Vad tycker ni om Wii nu efter E3?

Inaktiv
Vad tycker ni om Wii nu efter E3?

Jag var väldigt intresserad av Wii sedan förra E3.

Men iår, jag tappade hakan när jag kollade på
Nintendos presskonferans.
Jag tror att denna konsol kommer bli den roligaste av denna generation.

Och alla spel som kommer, plus att man får leka lite mer med "remote".
Sen att man kan spela alla gammla klassiker
plus att SEGA kommer ha några av sina
klassiska spel på nedladdningstjänsten med på Wii.

Måste bara förboka den så fort det går att förboka

Vad fick ni för känsla efter detta års E3 med Nintendo Wii?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ja efter att kollat in nintendos presskonferans är jag helsugen på att få sätta händerna i den nya kontrollen, kan ju bli helt fantastiskt kul att spela fps med den, längtar till nya metroid prime.


signatur

<3

Medlem

Sätta tänderna borde det väl vara?

Jag kan säga att kontrollen är ruskigt smart. Det tar inte många sekunder innan man är tjenis med den och alla de fysiska övningarna gör att spelen växer. Frågan är om man orkar spela - träningsverk, mjölksyra osv. Nästa gen gamers blir de mest fitta (jodå, på svengelska blir det så) i världen. Det finns ju en pad också som tur är.

Det som jag saknade på E3 var att det inte fanns några grafiska spel att visa upp, det var mer fokus på kontrollen. Självklart är den viktigare än grafiken, men i alla fall. Zelda var dock snyggt, men det är bara en variant av Gamecube-spelet.


signatur
Medlem

Förhandsbokning it is


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Jag blev inte så överraskad av årets E3 vad gällde Wii, kände redan till det mesta om den så jag blev inte så värst hypad utövar vad jag redan var. Men Super Smash Bros.-trailern gick rätt in i hjärtat :heart:

Just det, en besvikelse var det att Wiis onlinesystem använder friend codes precis som DS. Usch för snål-Ninty!

Inaktiv

jag är helt såld. Blir garanterat en wii i framtiden

Medlem

blev mycket intresserad av det där tennis spelet dom visade.

bra för alla fetknoppar att man kan spela å ha kul medan man får röra på sig lite också:> blir lätt ett köp där.


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Det där friend codes-systemet måste dom ju göra nåt åt. Så fruktansvärt värdelöst på DS. Men lär förboka konsolen så fort det går. Kan knappt vänta på zelda och metroid.

Medlem

Ja friends code-systemet är jobbigt, hoppas det blir bättre på Wii. Å andra sidan är det gratis så man kan väl inte klaga så mycket på det.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Är helt såld på Wii. Jag kommer nog köpa den så fort som det är möjligt.

Smash bros. trailern gjorde mig lika glad som en unge på julaftons morgonen.

Medlem

Mmm givet köp. Känns som att det behövs något nytt för det mesta börjar bli lite tjatigt. Tror det ger lite mer också när man spelar med kompisar istället för att bara sitta stilla och skrika på varnadra (dra kontrollen i skallen på någon *host*).

Detdär med friends code-system... kan ni förklara det för mig? Jag har ingen DS och inte varit så intresserad heller. Vet att det är kod-snuttar man skriver in men vad får man ut av det?


signatur

osv.

Inaktiv

Måste säga att jag fått upp ögonen för Nintendo Wii såhär efter E3-mässan. Kontrollen gör det verkligen möjligt att spela spel på ett helt annorlunda sätt än vad vi idag gör, det ska bli kul att prova på.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Efter det jag sett på E3 2006.. säger jag bara.

Förhandsbokning! inget snack!


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Verkar vara många som fastnat för Wii efter E3-mässan och dess framträdande


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Hade inga större förväntningar på Wii men efter E3 så måste jag säga att jag faktiskt fick upp ögonen mer för den lilla saken. I höst så ommer det garanterat att stå en Wii brevid de andra consolerna.

8)

Inaktiv

Hoppas det verkligen fungerar fint med styrningen, kan tänka mig att vissa spel kommer bli riktigt bra med kontrollen medan andra spel blir mindre lyckade? Ska bli kul att prova på


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Räcker väl att säga såhär : WIIIIIIIII!

Inaktiv
Skrivet av Famest:

Räcker väl att säga såhär : WIIIIIIIII!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Visst, det är kul med kontrollen osv (en stund?)... Men det verkar inte vara några storspel som faller mig i smaken, Super Mario Galaxy ser dock riktigt kul ut.
Grafiken imponerar inte, det hade varit kul om de lagt ner lite mer tid på det området.

Blir kanske en PS3 för min egen del - jag gillade spelen som visades på E3 (speciellt MGS4 och FF13) och grafiken är på topp.
Prissättningen e kass dock, jag hade klarat mig utan en BlueRayspelare. Annat som inte tilltalar mig är att Sony planerar att uppgradera konsollen i framtiden, en av anledningarna till att man köper en konsoll är att slippa skaffa massor av uppgraderingar (sen har ju Sony sagt att det är en dator iofs).

Men när det kommer till kritan så är det ändå spelutbudet som räknas och vad det är för typ av spel som släpps, detta i sig avgörs bla. vilken av de två som blir populärast - så därför blir det en tids väntan för att se vad som händer efter att de släppts.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Magnifikt! Måste bara ha SSBB och Zelda-spelen.


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Medlem

Tom min sambo undrar när prylen släpps. Årets mest självskrivna köp.

Inaktiv

coooooooooolt

Inaktiv

Mesa want Wii!! hihi.


signatur

- Jag Står Ensam Med Ett Rostigt Järnrör Omgiven Av Dysterhet I Ett Vitt Tyst Helvete -

Inaktiv

Varför bumpa en gammal tråd med en helt onödig kommentar, precis lite onödig som denna. Men jag var bara tvungen att fråga...

Inaktiv

Wiis onlinesystem använder friend codes precis som DS
men till wii blir det en code per maskin har jag läst nånstans
det är en liten förbetring

1
Skriv svar