Medlem
Starka titlar?

Jag är lite fundersam. Är väldigt positiv till Wii som konsol, och tror att Zelda kommer bli ett alldeles kalasbra spel. I mina köpetankar har jag funderat lite över vilka andra starka titlar som kommer framöver? Metroid och Zelda är väl de som verkar tilltala mig nu till release och strax därefter, men vad kommer sen? Har inte hört mycket alls om några titlar efter det, och är därför lite fundersam. PS3 har ju en hel drös med starka titlar under utveckling. Kommer det några grymma rollspel? FFXII till PS3 verkar ju bli kalasbra, något i det stuket?

Inaktiv

Det snackades om ett starwarsspel här på forumet, hur det blir med det har jag ingen aning om.


signatur

/J.

Medlem

Red steel blir ju givet vid releasen av wii


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av jollehojje:

Det snackades om ett starwarsspel här på forumet, hur det blir med det har jag ingen aning om.

Menar du det här?

Notera att tråden börjar med: "Efter en kväll av drickande brukar jag..."


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Excite Trucks, Super Smash Bros Brawl, Mario Galaxy, Super Monkey Ball Banana Blitz...
Det finns en del spel att se fram emot


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Även om det säkert bli roliga spel så ser jag knappast dem som några starka titlar (med undantag för kanske Mario Galaxy).

Medlem

Det exklusiva resident evil spelet som är på G är värt att hålla ögonen på, likaså Disaster: Day of crisis.


signatur

<3

Medlem

vad jag vet så ska väl det komma nåt final fantasy spel till Wii ? har läst det nånstans iaf

Medlem

FFXII är till PS2 inte till PS3.
fast det kanske ska komma till PS3 också jag vet inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Starka titlar som det ser ut nu är nog enligt mig och iallafall av siterna att dömma:

The Legend of Zelda: Twilight Princess
Red Steel(FPS spel där du siktar med Wiimoten och slåss även med svärd).
Final Fantasy Chrystal Chronicles: The Crystal Bearers
Resident Evil (Working title)
Metroid Prime 3: Corruption
Tony Hawk's Downhill Jam
Call of Duty 3
Super Mario Galaxy
Super Smash Bros. Brawl
Donkey Kong Revolution

Andra titlar som tros sälja rätt bra är:
Far Cry Wii
Excite Truck
Mortal Kombat: Armageddon
Transformers
Rayman Raving Rabbids
Need For Speed: Carbon
Marvel: Ultimate Alliance
Mortal Kombat Next-Gen [inget namn än]
2st nya Sonic spel kommer också.

Det görs ganska många titlar på den japanska marknaden som bygger på anime serier också.
Exempelvis Naruto, One Piece: Unlimited Adventure, Bleach, SD Gundam G Breaker, Pokémon Battle, Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2

Detta är några av de titlar som redan är ut annonserade att dyka upp. Men sök lite på google efter "Nintendo Wii games" så hittar man ganska mycket information och titlar som verkar riktigt lovande tycker jag. Många stora företag som bygger spel till Wii(inklusive äldre som inte synts på länge).

Gå in på http://wii.ign.com/index/videos.html
och kolla in lite ingame trailers och annat på spelen.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Inaktiv

Själv kommer jag införskaffa dessa titlar så fort plånboken vill.

- Madden 07, inte många svenskar som gillar am.fotboll kanske, men jag gillar det skarpt.
- Mario Striker Charged, kommer enligt mig bli number one game att sitter med polarna och dricka öl och ha turneringar till.
- Zelda, behövs förklaring?
- Mario Galaxy, självklart.
- Rampage, mest för nostalgin sen c62:ans tid

Medlem

Såg en preview på tony hawk liret såg inte särskilt kul ut och alldeles ultraknäppt. Vissa gillar kanske sånt, men när movesen blir helt jävla keff så sticker jag.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Ni har ju glömt wario ware. Det är ett spel som jag tror kommer funka nåt otroligt bra då de tidigare spelen är nåt grymt roliga.


signatur
Flakmonkey

Enda spelet som jag är intresserad av numera är Zelda, av lanseringsspelen då... sen så får man se... Mario och Metroid är självskrivna förstås... hade varit fint med Castlevania till den, snärta till med piskan med handkontrollen ^^

1
Skriv svar