Inaktiv
NDS-Spel

Finns ju en tråd med GC-spel så varför inte en tråd med DS-spel? (Gameboy-spel också)

Jag skulle tipsa till DS:
Metroid...hur kul som helst.
MKDS

GBA:
Mario vs. Donkey Kong
FE såklart


signatur

Älska Nintendo & Fotboll
elftefebruarinittonhundranittio

Phoenix Wright är ett definitivt måste.
Tetris DS + WiFi-adapter = teh fun.
Meteos är inte riktigt lika bra som Tetris men grym underhållning.

Medlem

Har funderat på att skaffa ett rpg till NDS, finns det någe ute nu som är värt att skaffa?

Jee
Medlem

DS:
MKDS
Metroid(har bara spelat demot)

GBA:
Zelda: A Link to the Past


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Phoenix Wright är ett definitivt måste.
Tetris DS + WiFi-adapter = teh fun.
Meteos är inte riktigt lika bra som Tetris men grym underhållning.

Phoenix wright är så jävla fett =).
Måste testa Tetris fan

Inaktiv
Skrivet av Jee:

DS:
MKDS
Metroid(har bara spelat demot)

GBA:
Zelda: A Link to the Past

Är Zelda A Link To The Past värt att köpa??


signatur

[=[__]=]
[+[__]::]

Jee
Medlem

Det tycker jag =). Har man sen sedan ngn att spela med så kan man ju köra lite four swords. Fast jag har aldrig testat det på DS. Men det är ju annars samma spel som till SNES, med några få ändringar.


signatur

Eller inte?

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Zerpent:

Har funderat på att skaffa ett rpg till NDS, finns det någe ute nu som är värt att skaffa?

Sist jag kollade så fanns bara Lunar Genesis på webhallen i stockholm.. frågade killen i kassan men han visste ingenting.. men jag tror nog inte att det är speciellt het.. lika att vänta tills FF kommer till DS!


signatur

Rail or Die

Medlem
Skrivet av Lappis:
Skrivet av Zerpent:

Har funderat på att skaffa ett rpg till NDS, finns det någe ute nu som är värt att skaffa?

Sist jag kollade så fanns bara Lunar Genesis på webhallen i stockholm.. frågade killen i kassan men han visste ingenting.. men jag tror nog inte att det är speciellt het.. lika att vänta tills FF kommer till DS!

ja, hoppas att FF blir bra till DS bara... men det blir det säkert

Medlem

Lunar Genesis är inte särskilt bra. Det är ett ganska blaha spel, så om du inte älskar Lunar serien över allt annat kommer det att vara en besvikelse. Mario & Luigi: Partners in time är lite RPG-aktigt och rekommenderas.

Mario Kart är enligt mig fortfarande det bästa spelet till NDS. Det håller hur länge som helst.

Inaktiv

Jag skulle rekomendera Mario vs. Donkey Kong. Dem flesta gillar inte detta spel men jag älskar det.


signatur

[=[__]=]
[+[__]::]

Inaktiv

Jag frågar igen...

MKDS?
FE?

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Mario Kart DS
Fire Emblem

Tackar.

Någon som testat Advance Wars till DS?

Ja, och det är lika bra som de till GBA. Har du aldrig testat ett tidigare är det sannerligen på tiden, bland de bästa spelen som finns är de. Har du spelat de tidigare bjuder det inte på så mycket nytt, men är ändå grymt kul.

Inaktiv

bara testat första lite och det verkade riktigt skoj. Köpte en DS för ett tag sedan. Men jag tyckte det var en sådan extremt dålig styrning på metroid demot. Sen så testade jag spelet warioware och det var rätt så tråkigt, plus att jag fick en jävla verk i armbågen efter ett tag. DS:n var jädra framtung, så jag kämnade tillbaka den dagen efter.

Men, nya Lite ser ut att vara bättre. Desutom, är jag så jävla sugen på att spela Castlevania, Zelda, Final Fantasy mm

Du har testat de sämsta spelen hittills ungefär Du får mycket mer kul med alla spel i den här tråden. Phoenix Wright är en superlinjär men underbar berättelse som du måste uppleva ifall du gillar bra storys. Det blir som att läsa en bok i sängen, ta med den i täcket och mys

Inaktiv

om ekonomin tillåter blir det nog en Lite. Verkar ju ha/komma en hel del bra spel.

Medlem

Det kommer ju en hel del intressanta titlar. Dragon Quest Rocketslime, Zelda: PH, Mario vs DK, Spectrobes m.fl. Tjejen min har en DS men jag ska skaffa en egen (lite) när pengarna rullar in. Tror vi kommer se en hel del skoj.


signatur
Inaktiv

Spel som jag kan rekommendera är bl.a. Zoo Keeper och Trauma Center: Under the Knife till DS och Kuru Kuru Kururin till GBA.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

Trauma Center: Under the Knife är rätt kul. Men det blir rätt svårt efter ett par operationer. Vissa är otroligt svåra och man blir lite sur när man nästan klarat en men råkar slarva så man får göra om allt hehe.

Animal Crossing är ett skönt och avslappnande lir också.

Medlem

instämmer med föregående talare och slår ett slag för Advance Wars - Dual Strike - fantastiskt jättekul!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Gillar man de föregående Super Mario-spelen i plattformsgenren så kan man inte gå fel med New Super Mario Bros. Det inkluderar dessutom en hel uppsjö med minispel.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Castlevania är verkligen ett toppenspel. har bara lirat två banor men det är riktigt roligt och snygg grafik för att vara ett ds spel blev förvånad första gången.

Medlem

Nu ska jag inte regna på någons parad här, men Castlevania är verkligen inte snyggt för att vara DS. Det är lite snyggare och renare än GBAs Castlevania spel.

Medlem

Men då har han ju något att se fram emot i framtida inköp av spel


signatur

Videomupp

Medlem

Finns det nått skoj RPG till DS ?


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Nu ska jag inte regna på någons parad här, men Castlevania är verkligen inte snyggt för att vara DS. Det är lite snyggare och renare än GBAs Castlevania spel.

Dawn of sorrow som är uppföljare till Aria of sorrow eller vad de nu heter anser jag att det inte behöver vara supergrafik till då spelet funkar ändå. Däremot kan du jämföra Aria of sorrow med circle of the moon som är till samma system så skall du få se på skillnad.


signatur
Medlem

Nån som testat Viewtiful Joe Double Trouble ?


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

12
Skriv svar