Wii på gamespot testas

Medlem
Wii på gamespot testas

Just nu visas direktsänd tv på gamespot där de testar wii.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Har suttit o sett lite då och då på det där.
Verkar verkligen hel smidigt med kontrollerna de vart väl uppe i en 4-5kontroller som de "on the fly" kopplade in.
Var någon med batteri problem som de tog bort och bara tog en ny och calibrerade in på 2röda sekunder.

I övrigt är det lite som killarna själva säger.
De har inte hunnit testa spelen tillräckligt för att kunna lixom alla detaljer vad man kan göra enns i de små spel som de testat hitills.
Ofta satt de ju tex, som i bowlingen och antog att man bara drog iväg wiimoten och så beroende på hur snabbt man drog desto mer skruv etc..Men precis när de avslutade de hela så märkte dom att "aha man svänger skruven efter slaget" och sådana detaljer som är rätt viktiga.

Fågel spelet där man flög tex, satt de flesta o flaxa med kontrollerna hela tiden tills nån snubbe sa "Don't flax your arms all the time...just to get up in the sky then control the bird by moving the controller".

Zelda verkade riktigt kul och snyggt me tycker jag.

Som sagt kontrollerna verkar ha mäkta imponerande avkänning åt alla hål o kanter.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Jee
Medlem

Sitter och kollar lite och kontrollen verkar funka bra, Zelda verkar kul. Kanske lite små segt innan man kommer på alla saker och så.

OT: Hur lång tid tror ni det tar innan dem sänker priset på Wii? Hur lång tid brukar det ta?


signatur

Eller inte?

Medlem

Jag vart inte imponerad av wii där iaf utom Zelda. Går nästan i funderingar på att köpa Zelda till GC istället. Skulle vart roligare om de hade visat Red Steel, Call of duty3, far cry.

Medlem
Skrivet av StarCroW:

[...] Men precis när de avslutade de hela så märkte dom att "aha man svänger skruven efter slaget" och sådana detaljer som är rätt viktiga.

Det var ju i och för sig någon som skrev in som trodde att det var så det gick till. De provade aldrig det själva.

Men det var roligt att titta på. Satt och kikade från början till start, och just i en sån miljö som de hade där de satt ett gäng i en soffa och spelade verkar perfekt. Har svårt att tänka mig spela många av de där spelen ensam. Förutom Zelda. Har helst inte folk omkring mig som pratar när jag försöker sätta mig in i ett härligt äventyr

Medlem

Jo Wii Sports passar nog bäst tillsammans med polare


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:

Jo Wii Sports passar nog bäst tillsammans med polare

Hehe, ja. Lite kul att de kallar konsollen för Wii och sedan bara lämnar en kontroll i startpaketet


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Men polarna får ju ta med sina egna kontroller med sina egna Mii-karaktärer på såklart!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Wii'n var mindre än jag trodde! Jag visste att den var liten, och antagligen mindre än de andra två next-gen konsollerna, men att den var sådär liten. Det är ju helbra! Orka ha en stor gigant till konsoll när man kan ha en liten som fungerar lika bra.

1
Skriv svar