Nes/Snes/N64 till GameCube?

Inaktiv
Nes/Snes/N64 till GameCube?

Tjena!

Jag undrar om det finns konverterade lir under konsollerna som jag nämner i topic till GameCube, vore roligt att kunna lira metriod till Snes, samt andra lir utan att behöva köpa om alla gamla konsoller. Har för mig att vissa konsoller har varit bakåtkomplativa också..

Tacksam för svar!
//Trött och sliten på jobbet, så stavningen må kanske inte vara den bästa, Over & Out till A/C´n!

Medlem

Nintendo har aldrig haft bakåtkompabilitet på sina stationära konsoler, men handhelds är till en viss mån. Dock fanns det prylar som Super Gameboy och även GameboyPlayer. Snes och Nes måste du dock köpa en gammal maskin på de spel som inte ligger med på andra spel så att säga. Metroid 1 tex finns på Metroid fusion och Zero Mission till GBA som kan pluggas i en GBP i GC.


signatur
Inaktiv

Bah, va surt.. när man kan bränna in gamla emulator konverterade nes spel som t.ex megaman i ett playstation + multiX chip.

Aja, får väl leta vidare då, tack iaf!

Medlem
Skrivet av Mr.B:

...vore roligt att kunna lira metriod till Snes, samt andra lir utan att behöva köpa om alla gamla konsoller.

Köper du en nintendo wii när den kommer ut har du ju alla nintendos tidigare spel tillgängliga till den, alla spel ifrån Nes till gamecube, bara att ladda ner via deras nerladdnings tjänst.


signatur

<3

Medlem

Inte gamecube som jag förstod. Den skulle däremot läsa skivorna.


signatur
Medlem

Ja det stämmer.


signatur

<3

Medlem

Vissa spel finns till GC. Zelda OoT och Majoras Mask t.ex. Tror Metroid finns om man har Metroid till GBA och Animal Crossing har väl nått NES-spel också? Men det finns ingen emulator som spelar roms på GC vad jag vet.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Är väl bara till att vänta tills Nintendo wii kommer då!

Medlem

hmm, kommer det att kosta nåt att ladda ner gamla godingar via nerladdningstjänsten???

Flakmonkey

Det får man väl förmoda, finns nog rejält med pengar att tjäna på det

Inaktiv

ja det kommer kosta, en obekräftad siffra är 1-5 dollar till nes beroende på vilket spel.

Medlem

fan då... jaja, men det är ju överkomligt iaf...

Medlem

Det går att spela ROMS på gamecuben. Brukar spela lite gammla godingar jag har till NES... för min NES är trasig tills jag orkar laga den.

Tänker dock inte gå in närmare på hur man gör för jag tror inte fragzone tillåter detta men det är möjligt att spela det mesta på GC. Snes, NES, GBA, sega konsolerna och ettpar arkad eller vad det nu är...


signatur

osv.

1
Skriv svar