Har för mig att...

Medlem
Har för mig att...

Har jag för mig rätt nu, kommer man kunna spela sina gamecube spel i sin Wii konsol?


signatur

<3

Medlem

Det ska gå. Gamla gamecube konsoller ska också kunna användas.


signatur

Videomupp

Medlem

med konsoller menar WildThing kontroller


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

GCspel,kontroller,minneskort går att trycka in i Wii enheten


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

wunderbar!


signatur

<3

Medlem

NES och SNES-spel ska väl också fungera? Nerladdningsbara då så klart.

Medlem
Skrivet av Budolicious:

med konsoller menar WildThing kontroller

Oj då Självklart är det vad jag menar, var trött då jag skrev dit


signatur

Videomupp

Medlem

Wii kan spela samtliga nintendos konsolspel. NES, SNES och N64 om man laddar ner dem och GC-spel om man har skivorna.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

För varje dag som går så ökar mitt begär efter en Wii! Måste verkligen skaffa den...

Inaktiv

yup, en underbar emuleringsmaskin
nes, snes,n64,gamecube,sega megadrive II, lär väl komma fler med tiden som hakar på Emuleringen


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Glöm inte Turbo GrafX! Jag har aldrig spelat några spel till den så det blir kul och testa


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Har tänkt på en till grej, någon som hört nåt om den nya wii kontrollen går att använda till gamecube spel? Hade ju vart askul om man kunde dra igenom Metroid prime 1 och 2 igen med den kontrollen, och alla andra spel man har till cuben också för den delen.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:

Har tänkt på en till grej, någon som hört nåt om den nya wii kontrollen går att använda till gamecube spel? Hade ju vart askul om man kunde dra igenom Metroid prime 1 och 2 igen med den kontrollen, och alla andra spel man har till cuben också för den delen.

Ingen aning, skulle vara jäkligt kul ja (Speciellt Metroid spelen)! Dock så tror jag inte att spelen har stöd för Wii kontrollen Kanske att man skulle kunna använda Wii kontrollen till att styra Gamecubens vänstra tumspak rörelser, men inte snabba "fria" rörelser som det blir till Wii konsollen, om du förstår vad jag menar


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Inaktiv

Känns som att alla konsoler som släpps i dagens läge funkar med de äldre spelen.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Tacka vet jag när Super Monkey Ball kommer till Wii, då kan vi snacka spel sen!


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av urken:

Har tänkt på en till grej, någon som hört nåt om den nya wii kontrollen går att använda till gamecube spel? Hade ju vart askul om man kunde dra igenom Metroid prime 1 och 2 igen med den kontrollen, och alla andra spel man har till cuben också för den delen.

Nope, det går inte, spelen måste vara programerade för kontrollen.
Zelda Twilight Princess kommer både till GC och Wii separat just därför. På Wii har man Wii-kontrollen + 16:9 Widescreen 480p och en del mindre grafikförbättringar, i övrigt är det samma spel som till GC.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Någon som vet om gamecube spelen man kör i wii konsolen kommer köras i progressiv scan?, PAL gamecube och spel körs ju bara i interlaced bild.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:

Har tänkt på en till grej, någon som hört nåt om den nya wii kontrollen går att använda till gamecube spel? Hade ju vart askul om man kunde dra igenom Metroid prime 1 och 2 igen med den kontrollen, och alla andra spel man har till cuben också för den delen.

Känns rätt onödigt. Lär dig spela med den kontroll som finns istället. GC kontrollen funkar helt perfekt till Prime spelen om man kan den. Enda som jag skulle vilja ha bättre är högre sens vid 180 turns som blir jobbigt ibland men oftast så kan man bara strafea en stund istället och vänta med ett hopp.


signatur
1
Skriv svar