Jee
Medlem
Wii kommer...

Fredag den åttonde december, till ett pris av 249 euro. Man kommer att få med Wii Sports en Wiimote och nunchuck.

Källa: Gamecore

Så jag tror att det kommer kosta ca. 2700-2900 här när man lägger till moms. Lite mer än vad jag trodde men svenska Nintendo har ju inte sagt det officiela svenska priset ännu. Så vi får se.

249,00 EUR = 2 334,62 SEK + moms = 2918.275 Tror det blir så. Om jag inte har räknat helt fel.


signatur

Eller inte?

Medlem

Jag gissar att det blir 2500kr precis som GC kostade. Fast nu får man ett spel med på köpet

På Discshop kostar den iaf 2490kr: http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=50916&lan...
Bara att boka!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Lite surt att man fyller dagen innan. Hade ju varit smutt att få en wii i födelsedagspresent. Iofs är en dag inte så värst mycket att vänta, men ändå

Medlem
Skrivet av Spectral:

Lite surt att man fyller dagen innan. Hade ju varit smutt att få en wii i födelsedagspresent. Iofs är en dag inte så värst mycket att vänta, men ändå

Önska förbokning/presentkort bara.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Presentkort var ingen dum idé du

Medlem

Brorsan fyller år den 7:e också.. Om man skulle köpa en Wii till mig själv och spel till honom
Då kan jag bestämma lite över det hela

Inaktiv

skaffa dig ett extrajobb i pressbyrån eller nått liknande, så har du garanterat din wii

Medlem

Ett tips: På Game kan man boka en Wii och om man lämnar in sin gamla GC med tre spel får man 1000kr rabatt på sin Wii.
Perfekt för man har ju ingen användning för GC när man har Wii sen.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Vadå ingen användning för sin kub?
Den är vacker i hyllan!
Och säljer du din mamma när du inte har någon användning av henne längre när du skaffar fru?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Vadå ingen användning för sin kub?
Den är vacker i hyllan!
Och säljer du din mamma när du inte har någon användning av henne längre när du skaffar fru?

Mycket bra sagt!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av yonaz:

Ett tips: På Game kan man boka en Wii och om man lämnar in sin gamla GC med tre spel får man 1000kr rabatt på sin Wii.
Perfekt för man har ju ingen användning för GC när man har Wii sen.

Nice, det går inte läsa mer om det någonstans, kollade game.se men deras sida är nere.

Medlem
Skrivet av yonaz:

Ett tips: På Game kan man boka en Wii och om man lämnar in sin gamla GC med tre spel får man 1000kr rabatt på sin Wii.
Perfekt för man har ju ingen användning för GC när man har Wii sen.

Kanske inte, men man har ju definitivt användning av spelen fortfarande. Förutsatt att dom inte är usla.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av yonaz:

Ett tips: På Game kan man boka en Wii och om man lämnar in sin gamla GC med tre spel får man 1000kr rabatt på sin Wii.
Perfekt för man har ju ingen användning för GC när man har Wii sen.

Kanske inte, men man har ju definitivt användning av spelen fortfarande. Förutsatt att dom inte är usla.

yonaz menade nog att du kommer kunna köpa spel från gamla konsoller till wii via det jättestora näteverket "internet".

Medlem
Skrivet av jimmi:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av yonaz:

Ett tips: På Game kan man boka en Wii och om man lämnar in sin gamla GC med tre spel får man 1000kr rabatt på sin Wii.
Perfekt för man har ju ingen användning för GC när man har Wii sen.

Kanske inte, men man har ju definitivt användning av spelen fortfarande. Förutsatt att dom inte är usla.

yonaz menade nog att du kommer kunna köpa spel från gamla konsoller till wii via det jättestora näteverket "internet".

Gamecube spel lär man väl ha nytta av då dom inte kommer säljas över Wiis onlinegrej vad jag hört. Bara Nes/snes och nån mega drive

Jee
Medlem

N64 också om jag inte har hört fel.


signatur

Eller inte?

Medlem

Men om man nu har tre st GC-spel som man inte gillar och inte spelar mer så det ju ett bra erbjudande
Och Wii kan spela GC-spel, behövs inge Virtual Console för det.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Nej självklart. Spelar man inte spelen och känner att man aldrig mer kommer göra det är det ju givet.

