Att spela Wiispel online

Inaktiv
Att spela Wiispel online

Tjo!
Jag har tänkt köpa en Wii då den släpps i Sverige, men det är en sak jag inte hajjar.. Hur ansluter man en Wii till nätet? alltså för att t.ex spela online osv..

Kopplar jag min Wii till mitt adsl modem? eller kopplar jag in den i datorn och delar ut nätverk till den? hmm vilka möjligheter finns det?

Jee
Medlem

Koppla in den direkt in i modemet eller köp router och nätverkssladdar så att du kan ha internet på både datorn och Wii:n samtidigt.


signatur

Eller inte?

Medlem

trådlöst ingår, ska du köra sladd får du köpa till de tror jag...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Finns inget uttag för nätverkssladd vad jag vet. Har du inte trådlöst så kan du köpa en sådan där USB-wifi (samma som till nintendo DS).

Jee
Medlem

Just det! Det är inbyggd Wi-fi. Vad bra att man har fått igång det hemma nu då.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

ah nice.. så då pluggar jag bara in wifi i usb på datorn, å sen är min wii klar för online?

I huvudsak, ja. Om den du kopplar in sänder på rätt frekvens eller vad det nu heter Nintendos officiella USB-grej gör ju det, annars bör du kolla upp innan.

Medlem

red steel har multiplayer vet jag, men är det multiplayer online eller är det med en kompis i soffan brevid dig med split-screen? än så länge har jag bara sett det spelet med split-sreen. men vet nån om det går att spela över nätet?? gärna en länk om nån har.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

^--- Det är enbart splitscreen multi i Red Steel.
Online spelen kommer dröja då nintendo inte riktigt är klar med sin wiiconnect 24 tjänst.


signatur

<3

Medlem

me wanna play Wii on the net

1
Skriv svar