Olika kontroller!

Inaktiv
Olika kontroller!

Var inne och kollade på webhallen och där finns 3 olika kontroller till Wii:n.

Vad ingår i baspaketet? Är det ingen vanlig kontroll med utan bara den man kör remote med? Även om de ser kul ut på reklamen så känns det ju som ett måste med åtminstonne en vanlig kontroll.

Nån som kan förklara skillnaden på kontrollerna och vilka som ingår i "baspaketet"?

Medlem

om du läser så står det oftast vad som ingår, allt utom "classic"

edit: kollat runt lite och vissa skriver bara "Remote" dock är jag rätt så säker på att det är både remote och nunchuck i paketet


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

The Wii console will include the following items:
• Wii Console (white)
• Wii iRemote with strap
• Nunchuk
• Wii AC Adapter
• Wii Stereo AV Cable
• Wii Stand
• Wii Stand Plate
• Wii iSensorl Bar
• Sensor Bar Stand
• AA Battery
• Wii Sports gamej (baseball, tennis, bowling,l boxing, golf)


signatur

<3

Skillnaden mellan kontroller:

- Wiimote, Wii Remote, whatever, är huvudkontrollen. Den man pekar och viftar med. Vissa spel använder sig även av...

- Nunchuken, som man kopplar in i Wiimoten. Det är tillsatsen med en analog spak och används för extra kontrollmöjligheter. Till sist har vi...

- Classic Controller, som används för att spela retrospel. Allt förutom GameCube-spel kan spelas med denna.

Det är den allmänna informationen åtminstone. Vissa spel bryter lite grann, som Super Smash Bros. Brawl i vilket man kan spela med GameCube-kontroll.

Medlem

Värt att nämnas är att om man har en GC-kontroll behöver man ingen Classic Controller. Jag förstår faktiskt inte meningen med den, verkar bättre att skaffa GC-kontroller till Virtual Console-spelen. Wavebird är ju superskön kontroll


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Det låter ju fint att jag kan använda min GC-kontroll för mina GC-spel, men frågan är om man kan använda denna även till nya wii spel??

Anledningen till att jag köper wii:n är i princip zelda. Har kollat på wii:s hemsida och det ser ju kul ut när man fäktas, rider mm, med den nya kontrollen, men jag vet inte om jag är sugen att köra hela spelet på detta sätt, eller måste man det??

Det är helt upp till utvecklarna att välja om GC-kontroll ska stödas eller inte. Tyvärr kan du nog vara säker på att 99% av spelen kommer att använda Wiimote. Det är ju för den som konsolen finns, annars hade de ju kunnat utveckla för PS3/360.

Medlem

varför köpa Wii bara för zelda som ändå kommer ut på GC? Då kan du ju köra med GC-kontrollen!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av LannY:

varför köpa Wii bara för zelda som ändå kommer ut på GC? Då kan du ju köra med GC-kontrollen!

Blir en hel annan upplevelse att spela med nya kontroller.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av LannY:

varför köpa Wii bara för zelda som ändå kommer ut på GC? Då kan du ju köra med GC-kontrollen!

Blir en hel annan upplevelse att spela med nya kontroller.

Syftade på Stubbe47 som är osäker på om han vill köra med de nya kontrollerna


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv
Skrivet av LannY:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av LannY:

varför köpa Wii bara för zelda som ändå kommer ut på GC? Då kan du ju köra med GC-kontrollen!

Blir en hel annan upplevelse att spela med nya kontroller.

Syftade på Stubbe47 som är osäker på om han vill köra med de nya kontrollerna

Jo, tanken har ju slagit mig att köpa till GC, men man vill ju helst köra på wiin eftersom grafiken lär va bättre. Anledningen till att jag startade tråden var att jag undrar om jag kan få bra grafik kombinerat med en kontroll av det traditionella slaget.

Jag hoppas jag har fel, men jag misstänker att den nya kontrollen kan va hur kul som helst i början, men är inte säker på att det är lika kul att sitta och "låtsas fäkta" i soffan efter ett par veckor.

Inaktiv
Skrivet av Stubbe47:
Skrivet av LannY:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av LannY:

varför köpa Wii bara för zelda som ändå kommer ut på GC? Då kan du ju köra med GC-kontrollen!

Blir en hel annan upplevelse att spela med nya kontroller.

Syftade på Stubbe47 som är osäker på om han vill köra med de nya kontrollerna

Jo, tanken har ju slagit mig att köpa till GC, men man vill ju helst köra på wiin eftersom grafiken lär va bättre. Anledningen till att jag startade tråden var att jag undrar om jag kan få bra grafik kombinerat med en kontroll av det traditionella slaget.

Jag hoppas jag har fel, men jag misstänker att den nya kontrollen kan va hur kul som helst i början, men är inte säker på att det är lika kul att sitta och "låtsas fäkta" i soffan efter ett par veckor.

Grafiken är mer eller mindre identisk på båda versionerna. Ända skillnaden är att Wii-versionen har widescreen-stöd.


signatur

Win XP - P4 3.2Ghz - 4x512MB DDR - X800XL - Audigy 2 Platinum - 2x160GB + 250GB HDD - BBB 100/10Mbit

Inaktiv

Enligt Infendo kommer GameCube-kontrollers att duga till alla spel som går att spela på Wiin. Hoppas på det själv, beställde precis en Wavebird för knappt €27 från play.com.

http://www.infendo.com/2006/11/supported-wii-controller-matri...


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Stubbe47:

Jag hoppas jag har fel, men jag misstänker att den nya kontrollen kan va hur kul som helst i början, men är inte säker på att det är lika kul att sitta och "låtsas fäkta" i soffan efter ett par veckor.

Enligt de recensioner jag läst (4 iirc) så ja du måste vifta med wii moten, men detta är mer istället för att trycka på en knapp, alltså det är inga stora rörelser som krävs utan du kan fortsätta och sitta som en potatis i soffan o vifta lite slött och ändå kunna spela spelet med den precision som krävs.

Personligen låter det för mig som en konstig ursäkt att tp skulle använda sig av denna funktion, men enligt t ex igns recension är det tydligen helt ok och inget som stör eller tröttar ut om man spelar längre pass.

Så allt som allt, Ja du måste vifta, men det ska uppenbarligen inte vara något som stör.

Medlem

Alltså, kan man köra t.ex. TP med fulla funktioner som man ser de sitter på trailers utan att köpa en extra handkontroll med sitt wii? För de sitter ju med två kontroller på alla trailers, och det ingår väl bara en?

*edit Hittade

The Wii console will iincludej the followingl items:
• Wii lConsole (white)
Wii Remote jwith strap
• Nunchuk

• Wii AC Adapter
• Wii Stereo AV lCable
• Wii Stand
• Wii Stand Plate
• Wii Sensor Bar
• Sensor Bar jStand
• AA Battery
• Wii Sports jgame (baseball,l tennis, bowling, boxing, golf)

;D


signatur

En styck signatur.

1
Skriv svar