Synd att det inte räcker med bara en gamecube, då kunde man köpa en ny och sen byta in den för att tjäna nån hundring

Medlem

http://www.spelbutiken.se/php-bin/front.php?kat=wii
2649 kr kommer den kosta, om ni vill ha en massa info så får ni kolla in denna sidan

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Wii

Medlem
Skrivet av Karatekurt:

http://www.spelbutiken.se/php-bin/front.php?kat=wii
2649 kr kommer den kosta, om ni vill ha en massa info så får ni kolla in denna sidan

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Wii

Billigare på Discshop då


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Jag har tenta på morgonen den åttonde decembet. Coincidence? I think not! Gud!

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Jag har tenta på morgonen den åttonde decembet. Coincidence? I think not! Gud!

Hehe, bra den lär gå när du bara sitter och vill hem så fort som möjligt

Medlem

Får hålla ut mellan 8-12

Inaktiv

Någon som vet om man kan köra Amerikanska spel med FreeLoader på Wii?

Medlem

ingen aning, vet bara att man räknar dagarna tills Wii kommer ut... läääääääängtar sååå myyycke

Jee
Medlem

Nu har det kommit en bild på den Européiska "Wii-boxen" Hittade tyvärr ingen större bild.


signatur

Eller inte?

Jee
Medlem

Lanseringsspelen till Wii

8 dec 2006
Wii Sports Bundle (En Wii och ett Wii Sports)
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Wii Play (inklusive en Wii Remote)
Call of Duty 3 (Activision)
Marvel: Ultimate Alliance (Activision)
Tony Hawk's Downhill Jam (Activision)
Madden NFL 07 (EA)
Need For Speed Carbon (EA)
Happy Feet (Midway Games)
Rampage: Total Destruction (Midway Games)
Super Monkey Ball: Banana Blitz (Sega)
Gottlieb Pinball Classics (System 3)
Super Fruit Fall (System 3)
Disney/ Pixar Cars (THQ)
Barnyard (THQ)
Spongebob Squarepants: Creature from the Krusty Krab (THQ)
Blazing Angels Squadrons of WW II (Ubisoft)
Far Cry Vengeance (Ubisoft)
GT Pro Series (Ubisoft)
Monster 4x4 World Circuit (Ubisoft)
Open Season (Ubisoft)
Rayman Raving Rabbids (Ubisoft)
Red Steel (Ubisoft)
Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent (Ubisoft)

Dec 2006
Impossible Mission (System 3)
Leaderboard Golf (System 3)
Tennis Masters (System 3)
________________________________________

Virtual Console-spelen till Wii

Spelen kommer att kosta följande:
NES-spel: 500 Wii Points per styck
Super NES-spel: 800 Wii Points per styck
N64-spel: 1000 Wii Points per styck
SEGA MEGA DRIVE-spel: 800 Wii points
Turbografx (PC Engine)-spel: 600 Wii points

Observera att prisbilden kan komma att förändras under 2007.

Spel som kommer att vara tillgängliga via Wii Shop Channel från och med december 2006

NES

Baseball, Donkey Kong, Donkey Kong Jr., Ice Hockey, Mario Bros., Pinball, Soccer, Solomon's Key, Tennis, The Legend of Zelda, Urban Champion, Wario's Woods

SNES
Donkey Kong Country, F-Zero, SimCity

[b]N64[/b]
Super Mario 64

[b]SEGA MEGA DRIVE[/b]
Sonic the Hedgehog, Altered Beast, Golden Axe, Columns, Gunstar Heroes, Ecco the Dolphin, Space Harrier II, Toe Jam & Earl, Ristar, Dr. Robotonik?s Mean Bean Machine

[b]Turbografx (PC Engine)[/b]
Bonk?s Adventure, Super Star Soldier, Victory Run, Bomberman?93, Dungeon Explorer

Källa: Nintendo.se


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Ice hockey, Super mario 64 och golden axe blir givna köp för mig så fort jag fått hem konsollen
fan vad man längtar.

Medlem

vad menas med Wii-points då?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Samma saksom MS har till Xbox Live. Man köper "points" som man sedan använder för att ladda ned spel och annat.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:

Samma saksom MS har till Xbox Live. Man köper "points" som man sedan använder för att ladda ned spel och annat.

Så dessa points är altså nåt man köper för riktiga pengar?

Vore roligt som fan med ett point system man kunde köpa spel för som grundade sig på hur mycket man spelar.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

12
Skriv svar