Inaktiv
Wii

Jag är och har sen länge varit en sonyägare, och kommer med största sannolikhet att finna en ps3a till min stereohylla i framtiden.

Men jag måste bara säga att nintendo har verkligen överraskat mig nu. Och bredvid min ps3a lär det nog stå en Wii också!

Deras nya handkontroll verkar helt enkelt genialisk, kort o gott ett mästerverk.
Nu återstår o se hur det hela kommer arta sig men o döma av vad man läst och sett hitills är det verkligen värt namnet "Next generation" vilket varken Sony eller MS gjort sig förtjänt av hitills enligt mig.

Bara min åsikt om det hela.

Inaktiv

Håller verkligen med dig när det gäller "next generation" ska bli riktigt kul när man provat alla 3 konsolerna och se om någon av dom lyckats.

Själv kommer jag införskaffa en Wii så fort jag kan, men jag skulle inte bli förvånad om det står en konsoll till brevid, har alltid gillat spelen som kommer till PS.
Och nått vettigt måste man göra tills Warhammer online släpps, men just nu är det fotbolls VM som gäller.

Medlem

Kollade på Nintendos presskonferens igår ikväll. Sjukt imponerande. Wii kommer nog bli hur kul som helst. Sen att vissa spel, t.ex. Project HAMMER, verkar hur tråkiga som helst lär det ju dyka upp flertalet heta titlar.

Inaktiv

Har tidigare ställt mig ganska skeptiskt till Wii, men efter att ha följt utvecklingen under E3-mässan så har jag en helt annan inställning till konsolen. Den kanske inte har riktigt lika bra grafik, men vilka möjligheter kontrollen ger spelutvecklarna, blir nog ett köp.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Jag har varit grymt sugen sedan kontrollen först visades på TGS och E3har bara ökat ha-begäret


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Tack och lov att viftkontroller visade sig vara en fluga, en trend som kom och gick. Tack och lov.

Skrivet av Mortyman:

Tack och lov att viftkontroller visade sig vara en fluga, en trend som kom och gick. Tack och lov.

När det fungerar så bra som det gör med modernt VR så är viftkontroller helt underbart. Det största problemet med Wii och ännu mer med Kinect var väl att det inte fungerade?

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Tack och lov att viftkontroller visade sig vara en fluga, en trend som kom och gick. Tack och lov.

Hört talas om playstation move


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

15 år senare 🤦‍♂️


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

15 år senare 🤦‍♂️

Jag blev förvirrad av OP tills jag såg datumet. Tänkte att det handlade om retrokonsoller först...

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Tack och lov att viftkontroller visade sig vara en fluga, en trend som kom och gick. Tack och lov.

PS4 och PS5 har ju accerlerometrar i sina kontrollers medan xbox aldrig har haft det
och gissa vem som vann?

Medlem

Mitt Wii låg nedpackat sedan 2009. Nu för 2 månader sen tog jag upp det å visade ungarna. Herre jäklar, vårt wii har inte nått bäst före datum känns det som då det fortfarande passar för hela familjen.

Vi försöker klara av super Mario bros tillsammans med barnen och det är riktigt roligt! Idag kan man få tag i ett wii mellan 400-600 kr och är en perfekt konsol för barn att ta sej in i det förlovade landet av gaming 😊

Jag blev så hänförd av rörelsekontrollrar så jag faktiskt funderar på att köpa ett oculus nu till datorn 😎


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Wii's rörelse kontroller var bara en försmak vad som komma skall senare.
Som sagt liknande "viftkontroller' är standard för VR, från att i början styrts med kontroll/mus tangentbord som vanliga spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar