NES Hjälp. Just det, NES

Medlem
NES Hjälp. Just det, NES

Grannen hade just loppmarknad och till min förtjusning hittade jag en NES bland alla prylar. Jag fick låna hem den så jag fick se om den verkligen funkade efter alla dessa år i en garderob. Nu till mitt problem.

Hur jag än gör (blåser, försöker rengöra) så reagerar maskinen på samma sätt. tvn är grå, för att sedan svart som om den blir avstängd, och växlar därimellan med en sekunds varsel. Vet att min gamla NES gjorde så, men har glömt hur man kunde fixa det. Vad kan man göra för att fådenna juvel att funka?

Btw, så upptäckte jag när jag kom hem att elkabeln inte kom med, så jag testade med en provisorisk, dvs en laddare som låg liggande hemma som hade samma storlek som NES:en. Kan det kanske vara så att den inet får nog med el? Men å¨andra sidan så gjorde min gamla så också ibland.
Tack i förhand


signatur

Videomupp

Medlem

Du skall inte blåsa i kassetterna!!! Det är det som förstör dem.
Antagligen borde du fixa kontakten istället. Minns inte vad den heter men det brukar kunna böjas lite stift på den so msitter inuti och det är dessa som måste böjas tillbaka, alternativt bytas ut.


signatur
Medlem

Hmm hittade detta. Ska testa iaf. Men då vet man att man INTE ska blåsa i dem, kompisarna fört mig bakom ljuset hela min barndom

http://212.247.84.180/sverige/viewtopic.php?id=5436


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har precis köpt ny connector till mitt gamla NES, det uppför sig precis så som du beskriver. Kan återkomma när jag bytt den + rengjort spelen och berätta hur det gick om du vill.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Danke All info om hur man kan fixa den är uppskattat. Hörde av en kompis att det problemet jag har beror på att spelet inte sitter fast som det ska. Men eftersom den sitter så bra den kan, måste jag nog öppna och se. Var kan man köpa connectors btw?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Var kan man köpa connectors btw?

http://www.fractronics.com/nintendo_conn.shtml

Köpte jag min, plus kontrollskuddar. Skitenkelt att installera och funkar prima numera.


signatur

Ich würde nur an einen Gott glauben, der zu tanzen verstünde.

Medlem

har haft samma problem... det som funkade för mig, iaf temporärt, är att inte trycka in kassetten hela vägen in, utan precis så att den går in... då brukar det gå bättre...

1
Skriv svar