Vad, mirror GC och wii?? Zelda

Inaktiv
Vad, mirror GC och wii?? Zelda

Vad menar de med det? Är det inte lite tråkigt att inte köra så som skaparna tänkt sig, att i ena versionen är Link vänsterhänt och i den andre högerhänt? Ok om det vore bara det men det är ju visst hela världen. Då borde man ju inte köpa det till wii eftersom det är mirrat från GC versionen alltså orginal :).

Någon som vet varför det är samme Link som i OoT och i den nya fast det egentligen är två olika? Sen känns det verkligen amerikaniserat detta med alla cowboys och skit. Jag utesluter redan nu att spelet kommer bli dåligt. Det verkar vara kass musik nu också. Någon som håller med mig?


signatur

/J.

Medlem

Säger som såhär: Verkar som detta spel har potential att peta ner ocarina of time från världens-bästa-spel-placeringen från min lista


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Hmm, jag vet inte om du menar alla de där kvinnorna vid ökenpalatset men det kan man väl inte kalla cowboys direkt? Lon lon ranchen kändes i alla fall inte alls amerikansk. I det nya är det ju en hel dungeon med temat vilda västern. Jag har visst lite svengelska också. Ja, tack i alla fall vi får som sagt se vad som blir.


signatur

/J.

Det är möjligt, men ända sedan Ocarina of Time har serien haft många västerländska influenser. Borgmästaren i Clock Town, exempelvis. Byggnadsarbetare. Bönder iklädda amerikanska ranchkostymer. Osv. Så det är ju inget nytt med Twilight Princess, menar jag.

Medlem

Läste nånstans att beslutet med att köra Link högerhänt berodde på att kontrollen blev mysko annars när man körde med remoten. Inte helt hundra på att det var så, men det finns en artikel nånstans på internet om du orkar leta ;).


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Mja mysko va det väl inte mer än att folk kunde uppfatta det konstigt att svinga höger arm och link slår med vänster, för övrigt skulle det nog fungerat hur bra som hellst

Jag ser inget problem med Wii versionen. Den version man spelar först blir ju "orginal" för en själv och den andra blir "annorlunda".
Alla som spelat Zelda på Wii säger ju att det finns ingen återvändo till vanligt kontroll.
Tänk själv att du sitter på epona(hästen) och ska skjuta båge mot 4-5st som följer efter dig. Med GC analoga spak är det svårt/jobbigt och tar tid men med Wii-mote är det bara sikta skjuta och klar på några sec

Inaktiv
Skrivet av Budolicious:

Säger som såhär: Verkar som detta spel har potential att peta ner ocarina of time från världens-bästa-spel-placeringen från min lista

Mmm, och det är bara en månad kvar nu...


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Nja jag tycker det känns lika dant som att säga att jag uppfattar att stockholm ligger på västkusten och för alla andra på ostkusten.


signatur

/J.

Inaktiv

Jo spelet (inte bara Link utan hela spelet) är speglat till Wii för att de flesta är högerhänta och det känns mest naturligt om Link också blir högerhänt då.


signatur

Win XP - P4 3.2Ghz - 4x512MB DDR - X800XL - Audigy 2 Platinum - 2x160GB + 250GB HDD - BBB 100/10Mbit

Inaktiv

Kunde de då inte bara byta hand istället för hela världen?


signatur

/J.

Medlem
Skrivet av jollehojje:

Kunde de då inte bara byta hand istället för hela världen?

Då blir det konstigt med t.ex spakar som Link drar i, måste ju flytta dem så de hamnar på Links högra sida osv. Då måste massor av sådana småsaker ändras. Lättare att spegla hela spelet.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Eller lättare vore om alla kunde svinga svärdet med vänsterhanden ;). Oftast brukar ju link använda båda händerna när han drar i något, så då lär det inte vara mycket att ändra på sen. Det är väl inte så mycket scener då han trycker med pekfingret på nåt.


signatur

/J.

Medlem

Nu är jag förvirrad, kommer Zelda till Wii vara spegelvänt? wtf?
nu känner jag mig lika vilsen som en tandpetare i en plackers förpackning :S


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Jao har läst någonstans om det hela, vet inte om det var just för att de flesta svingar ju sin wiimot med högerhanden och sedan nunchucka kontrollen för att röra sig i vänster hand(näst intill som tangentbord+mus när man kör FPS spel på datorn). Och därav fick de spegelvända hela spelet så att det skulle bli korrekt för flertalet spelare då även Link orginelt sätt är vänsterhänt vad jag förstått=). Läste också att de vänsterhänta på nån mässa som testat spelet hade dock inga som helst problem med detta.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Gif left handed version of the game!

Asså om folk inte kan svinga med västern så får de väl för fan köpa GC versionen. Link har varit vänsterhänt hela tiden och varför skall de göra om det bara för att folk är helt slappa i vänstern.

Fy fan för nintendo och deras public pga detta.


signatur

Att Link blir högerhänt bryr jag mig inte så mycket om, det är inte precis så att det är samme Link i varje spel. Men att de däremot spegelvänt hela världen (ifall de nu gjort det) tycker jag låter lite skevt. Varför inte bara omanpassa vissa saker?

Inte för att jag tror det kommer att spela någon som helst roll i slutändan.

Medlem

Ja de har spegelvänt hela wii versionen, dock så tror jag inte det är för att link har blivit högerhänt (hade ju vart onödigt att göra så för den sakens skull), utan som jag förstått det så har de gjort så för att göra de två versionerna olika ifrån varandra (utöver kontrollerna), och på så vis göra de till två olika upplevelser. Så ifall man skulle vilja spela igenom den andra versionen så får man inte bara ett annat kontrol system utan också ett svårare spel då man måste tänka om lite då allt är åt andra hållet.

Låter dumt, i know, tycker de borde ha skippat det där.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Men att de däremot spegelvänt hela världen (ifall de nu gjort det) tycker jag låter lite skevt. Varför inte bara omanpassa vissa saker?

Enligt nintendo hade det tagit längre tid att göra så och då hade Zelda blivit försenat.

Inaktiv

Okis dokis. Men någon som vet varför det aldrig är samma Link man spelar? Är de klonade av slumpen? Först i 3d är man ju en kokirisnubbe och nu helt plötsligt har Link i det nya spelet aldrig bott i skogen utan varit på den där ranchen? Äh, varför inte köra vidare på samma story, det hade inte blivit jättetjatigt. Nu är det ju bara konstigt istället :S.


signatur

/J.

Medlem

Jollehojje, det är ju Hero of Time vi talar om, han tar ny skepnad i varje (läs: inte riktigt varje egentligen, typ ocarina of time och majoras mask) del i serien, men triforcen lever kvar, och ganon, så behövs ju hela tiden en ny att rädda världen. Och att nu denna hero of time har en fallenhet för unga pojkar i gröna kalaskläder är inget vi kan göra något åt.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Spelen utspelas i olika tider. Wind Waker utspelas t.ex ca 100 år efter Ocarina of Time. Man kan säga att ödet avgör att en pojke ska bli den utvaldeatt bekämpa ondskan när det behövs. Samma sak med prinsessan Zelda. Och man kan döpa Link till vad man vill, man kallar honom bara Link så all förstår vem man snackar om


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Aha, då förstår jag! Men de gröna kalaskläderna är ju speciellt för skogsfolket vad jag förstår?


signatur

/J.

Medlem

IWind Waker är de gröna kläderna en tradition att pojkarna skaha när de når en viss ålder. Vet inte vad de har för "ursäkt" i Twilight Princess men det vore ju inte ett Zelda utan Link i sina gröna kläder


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Lol men det är ju inte Link - vad jag förstått?


signatur

/J.

Medlem

Men alla heter ju Link, lustigt sammanträffande helt enkelt.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Men alla heter ju Link, lustigt sammanträffande helt enkelt.

Man döper dem till vad man vill.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Nån som har en länk om hela den här "spegelvänd historien"?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Jag hittade en intervju med snubbarna här fast den jag såg verkar vara borta:S. Men denna länk kan ni se att det är Wii fast Link* är vänsterhänt här konstigt.
Nintendo E3 06 Press Conference: Legend of Zelda: Twilight Princess Gameplay Demonstration
Legend of Zelda (WII) -Sök på detta i Gamespots videoarkiv.


signatur

/J.

Medlem
Skrivet av yonaz:
Skrivet av Budolicious:

Men alla heter ju Link, lustigt sammanträffande helt enkelt.

Man döper dem till vad man vill.

jajo, men du kan ju döpa om mario till något annat med om du vill så sätt, men han byter ju inte namn för det. Standardnamnet är ju Link.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

12
Skriv svar