Nintendo DS LITE kommer 11 juni i USA, $130

Medlem
Nintendo DS LITE kommer 11 juni i USA, $130

Nintendo DS är den klart bästa bärbara spelenheten och uppföljaren - mindre, snyggare och bättre skärmar - kommer till USA den 11 juni och kostar 130 dollar gick Nintnedo ut med idag.

Sverige får den nog i augusti, ett hett datum är den 16 augusti som läckt från Nintendo enl en engelsk speltidning.


signatur
Medlem

äh, tragiskt att man har köpt vanliga DS när det ska komma en Lite version!

Skrivet av Famest:

äh, tragiskt att man har köpt vanliga DS när det ska komma en Lite version!

Äh bara att sälja sin gamla till någon ovetande dumsk-... behövande just före Lite släpps

Ser fram emot Lite. Tror att den kommer hit till Europa under sensommaren/tidig höst, får se om jag orkar vänta.

Lite trist att de bara lanserar den i vit färg här däremot.

Inaktiv

Jag tycker att det låter lite billigt. Blir ju ungefär 980kr. Ska den kosta så lite här också?!


signatur

Älska Nintendo & Fotboll
elftefebruarinittonhundranittio

Medlem

Vanliga DSen kostade typ 1500:- när jag köpte min förra sommaren så varför inte? Sen fattar jag inte vad man skall med en lite till när man har en vanlig. "Bättre skärmar" vet inte vad som är fel på mina? Jag tycker de duger alldeles utmärkt. Spelar mycket när jag ligger i sängen på kvällen/natten och då är det bara den som lyser och jag ser perfekt. Sen verkar lite ha "stelare" design. Den verkar kantigare än den gamla.


signatur

980kr blir direkt översatt, mer troligt blir 1300kr med skatt etc. Hyfsat pris alltså.

Medlem

Lite har bättre skärmar, men inte nog för att motivera ett nyköp om man redan sitter med en "vanlig" DS. Däremot om en lite kostar ett par hundra mer är det värt att lägga de pengarna på en Lite. Designen är lite smidigare också även om det långt ifrån är så avgörande som skillnaden melland GBA/GBA SP.

Inaktiv

Shit..fick precis min DS lite..helt underbara skärmar..i mitt tycke mkt bättre skärpa än på PSP.
Om man jämför med GBA SP eller vanliga NDS så äger verkligen Lite.
Definitivt värt pengarna, det e faktiskt möjligt att spela utomhus(om man törs).
Nu måste man bara bli av med sin vanliga DS.


signatur

[professor kalkys horgosse]

Medlem

Jag får hem en svart DS Lite tillsammans med New Super Mario Bros nästa vecka. Ska bli riktigt kul


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Om jag har tur får jag mitt vita DS lite + Tetris DS imorgon *hoppas*


signatur

Fear the #komsi Brigade!

1
Skriv svar