Jag har spelat Wii!!

Medlem
Jag har spelat Wii!!

Jag kom precis hem från Webhallen & Hype.se's Wii test-grej i stan. Ni som har varit skeptiska mot kontrollen och grafiken behöver inte oroa er. Man har så roligt med kontrollen att man knappt tänker på grafiken! Trots att jag bara han spela knappa 2minuter så måste jag säga att inget kommer att hålla mig borta från att köpa Wii på release-dagen nu! Wii-mote'n satt helt perfekt i handen och var mycket mindre än var jag trodde, nunchakun var extremt lätt och vägde knappt någonting men satt trots det helt rätt i handen och man märkte inte ens att den vägde så lite. Förövrigt var konsolen sjukt mycket mindre en vad jag har föreställt mig, den var ungefär 1/2 så stor som jag hade trott(trots all tjat om att den är otroligt liten). Spelet jag och min kompis(och alla andra) fick pröva var Wii Sports och inget annat. Jag fick bara testa tennis och jag måste säga att det var mer intuitivt än något annat i spelväg! Slutsats: Sjukt roligt och definifvt värt att tälta utanför butiken för!

Medlem

Låter härligt Tack för att du spär på mina redan positiva tankar om Wii


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

härligt Kamikazeb, låter riktigt bra det där och jag är bara mer och mer säker på att jag gjorde rätt när jag förbokade min enhet

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Man har så roligt med kontrollen att man knappt tänker på grafiken!

Betyder detta att grafiken inte är bra? :\


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Grafiken är bra, grafiken är bara inte "super bra" om det är det man ska kalla HD-upplöst PS3/360 grafik.

Ser fram emot Wii


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av LannY:
Skrivet av Kamikazeb:

Man har så roligt med kontrollen att man knappt tänker på grafiken!

Betyder detta att grafiken inte är bra? :\

Nej, grafiken är bra. Den är helt enkelt inte lika bra som PS3/360

Medlem

Wii Sports är mer av ett demo över hur man kan använda kontrollen. Kan tänka att det kommer mer innehållsrika versioner av alla sportgenres som är med i spelet.

Eftersom jag sett Zelda vet jag att det går att göra snygga spel på Wii också, men det handlar inte som samma hårdvara som PS3. Nintendo har tänkt om, de satsar på att erbjuda roliga spel på ett nytt sätt. Inte same shit better graphics som är det vanliga nu för tiden.

Kul att du kom förbi. Det kom så många att vi bara kunde erbjuda ett game tennis och lite boxning till de som frågade. Ca 300 personer över två timmar.


signatur
Medlem
Skrivet av SeniiL:

Låter härligt Tack för att du spär på mina redan positiva tankar om Wii

Säger det samma

Medlem

Fan måste förhandsboka ett ex imorgon när jag åker till globen..

Medlem

vadå grafiken är inte alls bra ser ut komma från sten åldern
att kontrollerna är sköna ingen tvekan men grafiken är ren besvikelse.
länk wii spel

Inaktiv
Skrivet av Bonik:

vadå grafiken är inte alls bra ser ut komma från sten åldern
att kontrollerna är sköna ingen tvekan men grafiken är ren besvikelse.
länk wii spel

GT Pro Series är inte ett spel som är utvecklat till Wii, utan endast porterat. Ingen förbättring har gjorts med grafiken...

Kolla istället spel som visar vad Wii kan.
- Madden
- Zelda
- Metroid
- NFS: Carbon
- Rayman
etc etc

Visst är inte alla utvecklade enbart till wii och visst är det itne top of the line grafik. men wii som köper wii är inte ute efter den senare grafiken... Och i min mening ser de flesta spel bra ut.

Medlem

Ingen av release-titlarna verkar pressaWii grafiskt. Mario Galaxy och Metroid Prime 3 kommer nog visa varskåpet ska stå


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Hoppas själv på att det exklusiva Resident evil kommer sopa banan med dagens wii titlar när det gäller grafik, med tanke på att det är, likt RE4, i 3d och bygger på samma motorn kan jag tänka mig att det kan bli riktigt snyggt.


signatur

<3

Medlem

Nu ska jag inte säga för mkt Urken, men jag har för mig att jag läste att den exclusiva RE titeln skulel vara en samling av dem bästa delarna av dem gamla RE spelen. Ska inte säga för mkt men jag tror jag läste det någonstans. Ska leta. Själv hoppas jag på RE5 trots att det finns så lite info om det.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Nu ska jag inte säga för mkt Urken, men jag har för mig att jag läste att den exclusiva RE titeln skulel vara en samling av dem bästa delarna av dem gamla RE spelen. Ska inte säga för mkt men jag tror jag läste det någonstans. Ska leta. Själv hoppas jag på RE5 trots att det finns så lite info om det.

Jo det stämmer, men allt ska vara omarbetat och i 3d. Spelet ska innehålla alla det mest viktiga och bästa delarna ända från första spelet ända fram till RE4.

Lite info

Tycker det verkar väldigt lovande.


signatur

<3

Medlem

Tja, visst, extremt coolt att flira om RE2 och se William högupplöst, men jag ville ju ha nya upplevelser. En av dem sakerna som fick mig att avboka min wii och skaffa en 360 var RE5.

Edit: Läste lite och coolt att dem knyter ihop alla trådar. Blir väl att läsa storyn någonstans så man fattar lite mer ^_^


signatur

Videomupp

1
Skriv svar