Problem med new super mario bros

Medlem
Problem med new super mario bros

Jag har klarat ut spelet med typ 99 i liv, var ganska lätt men jag är lite irriterad spelet har hoppat över 2 världar jag vet inte hur man kommer till dom, värld 5 och 7 harbara passerats jag har inte gått i nån warp-cannon.
nån som vet hur man spelar dom världarna?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

För att komma till W5 ska man ta en hemlig utväg från spökhuset på W2 tror jag det var. W7 kommer man till från en bana på W5.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

jaha då är det hemliga världar alltså, jag trodde jag "fuskat" av misstag ett tag hehe


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

låter lite som gamla klassiska spelen på NES :D.. Får mitt imorgon med lite tur tillsammans med en DS Lite

Medlem
Skrivet av Banankaka:

låter lite som gamla klassiska spelen på NES :D.. Får mitt imorgon med lite tur tillsammans med en DS Lite

NSMB samlar det bästa från samtliga Mario-spel
Hoppas NSMB 2 får Wi-Fi-stöd också


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]Jag har klarat ut spelet med typ 99 i liv, var ganska lätt men jag är lite irriterad spelet har hoppat över 2 världar jag vet inte hur man kommer till dom, värld 5 och 7 harbara passerats jag har inte gått i nån warp-cannon.
nån som vet hur man spelar dom världarna?

Har 100% på mitt New Super Mario. Och för att komma till värld 4 och 7 var man tvungen att klara av bossen i värld 2 respektive 5 som Mini Mario.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

När man väl kommer på att man kan dra in minst 5 extraliv varje gång man spelar om första banan försvinner utmaningen helt från spelet.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Flakmonkey
Skrivet av Json_81:

När man väl kommer på att man kan dra in minst 5 extraliv varje gång man spelar om första banan försvinner utmaningen helt från spelet.

Det blir ju så när utvecklare är rädda för att göra utmanande spel som faktiskt kräver lite talang för att klara av...

Medlem

Men extraliv har väl aldrig varit svårt att få i mario-spel? Är ju pinsamt om man lyckas får "game over" utom möjligen i originalet. Men om man vill ha extraliv finns ett relativt enkelt trick som gör att man kan få 99 liv


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

jag ligger mellan 90 - 99 liv i new super mario bros och det utan att nötit samam bana om å om igen, spelet är lite för lätt imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Flakmonkey
Skrivet av yonaz:

Men extraliv har väl aldrig varit svårt att få i mario-spel? Är ju pinsamt om man lyckas får "game over" utom möjligen i originalet. Men om man vill ha extraliv finns ett relativt enkelt trick som gör att man kan få 99 liv

Det är ju betydligt svårare att klara av Mario 1-3 än de som kom efter det. Visserligen har ju de som är riktigt bra på dem inga problem att få många liv, men new super mario bros och även de andra som släppts efter Mario 3 ska man vara vara otroligt kass för att inte klara av... själv tycker jag det är väldigt trist faktiskt.

Medlem

Jo det känns inte som spelen är gjorda för oss vana gamers utan normala som itne spelar så ofta.
tjejen tex hon är ingen gamer men hon gillar mario och New super mario bros är en riktig utmaning för henne.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skapa era egna utmaningar då. Ni vet ju själva hur pinsamt dåliga ni är när ni måste använda fler än 5 liv för att klara hela NSMB. Det ska vara en självklarhet att man har 99 liv hela tiden, och i svaga svaga stunder trillar ner på 98.

Allvarligt talat är det väl så att SMB har gått från rent arkadspel till att bli ett spel man sitter väldigt länge med och det inte finns någon större poäng med att tvinga spelare att köra igenom banor man redan klarat bara för att man har svårt på level 8. SMB1 är inte svårare än NSMB, du har bara färre liv.

Inaktiv

Har en fråga till er här. Håller på att spela och håller på att ta alla munten för att låsa upp banorna på level 9, men efter slottet på level 7 så är det ju ytterliggare en till bana, men efter ja tagit de tre mynten i slottet så försvann den banan. Så ja kan inte låsa upp 9-7... Nån som haft samma problem eller nån som vet va man kan göra? Tacksam för svar

1
Skriv svar