Wii Classic Controller

Medlem
Wii Classic Controller

Gick Nintendo någonsin ut med att den aldrig kommer att funka med de nyare Wii-spelen utan bara med de äldre? Det jag kan googla fram så står det mesta "it suggest <blabla>".

//S

Medlem

Tror inte den funkar i spel som är gjorda för Wiimoten iaf.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Har svårt att tänka mig hur spel som Zelda eller Super Smash Bros ska kunna spelas med deras löjliga trollspö. Till sådant vill man ju ha en ordentlig handkontroll.

Medlem
Skrivet av asker:

Har svårt att tänka mig hur spel som Zelda eller Super Smash Bros ska kunna spelas med deras löjliga trollspö. Till sådant vill man ju ha en ordentlig handkontroll.

Kika på: http://wii.ign.com/articles/707/707504p1.html

Skrivet av wii.ign.com:

Brawl will feature classic, GameCube-style combat -- not Wii-style motion-controlled combat. That means players who prefer to play the game with the traditional control setup can look forward to using the GameCube control-style they're already accustomed to.

Zelda till Wii kommer ju däremot att använda den nya Wii-kontrollen. Fast, vill du använda klassisk kontroll så kan du ju alltid spela Gamecube-versionen.

Medlem

vad jag läst och vet så kommer det finnas en gamepad som kommer kallas typ, classic gamepad nåt sånt till Wii. så va ja vet så är man inte tvungen att vifta med armarna. och gamecube gamepaden ska tydligen gå bra med dom mesta Wii spelen, förmodligen kan man välja i spelen om man vill vifta med armar eller köra med gamepad

Medlem
Skrivet av Karatekurt:

vad jag läst och vet så kommer det finnas en gamepad som kommer kallas typ, classic gamepad nåt sånt till Wii. så va ja vet så är man inte tvungen att vifta med armarna. och gamecube gamepaden ska tydligen gå bra med dom mesta Wii spelen, förmodligen kan man välja i spelen om man vill vifta med armar eller köra med gamepad

Den heter "Classic Controller" och är en "atachment" precis som nunchucken. Den ska framförallt användas till Virtual Console-spel och jag tror den fungerar med GC-spel också. Men när det gäller Wii-spel är det endast SSB:B som fungerar med den. Miyamoto har även sagt att F-Zero skulle funka bäst med den (även om något F-Zero-spel till Wii ännu inte anonserats). Så det är bara vissa få Wii-spel som använder den. Lata 3:epartsutvecklare kan naturligtvis välja att använda den i spel portade från andra konsoller istället för att anpassa spelen till Wiimoten.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

läste att man ska kunna använda gc gamepad till Wii spel. stämmer det tro ?

Medlem
Skrivet av Knirk:

läste att man ska kunna använda gc gamepad till Wii spel. stämmer det tro ?

Inte till såna som är anpassade till wii-moten, såna spel som spelas på ett traditionelt sätt med en vanlig kontrol kan man nog spela med GC kontrolen.


signatur

<3

1
Skriv svar