Nintendo DS lite funderingar

Medlem
Nintendo DS lite funderingar

Funderar starkt på att köpa en DS Lite, men jag har lite frågor jag gärna vill ha svar på först.

Man kan ju köra GBA-spel på DS men eftersom den inte har nåt uttag för linkkabeln så kan man väl inte köra multiplayer. Att köra trådlöst går väl knappast, för det är väl ett helt annat system som spelen måste vara programmerade för??

GBA går ju att koppla till GameCube för att använda som handkontroll och dylikt. I vissa spel såsom Zelda - Four Swords måste man ju använda GBA som handkontroll. Men eftersom DS som sagt inte har nåt linkkabel-uttag så kan man inte använda den till det eller?

Jag hade velat köpa en DS som en ersättare till min GBA, men om mina slutsatser stämmer så ser det ut som jag får behålla den för ovannämnda tillfällen. Rätta mig om jag har fel...

Medlem

Jag har gamla ds (vet inte om de fixat prylar) men jag kan inte länka (har FF:tactics advance x2 och kan inte länka) och jag kan inte använda den som kontroll till GC:n. Vet dock inte om det finns några adaptrar för detta men det står tom i manualen att man inte kan länka GBA spel.


signatur
Medlem

Då får man alltså behålla sin GBA SP för att kunna utnyttja alla funktioner...jaja större problem kan man ju ha

Medlem

Ärligt talat, så lite som GBA är värd är det väl knappast något att tänka på. Ha kvar den och köp en DS Lite. Den är för övrigt jäkligt nice på alla sätt, både visuellt och funktionellt.

DS och DS Lite kommer att gå att koppla ihop med Nintendo Wii, men det kände du säkert redan till.


signatur
1
Skriv svar