Medlem
Ds eller psp?

Vilket är bäst Ds eller psp?

Ps. Visste inte vilket forum jag skulle lägga den i.

EDIT: har ni båda väljer ni den ni gillar mest.(spelmässigt!)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Flakmonkey

Eftersom jag bara använder en bärbar konsol till spel så var valet rätt enkelt: Nintendo DS Lite ftw

Skulle iofs vilja ha en PSP också, men får man bara välja en så

Medlem

Är sedan en dryg vecka lycklig ägare av en DS Lite


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Spelkonsoller ska man spela på, en DS mao


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Hade en psp som jag sålde.. kommer köpa en ds lite istället verkar helt klart som de roligare spelen finns där.

Medlem

DS = Spel

PSP = Multimedia(filmer/musik)

Alla(nästan alla) feta spel finns till DS, där för har jag den, vill jag lyssna på musik har jag en mp3, och film ser man inte på en 3" skärm.

Medlem

Själv vill jag ha en ds men p.g.a kostnaden på 1400 så håller jag på och hjälper farsan med dräneringen.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jo hur är bilden och allt grafiskt på DS?:\ Bara undrar i.o.m att det kan vara mitt nästa stora köp.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Bilden är grym på DS Lite, mycket bra skärmar. Grafiken är väl någonstans mellan N64 och GC.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Jag var lite sugen på en DS Lite faktiskt.

Medlem

Skiter i att köpa en DS och köper oblivion med strategy guide och ett radiostyrt flygplan istället.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Varför köpa en strategiguide? Finns ju gratis guider på nätet :>


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

mmm Oblivion mmm Oblivion
Nej men allvarligt talat om strategi guiden
1. jag behöver inte alt tabba.
2. Det är 1337.
3. även om jag skulle kunna skriva ut guiderna på internet så blir morsan galen för att jag slösar på hennes bläck.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Knappast "1337" med en guide, snarare tvärtom. Skulle hellre lagt dom pengarna på en DS, eller sparat dom.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Knappast "1337" med en guide, snarare tvärtom. Skulle hellre lagt dom pengarna på en DS, eller sparat dom.

word!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Farsan låter mig inte köpa en DS eftersom jag redan har en xbox och en pc och då blev det oblivion och strategy guide till pc.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av blubb:

Farsan låter mig inte köpa en DS eftersom jag redan har en xbox och en pc och då blev det oblivion och strategy guide till pc.

Du skulle ju ha kontrat nåt i stil med "men en xbox eller pc kan jag ju knappast spela på när jag reser!?"

Medlem
Skrivet av Spectral:

Du skulle ju ha kontrat nåt i stil med "men en xbox eller pc kan jag ju knappast spela på när jag reser!?"

Problemet är att när jag reser så tycker inte han att jag ska spela


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Spectral:

Knappast "1337" med en guide, snarare tvärtom. Skulle hellre lagt dom pengarna på en DS, eller sparat dom.

spara 179 spänn? till vaddå?

Har en jag med, är egentligen emot guider sedan jag köpte en till Battle for middle-earth, fullkomligt värdelös, dåligt spel också, jävla slöserii med pengar. Oblivion-guiden däremot, den är grym, även om man inte läser den hela tiden. Stor är den också.
Dock är det slöseri med pengar om man inte gillar spelet.

Och tillbaka till topic, är riktigt sugen på en DS, PSP har inga roliga spel verkar det som. Vilka spel till DS är bäst just nu? Några som man bör ser fram emot?

Medlem

Bäst just nu är absolut New Super Mario Bros. Ser självklart fram mot Zelda (har redan förbokat ^^)


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Hur är grafiken? bilderna jag sett imponerade inte så värst mycket.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Hur är grafiken? bilderna jag sett imponerade inte så värst mycket.

screenshots gör i regel inte konsolen rättvisa - oftast snyggare "på riktigt"


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

För att svara på originalfrågan. DS är bästa köpet för spel, de är kort och gott bättre/roligare/mer inovativa.

PSP är bara dyr och det är som att ha med sig en PS2 och i regel gamla spel. Det kommer främst - hittills - en anignen annorlunda version av redan befintliga spel.


signatur
Medlem

-- Se post ovan -- och så finns det en del GBA spel som jag kan tänka mig att skaffa om det skulle bliva en DS någon gång inom en snar framtid

Golden Sun är ett sådant spel...


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

... och DS:en är tydligen väldigt stryktålig


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:

... och DS:en är tydligen väldigt stryktålig

Nu förstår jg varför kontrollerna och DS-skärmarna ä så "fucked up" i demostationerna i affärer...:P


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Föredrar PSP... Tekken rockar just nu...

har en ds lite oxå...

Inaktiv

Köpte en vit DS Lite hos Gametronics.se för några veckor sedan.. Riktigt läcker!

Medlem

Självklar smaksak. Beror ju helt på vad man tycker känns som det bättre alternativet osv. Visst, det är väl kul och så att höra vad andra tycker och tänker om de, men i grund och botten så är det ju på ens egna beslut som det skall grundas.
Har själv en svart DS Lite och är väldigt nöjd med den hittills, väntar bara på lite fina rpg's att fördriva tiden med efter man klarat av New Super Mario. (:

En sak har de dock gemensamt. Båda har en tendens att bokstavligt suga åt sig flottfläckar från fingrarna.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

En sak har de dock gemensamt. Båda har en tendens att bokstavligt suga åt sig flottfläckar från fingrarna.

Nackdelen med en handhållen skinande blank pryl


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

12
Skriv svar