Inaktiv
GBA-spel?!

Hej!
Jag hade tänkt att köpa ett nytt GBA-spel. Problemet är bara att jag inte har en aning om vilka som är bra. Jag har spelat Golden Sun, FE och alla dem spelen, men nu behöver jag något nytt. Så min fråga är vad rekomenderar ni? Gillar alla sort spel!:)


signatur

Ihfmd

Flakmonkey

advanced wars
Metroid-spelen
Castlevania-spelen
Super mario advance 4 (super mario bros 3)
Zelda

några iaf... finns betydligt fler, men nu måste jag äta känns det som

Inaktiv

Ok....låter som bra spel. Finns det fler förslag?


signatur

Ihfmd

Medlem

Final Fantasy: Tactics
Mario Kart
Pokemon Emerald
Final Fantasy IV om du gillar FF spelen.
Mario & Luigi Superstar saga
Zelda: Link to the past om du inte redan spelat det på SNES.
Zelda: Minish Cap

Medlem

Vilket i serien är Final Fantasy IV? Är det där man kan välja mellan en massa jobs och avancera till ninja etc?

Medlem

Oh, var längesen jag rörde vid min GBA, det enda spelet jag kan hitta just nu är typ Harry Potter och den vises sten, som sitter i min DS

Medlem
Skrivet av Spectral:

Vilket i serien är Final Fantasy IV? Är det där man kan välja mellan en massa jobs och avancera till ninja etc?

4:an som det där är har fasta jobb. Det är 5:an som job system introducerades. Dock vet jag inte om GBA versionen är samma som super famicom.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Spectral:

Vilket i serien är Final Fantasy IV? Är det där man kan välja mellan en massa jobs och avancera till ninja etc?

4:an som det där är har fasta jobb. Det är 5:an som job system introducerades. Dock vet jag inte om GBA versionen är samma som super famicom.

Jaha ok. Vore kul med en portning av ff6 också. Vad jag minns så är det riktigt, riktigt bra.

Inaktiv

Är Mario Kart roligt på GBA?


signatur

Ihfmd

Inaktiv

De GBA-spel som gett mig mest är nog Yoshi's Island och Kuru Kuru Kururin.

Finns det förövrigt någon annan som spelat de sistnämnda? Vore kul om någon har bättre tider än jag så jag har något att jaga


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

Yoshi's Island måste jag hålla med om. Spelade igenom det först på SNES och senare på GBA. Det är lika roligt på båda plttformarna.

Mario Kart på GBA är kul. Det är i princip som SNES versionen om du spelat den. Det är iof inte riktigt lika bra, men nära på. Det kan vara värt att investera i ett Nintendo DS om du har lite pengar. Det finns väldigt många bra spel där, som inte finns till GBA.

Inaktiv

Jo jag har DS men jag väntar på en grej så jag kan spela utan att köpa dem, men det nämner vi inte mer om nu!:)
Jag tycker väldigt mycket om Mario vs. Donkey Kong vilket mycket få gör men finns det några spel som liknar det?


signatur

Ihfmd

Inaktiv

Vet någon om Mario & Luigi Superstar Saga är bra?


signatur

Ihfmd

Medlem

Det sägs att det ska vara bra. Har inte skaffat det än dock.
Annars om du gillar rpg så kan jag rekommendera Riviera


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Inaktiv

signatur

Fear the #komsi Brigade!

Inaktiv
Skrivet av Caroline:

Vet någon om Mario & Luigi Superstar Saga är bra?

Spelade precis igenom hela spelet och det är klart värt pengarna. Mycket humor och spelglädje rakt igenom.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Inaktiv
Skrivet av Svampn:

Bästa FF-spelet någonsin.


signatur

Just Another Noob
Jocke

1
Skriv svar