Nintendo 8-bitar

Inaktiv
Nintendo 8-bitar

Kommer ni ihåg när man spelade Mario, och så var de ett kombospel där man skulle skjuta ankor, alt tefat. Saknar de..Det var grymt kul.Jag hade en massa spel till 8-bitars, man kanske skall ta och leta fram de där och spela de igen. Så de inte bara försvinner i glömskan? Var de någon annan som hade joystick funktion på en av sina kontroller?


signatur

Cause we are gonna be, forever you and me. You will always keep me flying high, in the sky, of love!

Jee
Medlem

På fzwiki stod 3-In-1 Super Mario Bros./Duck Hunt/World Class Track Meet med på en lista över NES spel. Kanske det du menar. Duck Hunt.


signatur

Eller inte?

Medlem

Min polare hade inte bara den där ljuspistolen man använde till duckhunt utan någon jekla konstig hjälm som man satte på sig så kunde man sikta med den istället :O. Var rätt kul, såg ut som en pilot hjälm och hade ett sikte fram över höger öga som man sköt med, sa man "pang!" eller något så sköt man i spelet :D. Var svårare med den än med ljuspistolen som jag kommer ihåg.

Edit: [http://www.nesplayer.com/database/accessories/laserscope.htm]


signatur

<3

Jee
Medlem

Urken: Det är ju också ett kul sätt att spela på... Titta på något och säga "pang".


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Det kan ju inte vara mesigare än när man spelar dem där webcam spelen ^^


signatur

Cause we are gonna be, forever you and me. You will always keep me flying high, in the sky, of love!

Medlem

Kommer ihåg att det fanns en bazooka liknande sak till SNES, eller har jag fel? Vad var det till?

Medlem
Skrivet av zAjben:

Kommer ihåg att det fanns en bazooka liknande sak till SNES, eller har jag fel? Vad var det till?

Japp det var till SNES.. kommer fan inte ihåg dock vad det hette :/


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Jee
Medlem
Inaktiv
Skrivet av sirapsbarn:

Kommer ni ihåg när man spelade Mario, och så var de ett kombospel där man skulle skjuta ankor, alt tefat. Saknar de..Det var grymt kul.Jag hade en massa spel till 8-bitars, man kanske skall ta och leta fram de där och spela de igen. Så de inte bara försvinner i glömskan? Var de någon annan som hade joystick funktion på en av sina kontroller?

själv har man 2 "konsoler" som funkar fintfint

med det spelet du sa..


signatur

My way is better than yours :D

1
Skriv svar