skulle vara ganska jobbiga/dåliga kontroller i Red Steel, kan det vara därför det är segt i början?
on topic,
Till det senaste Zelda (windwaker) så fanns det en version två av Zelda OoT, nämnligen Zelda Master Quest.
Dessutom fanns det en andra version av Windwaker när man hade klarat spelet.
Fast det var inte svårare utan man fick byta ut sin tunica mot en färgkamera.
Jag undrar om det kommer en andra version till TP.
Annars rekommenderar jag Ninja Gaiden, för där behöver man inte leta länge efter svåra bossar, speciellt om man kör på ökad svårighetsgrad och låter bli att farma pengar.
Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.