Final fantasy till Wii

Medlem
Final fantasy till Wii

Finns det någon info om dethär spelet? Hittar inget alls på varken ign eller gamespot.
Det skulle vara en remake av crystal cronicles och om man skulle spela flera i det till GC så var man tvungen att ha spelare 2-4 att koppla in varsin GBA för att kunna spela om jag inte är ute och cyklar. Kommer det vara samma till Wii då eller? Hoppas inte för äger ingen DS och tror inte jag har råd att köpa en heller


signatur

osv.

Jag vet faktiskt inte hur det blir, man borde iaf kunna spela det över Wifi. Men varför har ni inga DS, det är ju världens bästa konsol?

Medlem

Varit utan inkomst i 3 år om man inte räknar ½år på komvux då. Lite svårt att klämma fram pengar till en DS då även om jag jättegärna skulle vilja ha en. Älskar min GBA så


signatur

osv.

Medlem

Crystal chronicles är lätt sämsta final fantasy spelet så har inga stora förhoppningar på dess uppföljare.

Medlem

CC är helt klart underskattat. Det är riktigt roligt om man sitter några stycken o spelar ihop.
Ensam är det dock rätt trist.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

Vad jag har hört om denna uppföljare så är det ingen remake utan en ren uppföljare, eller efterträdare då jag inte vet om det följer storyn från första.

Men iaf, det kommer till Wii och det kommer ha stöd för Nintendo DS, om det kommer stödja dom gamla GBA enheterna är jag väldigt tveksam till då Nintendo lär kräma ut alla små roliga finesser med DS och Wii tillsammans.

Citat från E3 2005: this Nintendo Wii game is in the works at Square Enix and will feature WiFi components

1
Skriv svar