Mängden spel på Viritual Console

Medlem
Mängden spel på Viritual Console

hur många spel tror ni VC kommer ha till slut? jag läste på nått ställe att det bara skulle vara de populäraste spelen till NES/SNES/SEGA/N64, men jag vill typ ha 90% av alla spelen som släppts till dem konsollerna. kommer min dröm att uppfyllas!?!?! :O:)


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

90% lär nog tyvärr aldrig hända, Nintendo måste knyta avtal med alla som sitter på rättigheterna till spelen för att det ska fungera bland annat. Därför kommer vi inte att få se Goldeneye eller några andra av Rares icke-Nintendo-spel att köpa.

Men 90% av alla spel du är intresserad av kommer nog att komma

Medlem

Hoppas på att de två första Turok spelen till N64an kommer in gå, men det kanske blir svårt med tanke på att Acclaim gick i konkurs.


signatur

<3

Jee
Medlem
Skrivet av peak_performance:

Därför kommer vi inte att få se Goldeneye eller några andra av Rares icke-Nintendo-spel att köpa.

Synd att Rare inte "tillhör" Nintendo längre. Finns en del spel man skulle velat ha från N64.


signatur

Eller inte?

Medlem

tror ni mario kart till N64 kommer? det enda spelet jag sett till N64 än så länge är super mario 64.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

Nintendo kan bara lova att alla deras egna spel kommer. Sen är det upp till de som äger rättigheterna till övriga spel. (Räkna inte med Rare-spel t.ex eftersom de ägs av MS nu)


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Jee
Medlem

Wilcore: Skulle tro att Mario Kart 64 kommer för eller senare.


signatur

Eller inte?

Medlem

appropå ingenting, har konami o nintendo bra kontakter? altså med bra kontakter menar jag kommer det några spel från konami till VC? tänker främst på Teenage mutant ninja turtles till sega genesis.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Inaktiv

Förhoppningsvis så kommer vi se några rare spel om ett tag då MS är giriga jävlar som säkert vill tjäna lite extra på rares gamla spel så länge det inte är för tidigt så att wii kommer ta för mycket av marknaden.
dessa titlar är iaf klara

Mario Bros.
The Legend of Zelda
Donkey Kong
Donkey Kong Jr.
Ice Hockey
Pinball
Soccer
Tennis
Urban Champion
Wario's Woods
Baseball
Solomon's Key
F-Zero
SimCity
Super Mario 64
Sonic the Hedgehog
Altered Beast
Golden Axe
Columns
Ecco the Dolphin
Gunstar Heroes
Space Harrier II
Toe Jam & Earl
Ristar
Dr. Robotnik's Mean Bean Machine
Bonk's Adventure
Super Star Soldier
Victory Run
Bomberman '93
Dungeon Explorer
Duck Hunt
Hogan's Alley
Kid Icarus
Kirby's Adventure
Pilot Wings
Pro Wrestling
Punch-Out
Wild Gunman
Super Metroid
Ice Climber
Mario Kart 64
Starfox 64

Finns säkert en hel del jag har missat. Observera att alla inte är titlar som kommer finnas vid release.

Skrivet av Wilcore:

appropå ingenting, har konami o nintendo bra kontakter? altså med bra kontakter menar jag kommer det några spel från konami till VC? tänker främst på Teenage mutant ninja turtles till sega genesis.

Det är nog Sega som sköter om Genesis-tjänsten och jag vet inte hur bra kontakter de har. Men Turtles har nog större chans än många andra spel att komma.

1
Skriv svar