Wind waker V.S Ocarina of time

Inaktiv
Wind waker V.S Ocarina of time

För mig WW8):>


signatur

デスノート!
The Pure Pwnage

Medlem

Den eviga frågan: Vilket Zelda är bäst?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Flakmonkey

Ocrania of Time av de där två... annars så är väl frågan om vilket Zelda som är bäst lite knepig... tycker de alla är bra på olika sätt... men det jag haft roligast med är Zelda 1 och link to a past

Medlem

Zelda: Link to the past är överlägset bäst, men av de två måste jag säga WW, spelade OoT på min gamecube efter WW och jag gillar mer WW både spelmässigt och story ^^


signatur

- PiDuT

Medlem

OoT är tveklöst bäst av dom två.

Jee
Medlem

OoT OfC.


signatur

Eller inte?

Medlem

Ursh segla va såååå tråååååkigt så OoT vinner min röst.
Visst bossarna va dock skoj i WW

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ursh segla va såååå tråååååkigt så OoT vinner min röst.
Visst bossarna va dock skoj i WW

Segla var mysigt ju


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

OOT för att det var så mycket roligare värld och story i det.

Inaktiv

OoT var utan tvekan det bästa spelet av de där två.

Zelda till NES var annars grymt, inte många spel som slår det.

Inaktiv

Alla som skrev WW skärp er. Finns inte en sportlig att det spelet ens kommer i närheten av Ocarina Of Time. Oot var magiskt på alla sätt för det blandade så fint och friskt från tidigare zelda spel och hade en fin blandning mellan seriöst och humoristiskt design. Alla roligare arbetare som sprang omkring och inte visste ett dugg vad de skulle göra, alla bossar och grottor som var så snyggt designade för att vara nintendo 64. Kontrollen var underbar på alla sätt och vis. Man verkligen levde i Hyrule under den tiden man spelade. Windwaker va inte dåligt på något sätt men kommer ju aldrig bli ett av de "magiska" zelda spelen i serien. kul att testa med cel shading men det blev rätt töntigt till sist. Hade man gjort spelet seriöst och utnyttjat gamecubens fulla potential hade det utan tvekan varit nåt av världens grymmaste spel för det rådde ju ingen brist på fantasi när det gällde fiender och landsskap.. Sen tycker jag dock att slutet i sista zelda spelet var grymt tråkigt och inget annat än en dålig kopia på Oot med enda skillnaden att man fick möta Ganon en gång till i Oot vilket gjorde det aningen svårare. Soundtracket till Oot var förövrigt tusen gånger grymmare.. Koji kondo är och förblir kung.

Medlem
Skrivet av Fjeddie:

Alla som skrev WW skärp er. Finns inte en sportlig att det spelet ens kommer i närheten av Ocarina Of Time. Oot var magiskt på alla sätt för det blandade så fint och friskt från tidigare zelda spel och hade en fin blandning mellan seriöst och humoristiskt design. Alla roligare arbetare som sprang omkring och inte visste ett dugg vad de skulle göra, alla bossar och grottor som var så snyggt designade för att vara nintendo 64. Kontrollen var underbar på alla sätt och vis. Man verkligen levde i Hyrule under den tiden man spelade. Windwaker va inte dåligt på något sätt men kommer ju aldrig bli ett av de "magiska" zelda spelen i serien. kul att testa med cel shading men det blev rätt töntigt till sist. Hade man gjort spelet seriöst och utnyttjat gamecubens fulla potential hade det utan tvekan varit nåt av världens grymmaste spel för det rådde ju ingen brist på fantasi när det gällde fiender och landsskap.. Sen tycker jag dock att slutet i sista zelda spelet var grymt tråkigt och inget annat än en dålig kopia på Oot med enda skillnaden att man fick möta Ganon en gång till i Oot vilket gjorde det aningen svårare. Soundtracket till Oot var förövrigt tusen gånger grymmare.. Koji kondo är och förblir kung.

Zelda TP


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Hm, själv lirade jag OoT strax före wind waker och var mäkta besviken. Hade hört att det var världens bästa spel etc etc. Var ett tag sen jag lirade sist men kan säga att jag aldrig riktigt fastnade.
WW däremot, riktigt underbart, hade så mycket mer kul med det liret.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

Hm, själv lirade jag OoT strax före wind waker och var mäkta besviken. Hade hört att det var världens bästa spel etc etc. Var ett tag sen jag lirade sist men kan säga att jag aldrig riktigt fastnade.
WW däremot, riktigt underbart, hade så mycket mer kul med det liret.

Som vanligt hamnar man i tidsträsket :(. Tänk att OoT är mycket äldre.


signatur

/J.

Medlem

Majora's Mask


signatur
Medlem
Skrivet av jollehojje:
Skrivet av sno0zer:

Hm, själv lirade jag OoT strax före wind waker och var mäkta besviken. Hade hört att det var världens bästa spel etc etc. Var ett tag sen jag lirade sist men kan säga att jag aldrig riktigt fastnade.
WW däremot, riktigt underbart, hade så mycket mer kul med det liret.

Som vanligt hamnar man i tidsträsket :(. Tänk att OoT är mycket äldre.

Hm, jag ser inte riktigt vad det har med saken att göra. Tycker inte att man ska sätta spel i tidsperspektiv när man bedömer kvalitet. Är det bra så är det bra helt enkelt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar