Wii med vanlig kontroll?

Medlem
Wii med vanlig kontroll?

Har sett någonstans att det ska komma en vanlig kontroll till Wii, kommer denna att vara kompatibel med alla spel, eller är det alltid det nya joxet som gäller? ^^

Medlem

Den "vanliga" kontrollen är främst till för att lira alla de klassiska nintendo spelen som finns att ladda ner.


signatur

<3

Medlem

Tack så mycket urken!

Medlem

Notera att även nya titlar såsom Smash bros brawl i vissa fall kommer kräva vanlig handkontroll.


signatur

Videomupp

Smash Bros. Brawl kommer ifall jag minns rätt inte att kräva Wii Classic Controller, utan en helt vanlig GameCube-kontroll. Vilket får en att undra hur många kontroller man egentligen kommer att behöva för att njuta fullt ut av Wii

Medlem

Om man har en GC lär man väl inte behöva köpa några classic kontroller iaf och brawl måste väl gå att lira med Wii mote också eller fattas det knappar då kanske? Hmm...


signatur

osv.

Medlem

vad jag vet så ska väl man kunna välja på dom flesta spelen om man vill köra med gamepad eller det trådlösa vifta med armar stuket

Medlem
Skrivet av Knirk:

vad jag vet så ska väl man kunna välja på dom flesta spelen om man vill köra med gamepad eller det trådlösa vifta med armar stuket

Nej de flesta spel funkar bara med Wiimoten.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Tror de flesta nintendo+närmsta tredjepartstillverkarna kommer luta sig mest mot nunchakon, medans andra typ multiformatspelen kommer vara vanlig.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Jag tror tyvärr inte det blir så enkelt, Budo. De flesta utgivare kommer nog inte att se någon mening till att porta spelen ifall de inte utnyttjar Wii-mote på något krångligt, tillkrystat sätt. Spel som bara utnyttjar den klassiska eller GC-kontrollen tror jag blir relativt sällsynta.

Medlem

Kommer säkerligen bero lite (läs: mycket) på hur många ex själva konsollen säljer i iochförsig.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

men... blir det inte knasigt att köra fps och bilspel med wiimote ? ska du strejfa med nån pinne på wiimote eller flytta wiimote sidled? och samma med bilspel ?

Medlem
Skrivet av Knirk:

men... blir det inte knasigt att köra fps och bilspel med wiimote ? ska du strejfa med nån pinne på wiimote eller flytta wiimote sidled? och samma med bilspel ?

I fps siktar och svänger man genom att peka med Wiimoten och strejfar med joystick på Nunchuck-kontrollen, den som koplas till wiimoten. I bilspel kan wiimoten hållas i sidled som en ratt.
Men kontrollen kan användas på olika sätt i olika spel. Wiimoten är mångsidig


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Jag tror Classic controller har samma egenskaper som en GC-kontroll, men den är "trådlös" och lite annan form.
("trådlös": inkopplad i Wiimote:n)

Den är till för folk som mig som inte har en hög med Gamecubekontroller(äger inget GC).
Eftersom Classic controllern är billigare att köpa än en begagnad GC-kontroller så köper jag ju hellre en ny som matchar Wii i färgerna (269:- är bästa priset jag sett).

1
Skriv svar