Inaktiv
Why Wii?

Är jag ensam om att tycka bytet av namn till Wii är pinsamt? Tyckte att Revolution var så mycket bättre. :\

Är det någon som vet orsaken till varför de bytte till Wii?


signatur

This is the Time of Times

De tyckte att Wii lät mer användarvänligt. Det passade deras inriktning mot en ny användarbas - i stort sett alla - bättre, Revolution lät enligt dem för avancerat och kunde skrämma bort ovana kunder.

Såhär efter att allt lagt sig tycker jag att Wii är ett ganska lyckat namn, det låter skumt men sätter sig på minnet och går lätt att säga. Precis vad Nintendo var ute efter, med andra ord.

Medlem

Anledningen till att de bytte var väl ganska såklart att revolution bara avar projektnamnet, likaså som camecube hette dolphin först.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Hmm, tror jag har fått svar på mina frågor

Bra svar dessutom.
I feel enlightened about Wii now


signatur

This is the Time of Times

Medlem

Är grymt imponerad av Nintendos marknadsförare genom tiderna med alla fyndiga namn och logotyper. Gamecube har snygg och klurig logga.
Samma sak med DS och nu senast, Wii. Det uttalas "we" som i "oss"/"vi" samtidigt som de två i:en ser ut som två människor. Gulligt.

Det sista är jag säker på att ni alla redan vet men jag ville skriva vad det var jag gillade med namnet och loggan.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar